• 82
  • 6

Konsten att dricka te pa ratt satt!

torsdag 11 december 2003 Singapore, Singapore

Hej alla prenumeranter!
Har kommer en liten forklaring till den forra rubriken: Oknen blommade, tack vare att dessa tva svenskar alltid lyckas ta med sig regnet vart de an reser!!! :)

Vi lamnade Alice Springs i sondags 7 dec, i vetskapen om att vi skulle resa 20 timmar med en aircon buss upp mot Darwin. Forsta sex timmarna var ett helvete dar vi badade i helvetets eldar (eller snarare att det kandes sa) eftersom bussens aircon fungerade inte som den skulle. Vid vart bussbyte i Kathrine traffade vi pa en lite lagom berusad aborgin kvinna som sade upprepande "Abbacountry", vilket vi forstas inte forstog direkt vad som menades med det. Roger loste gatan till slut. Vi kommer fran ABBA Country.

Efter ytterligare 14 timmar rullade vi sakta in i ett valdigt hett och klibbigt Darwin. Darwin var inte varldens mest spannande stad eftersom vi reser pa begransade resurser. Vi sag iallafall den botaniska tradgarden och det Norra Territoriets museum. Darwin skall besokas under Australiens vinter nar det inte finns nagra Box Jelly Fish i havet, eftersom det nu ar badforbud fram till i mars. Darwin ar nog vart ett besok for den som vill besoka regnskogen.

Igar antligen, landade vart plan i Singapore. Idag har vi kopt bussbiljett till Kuala Lumpur, Malaysia. En liten natt resa pa sex timmar som vi skall avverka imorgon over dagen. Efter det vandrade vi runt i staden och upptackte manga saker som inte setts tidigare. Bland annat hittade vi ett mysigt tehus dar vi larde oss allt om tedrickandets konst av en trevlig dam. En liter te gick los pa cirkus 100 kr, vilket vi tyckte det var vart eftersom vi firade var 5 arsdag (dock tva veckor for sent).

Nu ska vi hamta ut 11 rullar (275 kort) pa Kodak och sedan ska vi forsoka att ringa till Malaysia for att fixa boende till imorgon.

Ask-halsningar Roger och Mikaela

Grogga

Loggade in torsdag 26 december 2013
från Östersund, Sverige

Uppdaterad torsdag 11 december 2003

Kommentarer till inlägget (6)

• Hannibal

• 5 inlägg
    • 46 bilder
    • 33 besökta platser

Hannibal kommenterade fredag 12 december 2003

Kara extra foraldrar! Saknaden efter er ar enorm, bara sa ni vet det! Jobbade oxa pa cricket matchen idag, serverade der i onsdags. Gick bra, lyckades bara skara upp bada handerna pa vin flarrorna, servera for svagt kaffe o tappa lite bestick o sa. Annars gick allt som smort! Jag har klatt mig forvanansvart redigt dessa dagarna, till och med kammat haret, ni hade varit stolta over er lilla pilt! Puss pa er snuttisarna!

• linnea kommenterade fredag 12 december 2003

Ar en svang pa skolan efter att ha avverkat forsta arbetsdagen. Inte sa manga timmar som onskat men hoppas att de blir fler framover. Passade upp overklass pensionarer i en privat "svit" pa cricket matchen och snuvade dem pa kaffet (glomde bort)...trevlig lucia!!!

Kramar fran Linnea

• Lena kommenterade torsdag 11 december 2003

Hejsan! Jag ser fram emot att titta på de där bilderna när ni kommer hem. Jag kan tänka mig att det finns en hel del fina bilder... Ha det så gott och ta det lugnt! Kram.

• Samuel kommenterade torsdag 11 december 2003

Halloj killen!

100 spänn för lite tebalsk?! Det börjar ju låta som priserna på Mitthögskolan. Låter i alla fall som ni har haft en bra start på resan..hoppas det fortsätter så. Låter som ni har ungefär samma väder som oss...här i Sundsvall är det 32 grader varmt och strålande sol....

• Maya kommenterade torsdag 11 december 2003

Låter spännande som vanligt,själv ska man på Lucia firande ikväll Kramiz

• JOCKE kommenterade torsdag 11 december 2003

BÖRJAR SÅ SMÅTT SAKNA DIG!!!!

HAR HAFT EN DEL VAJ PÅ DATAN (+ KATASTOFALT MYCKE JOBB MEN HAR NU KÖPT EN NY & BÖRJAR KOMMA I KAPP MIG PÅ JOBBET) SÅ JAG HAR NU PLÖJT I GENOM DIN DAGBOK.
    NI VERKAR HARE BRA
    KOMMER ATT VARA BÄTTRE PÅ ATT HÖRA AV MIG NU ANNARS ÄR ALLT SIG LIKT +2 GRADER REGN & BLÅST HARE JOCKE

MANGE HÄLSAR ÄVEN HAN HAR DATAPROBLEM

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Dagboksinlägg

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.