• USA
  • 142
  • 0

Highway 1

torsdag 20 juni 2013 Carpinteria, USA

Glad midsommar till er alla!!
Igår var en lång dag på många sätt. Vi startade vår resa kl 7.30 från San Fransisco mot kusten för att köra längs med Highway 1 som var helt fantastisk med sin underbara vy över Stilla Havet och längs hela kusten. Vägen var väldigt krokig och brant både mot landsidan och ner mot havet, inget för höjdrädda eftersom det ibland inte fanns skyddsräcken. Fler bilder och filmsnuttar får ni se när vi kommit hem. Det tog mycket längre tid att köra än vad vi hade räknat med och eftersom vi på morgonen hade bokat hotellrum i Carpinteria så fick vi snällt köra dit,(allt blir inte alltid som man tänkt sig men det finns ju ett uttryck som säger "Learning by doing"). När vi kom fram var kl.21.40 och då var vi väldigt trötta allihop och ville bara sova och tack o lov var hotellrummet superfint och alla blev nöjda. Frukosten idag var väldigt mycket över förväntan, yoghurt med flingor, kokt ägg, äggröra och bacon, osötade scones, juice, gissa om vi åt... givetvis fanns det pannkakor med sirap och donuts, varma wienerbröd också men inte ens vår yngste son åt av det! Idag tar vi en "slappedag" och njuter av sol och 23 graders värme och ska se om vi hittar jordgubbar som vi kan fira midsommar med. Ha en skön helg allihop/Kram på er

Simsons

Loggade in tisdag 10 september 2013
från San Francisco, USA

Uppdaterad lördag 22 juni 2013

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Dagboksinlägg

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.