Vietnam i början av April 2012
5 feb 2012 23:22
Hejsan jag hade tänkt att ensam åka till Vietnam (men funderar på om det inte vore säkrare speciellt när man åker runt så utan att bo på samma hotell) för att njuta av natur, klippor och berg, snorkla i havet och se många olika städer, byar och allt:) Beroende på flyg och dag tänkte jag stanna till och se kinesiska muren då det ändå är ca 8h-12h mellan landning på vissa flygbolag.
Jag har tidigare hittat 2 st res-kompisar via denna sida en gång gick vi inte ihop särskilt bra och bestämde oss för att göra olika saker på plats och den andra gången blev en riktig vän för livet! Jag är 25år snart 26 och har lessnat på supa och party jag är inte heller någon camping person utan mitt i mellan jag vill bo på hotell, viktigt att sova gott för att orka med och se severdigheter men oftast behöver man inte kämpa sig iväg på alla utan även viktigt med vila och sol och god mat:) senaste gångerna har jag åkt med pojkvän men nu är jag singel och kan åke med någon tjej eller kille som är lugn, trevlig, sansad, glad, snäll, äventyrlig och pratsam ca ålder 24-31år.
Jag har kollat upp ungefärliga datum och flyg priser t/r så billigt som möjligt, men denna gång tänkte jag testa något nytt att inte boka hotell och bara vara på 1-2 orter utan spendera 1-2 dagar i olika städer och på ett eller annat vis resa genom detta annorlunda och vackra land. Jag kommer att resa ca 10dagar. någon gång under de 2 första veckorna, måste bara bestämma mig och få tid från jobb och hund.
Det är tydligen väldigt billigt att leva där både mat, hotell, osv. och jag har gjort ganska mycket efter sökningar på vad som gäller, kollat upp lite hur det ser ut, hur man tar sig fram, priser, hotell, vacin, visum mm. oj oj jag e trött nu å vet inte om jag gjorde mig tydlig men hör gärna av er om någon är nyfiken på något av denna eventuellt planerade resa:)