-
Svensk i Sydney!
6 feb 2012 00:33
Är en äventyrslysten tjej som snart fyller 20, anlände till Wahroonga, som ligger ca 30 min med tåg utanför Sydney, för ca 3 veckor sen. Har planerat att stanna året ut.
Bott i Aussie då jag var liten så mitt boende är hos några vänner till familjen. Börjar dock kännas lite trist då de inte är i min ålder.
Gillar vanligtvis att åka snowboard så hade tänkt lära mig att surfa då jag är här borta, festa är något jag heller inte tackar nej till!
Så finns det någon som är sugen på att ses eller att hitta på något så hör gärna av er!
-
Sv:Svensk i Sydney!
12 feb 2012 07:47
Tjaa!
Jag kommer ner till Sydney imorgon mandag. Ar i Bangkok nu. Jag reser sjalv till Sydney och kanner ingen dar an salange men det alltid kul med natt fok. Du kan adda mig pa facebook: Oscar Lundkivst eller skriva har sa kan vi snacka mer.
-
12 feb 2012 08:21
Vet inte vilken Oscar av dem som dök upp.. Men du kan ju adda mig på facebook, tror det ska vara lite lättare! Emma Rova :)
Hur gammal är du och vad ska du göra då du anländer? :)
-
14 feb 2012 05:04
Tja Emma!
Jag är 24. Är här nu, fast väldigt jetlaggad hee. Jag ska jobba och bo här i Sydney tänkte jag, känna på aussie livet. Vad gör du sj här? Pluggar, jobbar eller bara glider?;) men nu de första dagarna tänkte jag mest fixa med nytt bankkonto boende jobb mmm. Nej ingen friend request:( och hittar dig inte men vi kan ju snacka här!
-
14 feb 2012 12:31
Harligt, precis sa det ska vara i borjan ;) jag var typ jetlagged i en vecka... Sitter vid en engelsk dator sa vara fina svenska bokstaver saknas.. Naval det far duga!
Jaha okej, nagot sarskilt du tankt jobba med eller blir det att ta det som erbjuds?
Jag har bott har da jag var liten sa nu bor jag hos nagra vanner till familjen och ser efter deras barn, sa pa dagarna och pa helgerna sa glider jag mest ja haha.
Hur lange blir du har da? :)
-
14 feb 2012 13:47
Jag ska vara här ett år tänkte jag:) Fast kan bli längre eller tidigare. Men om du jag får ditt australienska nr så kan jag skicka dig ett sms när jag fått mitt så la kar vi kan ses framöver. Det blir bra antar jag?
-
14 feb 2012 13:49
Jaha sa du är en nanny :)? Jag tänkte jobba som säljare finns många sådana jobb!
-
14 feb 2012 23:55
Du det lat inte som en dum ide, mitt nr ar 0458430996!
Ja det skulle man kunna saga att jag ar. Lite mer frihet dock och om jag vill gora nagot sa gar det att losa. Dessutom bor och ater jag gratis ocksa, vilket gor det ratt billigt att leva har. Skont da man har en trygghet och kanner dem man bor hos sen innan.
Dock lite trist da jag annu inte hunnit traffa nagon att umgas med iomed att vi bor i villakvarter dar det mest bor barnfamiljer. Hade velat se staden mer och lara mig surfa!
Intressant, inom vilket omrade av saljning ska du soka?
-
16 mar 2012 07:25
hej hej. jag bor i sydney sedan 4 månader. alltid kul att träffa svenskar. jag älskar att festa och gå ut och är själv 20 år. säg till om du vill träffas up / maja
-
16 mar 2012 11:57
Okeh kul!
Vart i sydeny bor du? skicka mig ett sms sa kan vi snacka vidare:) alltid kul med nagon fran skane :D