Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Strosa runt på stan
tisdag 23 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Väderleksrapporten spådde molnigt på förmiddagen och sedan regn så vi bestämde oss för att inte ta någon vandring idag heller. Lite snopet för det blev inte något regn! Janne gick på motionsrunda och jag strosade runt bland gränderna bakom fortet i gamla stan. Jag kan gå runt i timmar

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Avgång 17.55
tisdag 23 januari 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Snart bär det av. Det ska bli intressant att testa charter i Thailand. Så svenskt på något vis. Backpackerlivet provade vi på för drygt ett år sedan och vi älskade det. Nu ska det dock bli skönt att bara vara. Att ha allting ordnat för sig. Det enda man behöver bekymra sig för är

23 Jan
tisdag 23 januari 2018 - Invercargill, Riverton

Idag började Per sin jourvecka, vilket innebär att han jobbar på sjukhuset på dagarna och är där för övrigt v.b. en hel vecka dygnet runt! Vi hoppas att han åtminstone kommer att få sova på nätterna...Eftersom prognosen var 28 grader och sol idag åkte vi på förmiddagen iväg till

22 Jan
måndag 22 januari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På förmiddagen gick jag, Ellen och Ludvig till deras skola för att försöka få tag i någon personal, eftersom vi inte haft någon framgång via telefon och mejl... Väl där var receptionen stängd, men Ellen och Ludvigs blivande lärare stötte på oss på skolgården av en ren

Tidig kväll
tisdag 23 januari 2018 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Tillbaks på hotellet efter ölprovning och middag

Mangroweträsk
tisdag 23 januari 2018 - Krabi, Thailand

Vår fortsatta resa blev smidig med nattåg till Surat Thani och vidare med buss tvärs över till Krabi! Igår gjorde vi en fantastisk tur i longboat ut i mangroweträsk då vi även besökte en enorm grotta och tittade på en fiskodling i floden.

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Krabi, Thailand
Tuff dag i bil och en del nya vatten
tisdag 23 januari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

En tuff och skakig bilfärd med Toyotan på River Road till Tekapo River samt Mary Burn. Vi körde 4 mil på stenar istället för grus och bilen klarade sig nästan helskinnad därifrån, var bara en halv dörrsida som lossnade någonstans efter vägen. Kommer inte att åka och leta efter

rydda
rydda i New Zealand 2018 Revivel-Tour
Senast aktiv - från Omarama, Otago, Nya Zeeland
På vägen till Faridabad
tisdag 23 januari 2018 - Faridabad, Haryana, Indien

Den senaste veckan har jag åkt bil mellan Gurgaon och min arbetsplats i Faridabad. Det är en tur på knappa två mil som tar någonstans mellan 30-45 minuter i den täta morgontrafiken. Det är ett myller av bilar, motorcyklar, cykelrikshas, mopedrikshas, två och trehjuliga cyklar, folk till

Två dagar i Kandy🐲
måndag 22 januari 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Nya dagar,nya äventyr! Vaknade vid 7-tiden efter en god natts sömn 🛌 och laddade för frukost och heldagsutflykt. Bil och chaufför bokad från kl 8 till 20.00. Väl pålästa i vår guidebok tyckte vi oss inte kunna vara utan ett besök till Sigiriyaklippan när vi nu befinner oss så nära

Vilken fest!
måndag 22 januari 2018 - Conakry, Conakry, Guinea

Soffor på rad.... Vilken fest!Utbildningsministeriet och konsulatet var inbjudna. Imamer och andra viktiga personer i samhället var på plats.Soffor på rad (vad annars), Djembe band med dansare var på plats. Mat hade lagats. Skolgården pyntats. Och alla barnen hade bytt ut skoluniformen till

Nytt i forumet

Säsonga 18/19