Artiklar

Destinationer

/PageFiles/1542/kartor.png

2014-01-26

12 intressanta kartor

Kartor är intressanta när man reser, men här har vi samlat ihop ett gäng kartor som visar lite hur världen ser ut på ett annat sätt än vi är vana vid.

/Global/vinjettbild_rdb.gif

2012-09-08

Vad händer med resdagboken?

Hej alla medlemmar och besökare på Resdagboken! Nu är det dags att berätta lite om vad som har pågått på sajten de senaste månaderna och hur vi planerar att fortsätta utveckla Resdagboken till en modern resesajt som sätter användaren i fokus. Den skall vara lätt att använda mobilt såväl som stationärt men framförallt vara en stabil och fungerande plattform.

/Global/vinjettbild_rdb.gif

2012-06-01

Viktig information: Resdagboken lever vidare

Resdagboken får ny ägare och lever därmed vidare. Läs mer här.

/PageFiles/1360/barcelona_tumme.jpg

Barcelona – staden som har allt – och lite till

Ett härligt klimat, ett kulturutbud i överflöd, spännande historia, pulserande nattliv, världsberömd mat, en lång sandstrand – och inte minst världens bästa fotbollslag. Och då har vi inte ens nämnt arkitekturen och shoppingen.

/PageFiles/1358/prag_tumme.jpg

Prag – binder samman öst och väst – med 180 broar

Prag är utan tvekan en av Europas vackraste och bäst bevarade huvudstäder. Floden Moldau flyter rakt igenom staden och dess otaliga broar binder symboliskt samman öst och väst.

/PageFiles/1356/dubai_tumme.jpg

2011-09-16

Dubai – mer än blänkande skyskrapor, golfbanor och shopping

Många är vi nog som förknippar det lilla Emiratet med exklusiv shopping, affärsresenärer, solblanka skyskrapor, skidåkning inomhus och golfbanor i världsklass. Inte så konstigt, det är den bild som man jobbat hårt för att förmedla till västvärlden de senaste åren. Men det finns också ett annat Dubai.

/PageFiles/1350/l%c3%a5ngrodd/langrodd_200.jpg

2011-09-14

Passionerad roddare mot Venedig

Från Stockholm till Venedig i roddbåt

/PageFiles/1341/rdb_200x125.gif

2011-08-31

Koppla ihop Resdagboken och Facebook

Lagom till höstens och vinterns högsäsong för långresor presenterar vi en smart koppling mellan Resdagboken och Facebook som gör att du slipper välja plattform – och får ut det bästa av två världar.

/PageFiles/1338/AndyLindell_200.jpg

2011-08-25

Medlemmarna tipsar: 10 tips till New York

Följ med fem av Resdagbokens medlemmar till New York. Här tipsar de om sina pärlor i The Big Apple. Allt från sköna utsikter till bra kaféer.

/PageFiles/1336/vandring_liten.jpg

2011-07-28

En kamp mot kroppen för att nå toppen

Friska bad, hästridning och en tuff utmaning mot toppen.

/PageFiles/1328/Motorcykelresa/motorcykelresa_200.jpg

2011-07-12

Från Umeå till Malaga på motorcykel

Han firade sin födelsedag med en speciell resa.

/Global/john_och_helena_200.jpg

2011-05-31

Res genom två världsdelar - utan att flyga

De reser från New York i norr till Buenos Aires i söder.

/PageFiles/1311/puffbild_200x150.jpg

2011-05-20

All Inclusive - skön semester utan plånbok

Har du tröttnat på att sy ihop dina egna resor, att boka flyg, transfer och hotell var för sig? Kanske vill du ta ett skönt break efter veckor av flängande eller en tuff jobbperiod. Då kan en eller ett par veckors avkoppling på ett äkta All Inclusive-hotell vara det du behöver.

/PageFiles/1309/mariekell_1_200_150.jpg

2011-05-12

De seglar jorden runt

Marieke III gör en spännande världsomsegling och segelbåten Melody utforskar Medelhavet.

/PageFiles/1304/Examensarbete%20i%20NY/elin_naeslund_200.jpg

2011-04-25

Elin Naeslund gör sitt examensprojekt i New York

Följ mig under fem månader i New York där jag gör mitt examensarbete inom Biomedical Engineering.

/PageFiles/1298/Tips%20-%20storst%c3%a4der/tower_bridge_200_JagSmulan.jpg

2011-03-30

Storstadstips av medlemmar

Sugen på att möta våren i någon av Europas storstäder? Här får du några tips av Resdagbokens medlemmar!

/PageFiles/1294/mammaresertilljapan2b.jpg

2011-03-16

De berättar från katastrofen i Japan

Några av Resdagbokens medlemmar har befunnit sig i Japan under jordbävningen och den efterföljande katastrofen. Här berättar fyra av dem om sina upplevelser.

/PageFiles/1292/snowboard_teaser_200_125.jpg

2011-03-16

Högt och lågt i skidbacken

Lättklätt, härliga vyer och djärv utförsåkning. Kolla in bilderna från Åre i norr till franska alperna i söder.

/PageFiles/1282/ph-200.jpg

2011-03-03

10 sköna Australienbilder

Njut av 10 riktigt läckra bilder från Australien. Strandhäng, hungriga krokodiler, helikoptervyer, surfskolor och resor i outbacken.

Gilla oss på Facebook

Saknar du Sverige? Här är 5 tips

Här är fem bra länkar för dig som lider av hemlängtan eller saknar någon svensk produkt.

Info från UD: Ambassader, konsulat och reseråd.
Svenska Kyrkan: En liten bit av Sverige, finns i 28 länder.
Svenska köttbullar: Här är listan över alla IKEA-varuhus i Sverige.
Svenskt snus: Handla svenskt snus på SnusDirect.com.
Svensk design: Handla inredning och design från Sverige.