-
Volontärarbete med Lejon?
2 jun 2012 21:25
Hej.
Jag ska åka på volontärarbete och jobba som volontär och arbete med och för lejon. Mitt mål är att vara borta i 3 månader och åka nångång i februari, ca.
Finns en del lejonprojekt i Zambia samt Zimbabwe. Dock så är reselängden på projekten endast 4 veckor men man kan kombinera dom, så 4 veckor på ena stället och 4 på det andra.. ja ni hajjar!
Så tycker du det låter intressant och har samma planer, eller liknande planer. Tveka inte att höra av dig :)
-
Sv:Volontärarbete med Lejon?
2 jun 2012 21:32
PS. glömde nämna att ni kan kika på http://www.worktravelcompany.se , där står det lite info ang. lejonprojekten som jag är sugen på.
Har även kikat lite på www.modisa.org
Har ni andra förslag så får ni mer än gärna dela med er :)
-
24 jul 2012 01:30
Hej magdar!
Precis detta skulle jag också vilja göra! Jag skulle helst vilja åka nu i sommar men om det inte går så får det bli senare. Ska ringa runt lite i morgon.
Bestämde du dig för vilken organisation, och isåfall varför just den? Det viktigaste för mig är att få chans att faktiskt hjälpa till =)
Hälsningar
Linnea
-
2 aug 2012 10:49
Hej! Jag är också inne på att arbeta som volontär, verkar jättespännande! Men du Hade tänkt att åka i februari? Jag vill nog åka till hösten. Har du anmält dig och bokat resa alla redan?
Mvh Lisa
-
3 aug 2012 22:58
Hej!
LinneaHedlund - Hej! Jag hade tänkt att boka via Work&Travel company, jag bokade via dom sist och det känns skönt att ha en "hjälpande hand" av dom. Dom var jätte bra! Jag tror att man får hjälpa till på alla olika ställena :) Har du hittat något projekt du ska till än så länge? :)/magda
LisaMeda - Hej! Ja, absolut.. det Är kul och spännande :D ja, eller altså inget är "bestämt" än det beror lite på hur och när jag får ledigt från jobbet. Men har nog dock inte råd att åka i år, så satsar på under vintern så man slipper den, hehe! Men ingenting är bokat och klart för min del . Vad/vilket projekt har du tänkt dig? och hur länge? /magda
-
6 aug 2012 11:47
Okej, jag förstår.
Jag vill helst jobba med alla slags djur och natur. Det verkar väldigt intressant! Dock kostar det en del att vara borta så länge men jag skulle nog vilja vara borta några månader i alla fall!
/ Lisa
-
6 aug 2012 23:09
Okejokej, I see! Ja, i Namibia på Noah's ark (Harnas)där jag var. Där hade dom alla av afrikas djur i princip, som man fick ta hand om. Man blev indelade i grupper och alla grupper hade olika djur att sköta om :) Det är ett absolut kanon ställe, mycket upplevelser, så himla roligt. Och nu när jag var där hade man möjlighet att åka till samt 2 andra gårdar.. jag åkte till en av dom, där hade dom dock inga djur. Men man fick göra så mycket äventyr och se lite mer av Namibia, vilket var helt otroligt!
Jajo, det kostar en del att vara borta så länge ''/ men så mycket erfarenheter och upplevelser man får, så tror jag att det är värt det :)