• 101
  • 5

Lagenhet i Brisbane...

söndag 4 januari 2009 Brisbane, Australien

Hej allihopa

Nu har vi da fatt en liten lagenhet i centrala Brisbane.
Ganska skont att ha sina klader i skap, lite mer latt tillgangligt an i en rygg sack =)

Var lagenhet ar valdigt liten men den fungerar iallafall.
Det ar bara ett litet rum som rymmer sovrum, kok och tv i samma rum och sen ar dar toalett i ett eget rum da.
Vi far betala 230 dollar per vecka.
Det ar ca 1200 svenska, Det ar ganska dyrt att bo har inne i centrum sa det ar vad man far om man betalar det priset har.

Vi har ocksa fixat ett skatte nummer sa arbets paltsen vet hur mycket skatt dem ska dra fran oss, vilket ar 29 % har.
Bankkonto ar ocksa oppnat och vi vantar pa Visa korten.

Var adress nu ar,

Unit 1 79/93 Alfred ST
Fortitude Valley
4006 Queensland
AUSTRALIA

I morgon ska Fredrik pa arbets intervju for en flytt firma sa vi far vall hoppad det gar bra, iallafall.
Idag har vi annars kollat pa bio, YES MAN hette den och efter det har vi gatt runt och handlat liter saker som tex skar brada, skal, sang lakan mm.

Vadret har ocksa varit lite svalare dessa dagarna, annars har det varit 34-38 grader, det var faktiskt riktigt jobbit. Men nu haller det 30 iallafall.
Lagger in lite bilder pa var lagenhet sen.

Kramar Annsofie och Fredrik

annso_frikkan

Loggade in lördag 8 november 2014
från Faro, Portugal

Uppdaterad måndag 5 januari 2009

Kommentarer till inlägget (5)

• David kommenterade lördag 10 januari 2009

Hej och grattis på födelsedagen Frikan. Trevligt att ni har hittat er en liten hytt där nere i värmen :) Hör av dig när du loggar in på Skype så får vi mala lite. /David och Claudia

• Maria kommenterade torsdag 8 januari 2009

Hej på er! Kul att det går bra för er och att allt rullar på med lägenhet och jobb! Såg att du ringt gumman, då får ringa igen!!! Ta hand om er!! Kramar Maria Robert och lilla Leo :)

• Lasse kommenterade torsdag 8 januari 2009

Hej på er,skönt att ni hittat något eget,det verkar väldigt varmt därnere här är det tvärtom, riktigt kallt,vet inte när ni läser detta men jag vill passa på och säga Grattis på födelsedagen Fredrik,ha en trevlig dag,pappa och Lasse,va rädda om er.

• Lasse kommenterade torsdag 8 januari 2009

• Linus.Fam kommenterade tisdag 6 januari 2009

Hej Annsofie(Fialotta) :)
    Ni verkar ha det bra i Brisbane,har precis varit inne och pratat med Linus(Sidney) skulle kolla hans resdagbok så kom jag på att Moster Tina sa att ni också kommit Australien nu.Ni gör helt rätt som ser er om i världen. det kostar lite pengar och därför är det bra om man kan jobba sig fram!! Linus är rastlös nu efter att ha firat jul och nyår i Sidney och ska dra uppåt östkusten och snorkla och segla.

Ha det riktigt gott.

Mia och Göran Abrahamsson

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.