Reskompis (6194)

Du måste vara inloggad medlem för att svara på eller skriva ett nytt inlägg. Bli medlem

• 1134
    • 41

Res/surfkompis i Australien hösten 2012

6 jan 2012 22:57

Detta ligger ju ganska långt fram i tiden men jag ska iaf dra till Australien någon gång i September! Ska skaffa ett working holiday visa så kommer leta boende och jobb ganska omgående när jag kommer dit. Planen är att stanna ett år. Tänker än så länge att jag landar i Perth. Jag vill surfa på dagarna, lära känna nya människor och göra en roadtrip i landet. Så småningom även åka över till Nya Zeeland.

Jag reser själv så letar efter någon som ska dit samtidigt, någon att resa runt i landet med, surfa med, festa med, någon som bor där redan och kanske har tips på bostad etc, någon att möta upp längs vägarna. Vad som helst egentligen. Om du känner dig träffad på någon av punkterna så tveka inte att svara på den här tråden!

Mallao

Mallao Mallao
    Loggade in fredag 27 april 2012
    från: Eskilstuna, Sverige

Kvinna, 26 år
    Hemort: Linköping, Sverige

• 5 resor
    • 10 länder
    • 22 inlägg
    • 113 bilder
    • 31 besökta platser

Mallao

från Eskilstuna, Sverige

• Sv:Res/surfkompis i Australien hösten 2012

8 jan 2012 14:34

Jag har funderat på att åka till Aussie i september också, har ingen att resa med i nuläget men vill helst inte resa själv. Din plan låter väldigt mycket som mina ideer, ingen fast plan utan ta det lite som det kommer och surfa så mycket jag bara kan. Fast jag skulle vilja åka till någon eller några söderhavsöar också.

Har du bokat biljetter?

/Julia

j.hornebrant

j.hornebrant j.hornebrant
    Loggade in söndag 15 april 2012
    från: Göteborg, Sverige

Kvinna, 22 år
    Hemort: Kungsbacka, Sverige
    Pågående resa Barcelona

• 10 resor
    • 7 länder
    • 36 inlägg
    • 58 bilder
    • 27 besökta platser

j.hornebrant

från Göteborg, Sverige

8 jan 2012 14:42

Jag har funderat på att åka till Aussie i september också, har ingen att resa med i nuläget men vill helst inte resa själv. Din plan låter väldigt mycket som mina ideer, ingen fast plan utan ta det lite som det kommer och surfa så mycket jag bara kan. Fast jag skulle vilja åka till någon eller några söderhavsöar också.

Har du bokat biljetter?

/Julia

j.hornebrant

Kvinna, 22 år
    Pågående resa Barcelona

• 10 resor
    • 7 länder
    • 36 inlägg
    • 58 bilder
    • 27 besökta platser

j.hornebrant

från Göteborg, Sverige

9 jan 2012 19:13

Hej Julia!
    Vad kul! Nej jag har inte bokat biljetter ännu, gör det i februari mars nån gång och sen blir det att skaffa visum också. Har du bokat?
    Tänkte du också att din första destination blir Perth? Jag har en kompis som kanske ska plugga i Perth nästa år så därav varför jag tänkte landa där. Men ingenting är spikat ännu. Söderhavsöar låter spännande, har du nån speciell i åtanke? Har inte så bra koll på öarna runt omkring. Jag har dykcertifikat så har iaf planerat att dyka längs stora barriärrevet, tror det kan vara mäktigt!

/Malin

Mallao

Mallao Mallao

Kvinna, 26 år

• 5 resor
    • 10 länder
    • 22 inlägg
    • 113 bilder
    • 31 besökta platser

Mallao

från Eskilstuna, Sverige

9 jan 2012 21:44

Hej!

Jag har inte bokat något ännu heller, bara massor med ideer än så länge. Har inte så bra koll på Perth men har hört att det ska vara värt ett besök så varför inte. Jag har inget dykcert men kan tänka mig att det är värt att prova lite iaf, eller åtminstone snorkla.

Vilka andra platser hade du tänkt besöka i Aussie?

Jag hörde namnet Kiribati en gång och sedan har jag sagt att jag ska åka dit någon gång :P men jag är öppen för de mesta. Jag tycker mest det är kul att åka till något ställe som inte är fullt med turister.

/Julia

j.hornebrant

Kvinna, 22 år
    Pågående resa Barcelona

• 10 resor
    • 7 länder
    • 36 inlägg
    • 58 bilder
    • 27 besökta platser

j.hornebrant

från Göteborg, Sverige

14 jan 2012 12:22

Jag håller verkligen med dig ang alla platser där turister flockas. Mycket mer givande att satsa på mindre ställen som känns mer genuina och hemtrevliga. Köra genom "the outback" vore coolt :) Men självklart vill man ju också ha sett Sydney och Surfers paradise etc.
    Låter spännande, ska kolla upp Kiribati!

