Tip-offs & Warnings (997)

Du måste vara inloggad medlem för att svara på eller skriva ett nytt inlägg. Bli medlem

• 313
    • 1

Asien höst/vinter

18 sep 2012 11:36

Vi tänkte åka transsibiriska järnvägen i slutet av November, Moskva till Peking med några dagar i Ulan Bator. Sen ska vi ta oss ner från Peking till Ho Chi Min på ca två veckor.

Tacksam för tips och varningar kring det, saker man bör se, boende, transport medel med mera.

SwedishBar

SwedishBar SwedishBar
    Loggade in onsdag 12 december 2012
    från: Mora, Sverige

Man, 26 år
    Hemort: Mora, Sverige

• 2 resor
    • 1 länder
    • 1 inlägg
    • 0 bilder
    • 1 besökta platser

SwedishBar

Loggade in onsdag 12 december 2012
    från Mora, Sverige

• Sv:Asien höst/vinter

29 okt 2012 15:38

Hej!
    Jag var i HCMC i början av året. Vi bodde på Saigon mini hotel 5 tror jag det var. Finns flera stycken men 5 eller 6 var det vi bodde på. Relativt enkelt men bra standard, prisvärt och jättetrevlig personal, trivdes väldigt bra där. Det ligger dessutom nära till den stora inomhusmarknaden, Ben than market, har jag för mig att det hette, värt ett besök. Vi åkte på utflykt till Chu chi tunnels, en spännande utflykt. Vi gick hela tiden, det är en stor men väldigt härlig stad. Vi var där i 5-6 dagar och kände att vi lätt hade kunnat vara där några till dagar.

Skulle rekommendera att testa äta Jackfruit, en gul liten frukt som gröps ut från en jättestor kaktusliknande "sak". Underbart god, söt och ett bra alternativ för godis :)
    Dessutom tycker jag du borde testa att äta "rot" men lila ris. Det finns lite överallt i små gatustånd, oftast är det 3-4 olika sorters ris i gul, lila och orange färg. Till det brukar man kunna köpa en bit rot, låter kanske inte så gott men det är faktsikt väldigt gott, men inte för mycket av riset, då blir det tungt i magen, superklippigt och jättemättande.

Kommer inte på något mer nu, men det är bara att fråga om du undrar något. Har en bok hemma där jag skrivit upp lite mer typ shoppingställen oså, som jag inte kommer ihåg.
    Lycka till!

Svensson-V

Svensson-V Svensson-V
    Loggade in tisdag 7 maj 2013
    från: Växjö, Sverige

Kvinna, 21 år
    Hemort: Växjö, Sverige

• 8 resor
    • 8 länder
    • 0 inlägg
    • 15 bilder
    • 20 besökta platser

Svensson-V

Loggade in tisdag 7 maj 2013
    från Växjö, Sverige

Svara på inlägg

Du måste vara inloggad medlem för att svara på eller skriva ett nytt inlägg.

Forum

To travel

Destinations