• 246
  • 2

BILDER finns!

lördag 15 mars 2008 Ko Lanta, Thailand

Nu har jag fixat lite bilder. Kolla rubriken Fotoalbum!!

Sen sist har Johan snorklat vid Koh Rook, jag vid Koh Haa och hela familjen har varit pa tur till Koh Ngai (paradiset) och Koh Rok (paradiset det med).

Jag har sett blackfisk, skoldpadda (fran baten), havsorm, Nemo och andra clownfiskar, lionfish, papegojfiskar, Morish Idol, pufferfish (som kan blasa upp sig), Giant Triggerfish, sjostjarnor, sjogurkor och en massa andra fiskar jag inte vet vad de heter. Och koraller i alla mojliga former, forstas. Jag ar helt fast for denna fantastiska undervattensvarld!

Barnen gillade utflykt med snabb motorbat. Det var sa kul nar det skumpade! Jag var orolig for ryggradskompression...

Sista dagarna ska vi bada och ta det lugnt. Kanske shoppa lite ocksa. Kanske ata inne i Saladan. Vi har inte tagit oss dit sa mycket, mest for att hamta ut pengar. Mitt Visa-kort ar avmagnetiserat av hotellnyckeln som ar kraftigt magnetisk, vilket vi inte forstod i borjan. Jag hittade en bank dar jag kunde gora manuellt uttag, som tur var.

Vadret ar nastan alltid soligt. Vi har val haft nagon formiddag med moln. Idag blaser det efter nagra dagar nastan utan vind. Skont! Det ar nog mer an 30 grader i skuggan, skulle jag tro.

Vi har haft en underbar semester och jag forstar att manga svenskar bestammer sig for att stanna langre tid. Behagligt och billigt lever man och gott ater man. Magarna har kranglat obetydligt, och bara for mig och Johan. Beror nog snarare pa kryddig mat an bakterier.
Det har blir nog sista inlagget i dagboken, vi hors nar vi ar hemma igen. Svettiga kramar fran Kristina med familj!

skaj

Loggade in måndag 19 mars 2012
från Stockholm, Sverige

Uppdaterad lördag 15 mars 2008

Nyare inlägg

Kommentarer till inlägget (2)

• Helena & Thomas kommenterade söndag 16 mars 2008

Tjenix!

Jaaaa, klart ni ska börja dyka! Ta dykcert det första ni gör när ni kommer hem åsså kan vi dra iväg båda familjerna och passa varandras barn... Eller dyka mammorna och papporna för sig!
    Härligt att se lite bilder på värme! Här har vi haft ett litet men ändock snöfall!!! SJukt... Så välkomna hem till snön i påsk...

Stora kramar,
    Helena med flera

• jenny kommenterade söndag 16 mars 2008

Åh suck! Vilka underbara bilder - TACK!!!!

Kramar från Fam Eriksson

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Dagboksinlägg

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.