• 216
  • 2

Svenska ambassaden

torsdag 16 maj 2013 Addis Abeba, Etiopien

I dag började jag dagen med att åka till Svenska ambassaden och sedan någon emigrationsmyndighet tillsammans med N för att få i gång passtillverkning mm. Mycket annorlunda upplevelse, har aldrig blivit föst med pinne förut och aldrig stått i en kö där människor trycker på från alla håll, inget vidare för vare sig mig eller N. Men N tyckte om att åka bil, oj vad spännande, då var han i toppform, vi börjar bli riktigt goda vänner nu, kul!
På eftermiddagen har vi hängt på Hotel Hilton där vi ätit badat och solat.
Har svårt att ladda upp bilder då internet är så långsamt så ni får nöja er med lite text.
Elma flätade sig på en lokal skönhetssalong i går kväll där getterna gick omkring utanför och elsladdarna var ihop tejpade med blå plastens på väggarna, det tog drygt en timme kostade ca 8 kr och blev jättesnyggt.
Vi hälsar och kramar er från våran sida av jorden!
Stina, Jonas & Elma

Starren

Loggade in söndag 22 december 2013
från Addis Abeba, Etiopien

Uppdaterad torsdag 16 maj 2013

Kommentarer till inlägget (2)

• Maria Lundgren kommenterade torsdag 16 maj 2013

Tack Stina för att du delger oss din resa. Vi tänker på dig och familjen och saknar dig här på jobbet.
    Kram Maria

• Johan kommenterade torsdag 16 maj 2013

Roligt att höra, kram till er oxå. Här börjar vi nu förbereda oss för Henkes konfirmation.

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Dagboksinlägg

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.