Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Vidare i Tyskland
tisdag 8 oktober 2019 - Hamburg, Tyskland

Vi kom iväg vid 9-tiden.Helt otroligt långa långtradarköer på autobahn, som tur var har de en egen fil så det påverkade inte oss.Bestämde oss för att stanna i Monschau, en lite mysig by från 1198 som ligger långt ner i en dal och klarade sig helskinnad i kriget. Framme efter 50 mil,

utflykt med Kena och Ove
fredag 11 oktober 2019 - Carcès, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

I dag åkte vi långt upp i bergen på väldigt smala och kurviga vägar i vad det känndes som en hiskeligfart. Först till en sjö där vi åkte paddelbåt, väldigt mysigt.Sen vidare till en söt lite by, Moustiers - Sainte - Marie för lunch.

Mot Madrid
måndag 14 oktober 2019 - Montblanc, Katalonien, Spanien

På väg 9.00 stannade och fikade på resturang don Quijote framme kl 14.00.Checkade in på Hotell Amura Alcobendas dyrt men med garage och bra läge, 181 eur ink frukost.Simon och Camilla plockade upp oss och vi var och åt en sen men god och trevlig lunch. Vilade en stund för att sedan äta en

Mot Alicante och Tytte och Gunte
tisdag 15 oktober 2019 - Madrid, Spanien

Kom i väg 9.30, framme vid 15-tiden. 44 mil idag tankade 50L 68 eur.Blev bjudna på god mat sen en promenad till stranden.Hade en trevlig kväll med spel och trevligt sällskap.på torsdagen var vi till golfbanan för att titta på rosepepparträd :)Sen cyklade vi till stranden och åt

Sista etappen mot Lagos
torsdag 17 oktober 2019 - Alicante, Valencia, Spanien

Åkte 9.00. Tankade 36L 48 eur.Irrade oss upp till en liten by utaför Granada, Alfagnara, för att äta lunch.Stannade innan gränsen till Portugal för att tanka, 48 L, 62 eur, och handla frukostmat.83 mil blev det när vi äntligen var framme i Lagos. 18.30 lokal tid.

Första dagen i Lagos
fredag 18 oktober 2019 - Lagos, Faro, Portugal

Var och handlade massa saker :)Tog en promenad på stranden och njöt av en välbehövlig vila på balkongen.

Dag 23-24, Sagolik natur, snö på sommaren och Gandalf, Queenstown
söndag 10 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Queenstown brukar kallas jordens Playground. Det var här som flera äventyr/utmaningar etablerades för första gången. Ett exempel är Bungy Jump, dvs man kastar sig ut i luften med ett gummiband fäst vid anklarna. Hur udda det än låter så är det en våt dröm för några människor.Själva

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Queenstown, Otago, Nya Zeeland
Båthuset Sigtuna (fortsätter att testa Resdagboken)
torsdag 14 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

I kväll blev det Musslor på Båthuset vid hamnen i Sigtuna.En trevlig restaurang samman med trevliga vänner.Yvonne, Lasse å NilsErik, Olle hade dessvärre förhinder (drog ut en tand idag, det är godkänt förhinder).Å nu testar jag att lägga detta inlägg i "Spara som utkast", för att

Leif Jonsson
lionkungen i 43. Resa på hemma plan
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Vandring Universitetet-Mamutlar, ca 13 km.
torsdag 14 november 2019 - Alanya, Turkiet

Idag var vi 17 glada motionärer som vandrade i vackert väder. Vi såg kusten Oba, Kestel, Tosmur och Mamutlar.

Sista dagen
torsdag 14 november 2019 -

Såå tråkigt att vi måste åka hem...men så är det nu i alla fall. Dagen tillbringades på stranden...så klart. Jag gick bort och tog en footscrub med pedikyr, så nu har jag babyfötter En sista lunch intogs på Coconut Beach och sen lapa sol ett tag till. Innan vi lämnade stranden sa vi

Margaretha Brunström
tantbrun58 i Thung Khamin 2019
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster