• 124
  • 1

Deep fried frog with garlic

måndag 9 januari 2012 Hua Hin, Thailand

Vardagen är sig lik. Lite små strapatser hinner vi dock med. Idag tex har vi "käkat" deep fried frog med garlic. Det var inte som att käka vilket kött som helst, utan man fick helt enkelt stoppa in ben och brosk i käften och tugga, ordna upp ben och kött på var sida av munnnen, svälja det lilla milligram kött man fick ut och spotta ut ben och brosk. Rebecca skötte detta mycket dra, Jag däremot jag klarade knappt av att titta på den stackars djupstekta grodan som med stor sannolikhet styckats sönder med våld. nääää, det va bara betala och se glad ut för det lilla protein man fick av den lilla grodan! Gick sedan med stora kliv och köpte mig en omelett med musslor. Utmaningen var dock att denna skulle ätas med pinnar... Gick mindre bra, men magen blev nöjd tillslut. Rebecca hon var däremot nöjd med proteinet för dagen och laddade upp med lite kalorier á la bananpannkaka med choklad! :)

I morse skrev vi klart vår preliminära version av examensarbetet!!!! WOHO! Detta innebär mer solning och en rödare nyans på kroppen ;)

Ha det fint! / Tomaterna

Linkey

Loggade in söndag 27 oktober 2013
från Bangkok, Thailand

Uppdaterad måndag 9 januari 2012

Kommentarer till inlägget (1)

• Lena Högberg kommenterade måndag 9 januari 2012

Va skönt att ni har skrivit klart x arbetet! Duktigt jobbat :) passa på nu och lata er ordentligt för på måndag drar allvaret igång i Bangkok ;) stor kram från mor

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.