• 131
  • 1

Atlantenvägen

söndag 1 juli 2007 Trondheim, Norge

Sovmorgon. Frukost kvart i 8. Styr kosan mot Trondheim på krokiga vägar efter fjordarna. Ute i atlanten finns en märklig våg som går över en massa öar sammanbunda med broar och tunnlar. Den kallas atlantenvägen och det finns en märklig bro som liknar en hoppbacke. Jag där far vi . Vi ska åka färja igen och medan vi står och väntar exploderar reservdäcket på bussen med en knall. Bara att hoppas att inget fler däck går sönder för då blir det stopp. Trondheim är ju en stad där det till skillnad mot de andra platserna vi varit på är ett väldigt folkliv och mycket trafik. Utanför mitt hotellfönster ligger en bar där fyllgubbarna skrålar. Som tur är har jag ju en bra sömn så jag somnar ändå. På morgonen ska vi gå och titta i kyrkan. Om den stora pampiga mörka dystra ödesmättade fula kyrkan tycker jag inte. Den är så full av sorg så det kryper i kroppen. Jag gick fort ut därifån. Ja nu återstår bara resan hem över Åre o Östersund. Nu börjar det regna. Hela tiden har vädret varit perfekt så nu får det gärna regna när vi ska hem.
Dagens kunskap: Knölbandy- golf. Pansartax- krokodil
Adjö till ett häftigt gammalt gäng och som sagt titta lite igen om någon dag så har jag lagt in alla underbara foton som jag tog.

AnitaB

Loggade in lördag 23 april 2011
från Östersund, Sverige

Uppdaterad söndag 1 juli 2007

Nyare inlägg

Kommentarer till inlägget (1)

• Cecilia kommenterade måndag 2 juli 2007

Hej du verkar ha haft det jätte trevligt. Kul att läsa om ditt äventyr och vilka fantastiska bilder.Ha det bra kram Cecilia

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Dagboksinlägg

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.