Hur länge har du tänkt att vara borta? Kommer du skaffa visum för ett år, eller ett turistvisum för 3 mån.?
    Det första jag tänkte göra när jag kommer till Perth är att skaffa mig något jobb och bostad. På det sättet lära känna lite lokals, känna på livet där. Stanna några månader kanske, och sen dra iväg på en roadtrip på obestämd tid. Finns en van som jag hoppas få låna av en kompis, hehe :P En annan kompis kanske kommer ner tills dess också och reser med mig, får se. Men det är väl den enda planen som finns egentligen.

Mallao

Mallao Mallao

Kvinna, 26 år

• 5 resor
    • 10 länder
    • 22 inlägg
    • 113 bilder
    • 31 besökta platser

Mallao

från Eskilstuna, Sverige

17 jan 2012 23:19

Ja, precis man vill ju se turist ställena men också hur det faktiskt är att bo i landet. Jag har alltid gillat att åka till nya små ställen som ingen känner till.

Jag vill köpa en öppen biljett hem, så jag har inte riktigt funderat över hur länge jag vill vara borta. Kanske 4 månader men om jag trivs bra och inte saknar Sverige för mycket vill jag kunna stanna 8-9 månader eller ännu längre. Working holiday visa är det som jag har funderat över, känns som det bästa alternativet tycker jag. Jag skulle vilja åka till Nya Zeeland också, när man ändå är så nära. Mina kusiner var där för några år sen och sa att det var helt fantastiskt så det vill jag inte missa..

Jag försöker få en kompis att följa med men hon tror inte att hon kommer ha råd, tyvärr. Är lite nojig för att åka själv.

j.hornebrant

Kvinna, 22 år
    Pågående resa Barcelona

• 10 resor
    • 7 länder
    • 36 inlägg
    • 58 bilder
    • 27 besökta platser

j.hornebrant

från Göteborg, Sverige

22 jan 2012 13:34

Hej jag planerar nu att åka ner till australien ngn gång i augusti för jobba ett år och även göra några resor under tiden, är lite inne på sydney men öppen för förslag med. Hade vart kul om man hade kunnat slå följe ett tag och se vart det slutar :) finns på facebook med paraflax_90@hotmail.com

linnliinn

linnliinn linnliinn
    Loggade in tisdag 1 maj 2012
    från: Vårgårda, Sverige

Kvinna, 22 år
    Hemort: Vårgårda, Sverige

• 0 resor
    • 0 länder
    • 0 inlägg
    • 0 bilder
    • 0 besökta platser

linnliinn

Loggade in tisdag 1 maj 2012
    från Vårgårda, Sverige

24 jan 2012 11:07

Hej!

Detta låter helt underbart bra!

Jag har precis börjat jobba igen efter att ha varit ute och rest två månader i afrika och allt ger mersmak. Nu sitter jag och planerar för hösten 2012 - våren 2013. Australien och speciellt Nya Zeeland är det stora målet. Vad sägs som om vi smider lite planer tillsammans? :)

Annars är jag en tjej på 22 år och har jobbat sedan gymnasiet i Oslo mest av tiden. Gillar att baka, träna och umgås med vänner (dock har ingen av alla vänner råd att resa)!

linneakpersson

linneakpersson linneakpersson
    Loggade in måndag 7 maj 2012
    från: Hallsberg, Sverige

Kvinna, 22 år
    Hemort: Örebro, Sverige

• 2 resor
    • 19 länder
    • 0 inlägg
    • 0 bilder
    • 26 besökta platser

linneakpersson

Loggade in måndag 7 maj 2012
    från Hallsberg, Sverige

25 jan 2012 22:35

Att smida lite planer tillsammas tycker jag låter som en fin idé. Vad har ni för tankar och planer? Själv är jag lite ute efter att inte ha någon direkt plan iofs, ta det lite som det kommer. Men någon slags plan till en början är nog bra!

j.hornebrant

Kvinna, 22 år
    Pågående resa Barcelona

• 10 resor
    • 7 länder
    • 36 inlägg
    • 58 bilder
    • 27 besökta platser

j.hornebrant

från Göteborg, Sverige

26 jan 2012 22:22

Hej !
    Jag drar åxå till Aussie i september! Åker själv, men jag ska jag göra mitt första stopp Cairns, tycker det verkar vara en super mysig ort;)Har också ett work and travel visa och har tänkt jobba och resa:).. Har heller inga direkta planer bara en del städer och platser som jag gärna skulle vilja ha besökt som Kangaroo Island och Sydney bland annat! Annars bara ta dagen som den kommer!...Längtar!!! Hoppas att vi kommer iväg samtidigt och kanske kan ses på någon av Australiens stigar ;)

Ha det gött så länge// Julia nr 2 ;)

ia07

ia07 ia07
    Loggade in fredag 4 maj 2012
    från: Kinna, Sverige

Kvinna, 24 år
    Hemort: Kinna, Sverige

• 4 resor
    • 9 länder
    • 32 inlägg
    • 394 bilder
    • 14 besökta platser

ia07

Loggade in fredag 4 maj 2012
    från Kinna, Sverige

Svara på inlägg

Du måste vara inloggad medlem för att svara på eller skriva ett nytt inlägg.

Forum

Allmänt om resor

Resmål