Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Hicka vid incheck
torsdag 13 december 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

nu sitter vi på Arlanda, både vi och väskor incheckadehela vägen till Cairns. Dock tog incheckningen lite tid och till slut säger killen att systemet sa att han inte fick släppa in oss i Australien 😄 Men efter en stund kunde supervisor släppa spärren och vi kom in. Möttes vid loungen

condan
Condan i The "Strawberries" down under
Ayers rock!!

Nu är målet nått ,,Alice springs ,150 mil från havet åt alla håll , Australiens mittpunkt .Skönt att lämna tillbaks hyrbilen , Arne har själv suttit vid ratten ca700 mil under resan , höger o vänster trafik , inte en skråma! De’e’ bra chaufför de’!Har besökt Royal Flying doctors

Nära sommar - en dag före Lucia
onsdag 12 december 2018 - Cascais, Portugal

Vi korsade Douro och vips stod det ”Espanha”på skylten. Så jo, det blev en liten extra tur över gränsen. Zamora och Ciudad Rodrigo förärades kortare stopp och Salamanca fick ett par dagar. Om vi inte redan hade sett mer än vi klarar att hantera - och jo, det hade vi - av kyrkor,

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
Senast aktiv - från Cascais, Sintra, Lissabon, Portugal
Dag 23-25 - Sydney
måndag 10 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Väckning kl 6, yoga, dusch, frukost och packning o sen iväg till scenic world för att där åka två olika Doppelmeyer kabinbanor över Wentworth falls och three sisters (Meehni, Wimlah and Gunnedoo). Vid en av dem kunde man göra en dinosauriepromenad. Säkert kul om man haft barn med sig.. men

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Inle Lake
onsdag 12 december 2018 - Inle, Rangoon, Myanmar (a)

Vaknade upp till en gråmulen dag, som såg ut att kunna ge regn när som helst, precis som prognosen visade.Vilket inte passade särskilt bra just idag, eftersom vi ska spendera hela dagen på sjön - på Inle LakeVi promenerade ner till den lilla hamnen och delade upp gruppen i två halvor för

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)
8 december: Fiska flundra, Ellen och Vilma på kalas!
lördag 8 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen var det molnigt, men ganska skönt väder. Vi kunde sova lite längre, vilket var skönt! Kjell och Marianne sov till 8.30, vilket är ovanligt för dem... Efter frukosten sprang Per med Kjell och Marianne, som samtidigt cyklade, en runda vid Waihopai river, vilket blev en

Yangon.
onsdag 12 december 2018 - Rangoon, Myanmar (a)

En del har ställt oss frågan om vi känner oss otrygga när vi reser runt på egen hand. Vi har rört oss i många olika miljöer både på dagtid och kväll som kan uppfattas som farliga. Men vi har alltid mötts av vänlighet och hjälpsamma människor. En bidragande orsak till detta är nog

Väinö Kainelainen
hillared i On the road again.
Senast aktiv - från Rangoon, Myanmar (a)
Rundvandring
onsdag 12 december 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vi började med att besöka Te Papa museet med mycket innehåll av Maori folket som var först på Nya Zeeland. Det fanns också många fina beskrivningar av hur NZ har tagit emot immigranter från skilda länder under svåra tider. Sedan bar det av till the Cabel Car och den otroligt fina

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland
Mission
tisdag 11 december 2018 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Ett någort regnigt Napier tog emot oss måndagskväll ,  Kerstin och Martin gjorde en vandring på stranden.Tisdag morgon åkte vi till the Mission Estate Vinery som sägs vara den första vingården i Nya Zeeland, här blev vi vänligt bemötta och fick prova ett antal mycket goda viner.Sedan

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster