Tips & Varningar (958)

Du måste vara inloggad medlem för att svara på eller skriva ett nytt inlägg. Bli medlem

• 173
    • 2

hjälp inför australien resa.

6 feb 2012 08:36

jag och en kompis ska åka till australien i slutet av april- slutet av maj.

vi behöver lite tips på vad vi kan hitta på.

skulle även bli glada för lite info om vart vi bör befinna oss för att få så mycket sol och värme som möjligt.

marie

rydstale

rydstale rydstale
    Loggade in torsdag 9 februari 2012

• 4 resor
    • 5 länder
    • 39 inlägg
    • 81 bilder
    • 6 besökta platser

rydstale

Loggade in torsdag 9 februari 2012
    från Vetlanda, Sverige

• Sv:hjälp inför australien resa.

29 apr 2012 22:34

Hej.

Du kommer finna att det finns mycket att hitta på. Tyvärr åkte jag hem i början av maj när jag var nere i Australien så jag har inte mycket erfarenhet av vädret där nere just nu.

Förutom att åka längs med östkusten som de flesta svenskar gör skulle jag rekommendera tasmanien. Vacker natur och väldigt skiftande. Tyckte väldigt mycket om Hobart som var en liten småmysig stad.

Tog också en 14 dagars tur från Adelaide till Darwin med Kakadu nationalpark. Något som man uppskattar i efterhand men det är långa timmar på bussen. Hamnade i bra gäng på turerna så det gör ju hälften.

Hoppas att ni får en underbar resa. Hör gärna av er om ni undrar något mer .
    Linus

linus_abrahamsson

linus_abrahamsson linus_abrahamsson
    Loggade in för 1 dagar sedan

Pågående resa USA-Kanada

• 3 resor
    • 6 länder
    • 56 inlägg
    • 521 bilder
    • 50 besökta platser

linus_abrahamsson

från Toronto, Kanada

• Sv:hjälp inför australien resa.

29 apr 2012 22:35

Hej.

Du kommer finna att det finns mycket att hitta på. Tyvärr åkte jag hem i början av maj när jag var nere i Australien så jag har inte mycket erfarenhet av vädret där nere just nu.

Förutom att åka längs med östkusten som de flesta svenskar gör skulle jag rekommendera tasmanien. Vacker natur och väldigt skiftande. Tyckte väldigt mycket om Hobart som var en liten småmysig stad.

Tog också en 14 dagars tur från Adelaide till Darwin med Kakadu nationalpark. Något som man uppskattar i efterhand men det är långa timmar på bussen. Hamnade i bra gäng på turerna så det gör ju hälften.

Hoppas att ni får en underbar resa. Hör gärna av er om ni undrar något mer .
    Linus

linus_abrahamsson

linus_abrahamsson linus_abrahamsson

Pågående resa USA-Kanada

• 3 resor
    • 6 länder
    • 56 inlägg
    • 521 bilder
    • 50 besökta platser

linus_abrahamsson

från Toronto, Kanada

Svara på inlägg

Du måste vara inloggad medlem för att svara på eller skriva ett nytt inlägg.

Forum

Allmänt om resor

Resmål