• 135
  • 6

Burma och kara moten!

torsdag 23 februari 2006 Hua Hin, Thailand

Fick ett nytt land att lagga till pa var lista igar! Var i Burma (Myanmar) och vanda, for att fa stampel i passet och langre visum i Thailand! Steg av baten i 20 min. och kopte en flaska whiskey for 20kr. Hade inte velat stanna langre, marktes att landet var betydligt fattigare an Thailand. Direkt hangde det sma pojkar i armarna pa oss och tiggde om pengar. Hamskt och jobbigt. Akte med en "visarun" buss som hjalper turister att forlanga visum. Bussen var full av tokiga manniskor, manga svenskar, men inte en "normal" manniska. Konstiga var de allihoppa.
Vi blev avslappta i Ranong och fick uppleva "Riktiga Thailand." Fanns varken en turist eller en ordentlig restaurang inom synhall. Intressant, men blev inte frestade att stanna, skitiga gator och fallfardiga hus. Morkret kom fort och vi skulle leta oss tillbaka till vart hotell, men fann ingen vag. Hamnade i ett litet bostadsomrade och fragade tva gubbar om vagen. De erbjod oss 40batt (8kr.) for att skjutsa oss pa vespa tillbaka. Antog sjalvklart forslaget, hoppade upp pa varsin! Men fick kliva av, vi skulle tydligen aka bada tva bakom en gubbe, pa en vespa. Det var trangt, gubben halvstod,(hade lite svart att starta) men det gick och vi kom hem!
Lamnade Ranong redan idag och akte sju timmars buss till Hua hin och traffade Patriks foraldrar! Var verkligen jattekul att traffa dem!! (efter fem manader.) Harligt med nara och kara igen!!
Pigge och Lotta fran Grebbestad bor har under vintern, sa vi har vart ute och haft en trevlig kvall med dem alla ikvall!!
Tuktuk, thaimat och Margarita, sa som det ska vara!

Tanker pa er och Sverige!! Manga kramar//

I khao lak fann vi en svensk restaurang, "Viking". Ah, har aldrig nansin vart sa gott med 0xfile och bearnessas!! Thaimaten ar god, men det ar skont med paus ibland...

patrikoida

patrikoida

Loggade in fredag 4 januari 2013
från Örebro, Sverige

Uppdaterad torsdag 23 februari 2006

Kommentarer till inlägget (6)

• farmor kommenterade tisdag 28 februari 2006

Som du vet kom din pappa hem i fredags,men han är inte så rörlig så han får bo hemma hos oss,med full rumsservis.Vilket innebär att det är mera besök i huset och telesignaler i massor.Jätte synd om honom att han inte kan åka och vara med er,längtar nog ,men tiden går ju fort ni är ju snart hemma.Kramar i massor Jobbar nu Norskan AnnHÄLSAR så mycket till dig.

• Tommy kommenterade måndag 27 februari 2006

Tja, Strålande sol o kanonväder, har blivit några mil i en fantastisk natur i bergen i helgen.Hämtade Johannes i Stockholm i lördags,Vi fikade på NK o kollade kändisarna.Nu väntar han bara på besked hur intagningen gått, han vart kvar hela veckan.Spännande!Var på Carlbarks i helgen, MCmässan.Uj uj vad det drar efter att ta ut hojen,Tobbe är ju en tuffing så han är säkert med till Askersund på valborg som vanligt på sin Mc. Sköt om er o snart kommer våren hit. Stora solar till er från oss.Tommy

• Ullis kommenterade söndag 26 februari 2006

Hej på Er! Idag spelar Sverige OS-final i hockey mot Finland kl. 14 sug på den. Tilda å Hulda hälsar så mycke, dom är öken rått vakter i en vecka. Ha de´bra. Hälsn. Ullis

• Annika kommenterade fredag 24 februari 2006

Hej på er,,skönt att man får reda på allt i efterhand som ni är med om, men det är säkert jättespännande att få uppleva allt som ni gör,,jag har tyvärr ingen möjlighet att komma som jag hade hoppats på,,det blir inte alltid som man vill,här går allt sin gilla gång,födelsedagen var jättetrevlig,mycket släkt och vänner och maten räckte..tråkigt med pappa,men han är ju en kämpe..Rasmus har blivit tillfrågad om han vill tävla i pardans oxå,häftigt,,
    Många pussar och kramar till er,,Mamma Annika

• Malin och Mathias kommenterade fredag 24 februari 2006

Att ni inte stannade i den öde staden :) och att ni vågade åka moppe med dom :) Skoj å få va i ett land i 20 minuter... men man orkar kanske inte längre...Ha det så bra ni kan.. för här hemma äre bajsväder! Puss

• farmor kommenterade torsdag 23 februari 2006

Det är verkligen mycket äventyr ni får uppleva,kul att läsa.Idag regnar det och är 4+ inte roligt. Din pappa längta nog lite efter dig IDA,men nu går allt åt rätt håll,troligtvis hemma till helgen.Många kramar farmor farfar.

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Dagboksinlägg

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.