Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

The day before...
söndag 26 februari 2017 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

To pack, or not to pack...The majority of things I'm thinking about now has to do with our upcoming trip and what to bring.5 weeks4 countries3 climates2 continentes 1 luggage

Sophie Nohlberg
Nohlbergsresor
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Hemresan
söndag 26 februari 2017 - London, England, Storbritannien

Klockan ringde 04,20, trötta!! Packade ner i bilen & checkade ut. Skulle kunnat stanna lite längre, känner oss inte riktigt klara med Hawaii. Mot flygplatsen, lämnade bilen & tog shuttlebussen till airporten. 100$ för en extraväska, lite dyrare än sist. Planet från Hawaii tog 5,5

Camilla Mårtensson
camillaopiggen
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
King of the road...Busschaffören...
söndag 26 februari 2017 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Busschauffören/föraren och biljettförsäljaren.Busschauffören är en aktad person. Han kommer till sin ”cokpit” 3-4 minuter före avgång. Ibland har hans biljettförsäljare startat bussens motor. Föraren sätter sig och trampar några gånger på gaspedalen för att höja tempen på

Jonny Persson
Malte
Senast aktiv - från Tangalle, Sydprovinsen, Sri Lanka
Många nya intryck i ett något förvirrat tillstånd
söndag 26 februari 2017 - Rangoon, Myanmar (a)

Kl 05.10 landade vi så äntligen i Yangon, f d Rangoon, som var landets huvudstad efter engelsmännens erövring av norra Burma år 1885 och fram till 2005. Då flyttade militärregimen hela statsadministrationen till staden Nay Pyi Taw, cirka 400 kilometer norr om Yangon. Det var fortfarande

Kerstin Hjelm-Karlsson
Faludalkullan
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Chez Carole. Phu Quoc
söndag 26 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Phu Quoc, Chez Carole.Vi lämnade Saigon och den livliga trafiken med taxi till flygplatsen. Chauffören imponerade med sin förmåga att ta sig fram. Flyget gick i rätt tid och efter en knapp timmes flygtur, till stor del över Mekongflodens deltaområde och ut över havet landade vi på Phu

Ewa Thulin
ewaleo
Senast aktiv - från Ko Kut District, Trat, Thailand

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!