• Mmmmmm
  • 5

Stranden!

torsdag 30 juni 2011 Taormina, Italien

Stranden!

Idag en perfekt dag att vara på stranden, ja fast det är ju alla dagar här. 28 grader o strålande sol på förmiddagen. Från hotellet går det minibussar ner till stranden om man ej vill åka linbana. Det är bara att boka så hämtas man i receptionen körs dit och hämtas hem på eftermiddagen. Många eller kanske de flesta stränderna här är ”privata” stränder så det kostar inträde. I vår service ingår det så det var bara att sätta sig i bussen och åka ca 10 min ner för berget. Fräscht och fin och med solstolar och parasoll så det var bara att njuta några timmar. Solfaktor ett måste! Så stark solen är! Glömde ju såklart att smörja baksida lår en dag och det får jag betala för nu!

En snabb lunch vid poolen på eftermiddagen innan frisörskan kom och gjorde en provfrisyr.
Fint blev det men tyvärr så plockade hon ut alla nålar innan hon gick så jag fick gå ut och äta på kvällen utan det fina hon hade skapat.

På väg ut blev det så klart en glass, har kommit på att det är bättre att äta glassen på väg ut innan maten för efter orkar man ej.
Det blev sedan en klassisk italiensk meny bestående av en Siciliansk antipasti tallrik med en massa gott, bl.a. salami, ost, kronärtskocka, soltorkade tomater, champinjoner, bröd. Som mellanrätt var det pasta Arrabiata och slutligen kött inlindat i citronblad. Sedan ”rullade” man hem till hotellet

Värmen gör en törstig så en kall campari soda på balkongen innan vi somnande satt bra!

Ännu en fantastisk dag avslutad…..

Nu vet vi att ni är nyfikna på bröllopsbilderna men de kommmer imorgon.....fast vi är gifta nu när vi skriver detta:)

kramar från herr o fru Brahce

paradis

paradis

Loggade in onsdag 28 december 2011
från Bromölla, Sverige

Uppdaterad söndag 3 juli 2011

Kommentarer till inlägget (5)

• Maya kommenterade söndag 3 juli 2011

Grattis ♥

• Anita o Göran kommenterade lördag 2 juli 2011

Lycka till! önskar vi här från Brösarp, ni ser ut att ha de mysigt
    hälsa ressällskapet oxå.

• Bodil Brahce kommenterade fredag 1 juli 2011

Tack för mail och för fin bild med brudparet till mobilen. Väntar med spänning på bilder från DAGEN!
    Många kramar från MaPa.
    /Har tänkt på er hela dagen!/

• Cilla kommenterade fredag 1 juli 2011

Ett stort GRATTIS och massor av kramar från Cilla m familj!

• Agneta Andersson kommenterade fredag 1 juli 2011

Då får jag gratulera till Herr & Fru Brahce. Ha det så fantastikt gott ni kan och bara njut. kram //kusin Agneta

Skriv en kommentar

Vill du slippa fylla i namn och e-postadress när du skriver en kommentar? Klicka här för att bli medlem!

Dagboksinlägg

Fyll i ditt namn och e-postadress, så får du ett mejl varje gång någon av följande medlemmar uppdaterar sin resa.