Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Golf på Pearl Valley - Jack Nicklaus signature golf🏌️‍♀️🏌️‍♂️
fredag 22 februari 2019 - Pearl Valley Golf Estate and Spa, Sydafrika

Wow, vilken bana!När vi anlände blev vi hämtade med bil och körda till vår golfbil som var förberedd med kylväska med is och vatten😲! Incheckning och sen bollar på driving-rangen snyggt staplade i en pyramid🔺. Greenerna supersnabba och fairway kändes som att gå på en mjuk

Strandhäng
fredag 22 februari 2019 - Phang Nga, Thailand

Första natten på hotellet gick finemang kanske för bra... Vi försov oss... dels till hotellfrukosten men även till vår stranddejt!?Vi landade igår vid elva men kom fram runt tre till hotellet. Varma trötta men otroligt taggade😁Vårt hotellrum kanske är storlek mindre och inte så bra

Emma Skoog
emmamartin i Thailand
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Utflykt
fredag 22 februari 2019 - Thandwe District, Myanmar (Burma)

Nu har vi varit mer än halva tiden på Nga Pali beach och mest tagit det lugnt på stranden. Häromdagen åkte vi tuktuk en bit söderut. Där var lite mer hotell än här där vi bor.Idag åkte vi med hotellets shuttle till Thandwe, den stora orten cirka en kvarts körning härifrån. Sim

Monica Håkansson
MonicaoJan i Burma och Kambodja
Senast aktiv - från Thandwe, Rakhine, Myanmar (a)
Äntligen!
torsdag 21 februari 2019 - São Martinho do Porto, Portugal

Äntligen på väg !!Smidigt med direktflyg till Lissabon , hämtade ut hyrbilen (efter en del strul..) och styrde norrut till Sao Martinho.Väldigt fin motorväg med lite trafik och resan tog ca 1,5 timme . Vi parkerade längs den långa strandpromenaden och åt lunch på ett enkelt kafe. Efter

Anna Gippert
Gepa i Sao Martinho Do Porto
Senast aktiv - från Nazaré, Leiria, Portugal
Heta källor och Hobbiton
fredag 22 februari 2019 - Wellington

Varma källor och HobbitonHelt uppfylld av dagens besök i en maorisk by är vi nu på väg från nordöns Rotorua till Wellington som ligger längst söderut på nordön. Den maoriska byn, där det verkligen bor maorier på riktigt, bjöd på en guidad tur och en show som verkligen berörde. (nu

Utflykt med Mona
fredag 15 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190114Idag fyller Helena 45 år, Grattis. Inte många knop dag heller!20190115Idag fyller Oskar 7 år!Utflykt idag!!! Klockan 10.30 hämtades vi upp av Mona och vi ska åka längs den östra kusten idag. Första stoppet var vid ett kinesiskt tempel.  ”Mottogs” av ett förfärligt oväsen av

kreja
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Bucket list - Simma med vilda delfiner - check
fredag 22 februari 2019 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

På väg till frukosten möttes vi av en vacker soluppgång över havet. Incheckning, uppdelning i grupper och upprop i högtalarsystemet - Annelies tur att återigen ikläda sig hjältarnas dräkt, även känd som våtdräkt. En infofilm, massor av delfiner blandat med förmananden om att inte

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland
Sol & bad
torsdag 21 februari 2019 - Fort Myers Beach, Florida, USA

Jag & Linn började dagen med en morgonpromenad för att se soluppgången. Vi gick bort till piren där gubbarna stod & fiskade. Vad får vi se då? Jo två delfiner som lekte i havet, vi stod kvar hur länge som helst. Helt lyriska, lite magiskt att se dom i frihet! Frukost ingick &

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida/New York
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige
Spanska & salsa- win win!
fredag 22 februari 2019 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Hej alla kära dagboksläsare! Nu har det varit dåligt med uppdatering från mig det sista men har nu hunnit med 2 rätt intensiva veckor i Antigua och tagit mig vidare upp mot Lake atitlan som är en stor sjö omringad av massa vulkaner och mysiga små byar. Men jag börjar som alltid där jag

Promenad
fredag 22 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-19.Idag var molntussarna något tätare än vanligt på förmiddagen. Efter frukost drog vi ut på promenad mot stadens centrum. Två stora kryssningsfartyg låg i hamnen. Vi kände väl igen oss bland kryssarturisterna, som tagit över Oranjestad! Vi lämnade souvenirbutiker och de

Ewa Thulin
ewaleo i A och C öar i Karibien
Senast aktiv - från Oranjestad, Aruba

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster