Bli medlem i Sveriges

Danmark
lördag 21 juli 2018 - Øresundsbron, Malmö, Skåne län, Sverige

Då var vi utomlands...

Sovdags

Får bli lilla tältet när det bara är en natt..

Gränby c
fredag 20 juli 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hemifrån till Uppsala, gränby centrum  att vara exakt. Sladda in på Forex precis innan stängning för att växla till sig lite Kroatisk valuta. Sen köpa korsordtidningar...

Dag 32 - En dag i Matsumoto
lördag 21 juli 2018 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Dagen startade tidigare än planerat. Jag vaknade upp redan halv åtta och bestämde mig för att ta ett tidigare tåg så att jag med säkerhet skulle hinna till tåget till Alperna. Det gick lite för bra, jag kom fram till Shinjuku redan en timme innan tåget skulle gå och fördrev tiden på

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Dag 37, 38 och 39 - och så sista veckan hände det!
lördag 21 juli 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Och så sista veckan här i Kamifukuoka så hände det! Vi fick till en träff med alla interns på KDDI Research! Xiaotong och Yingmei gick tillslut med på att gå ut på en restaurang nu i fredags och tillsammans med Zdenek testade vi på Yayoiken, som Neona (som jag träffade på hostlet förra

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
The early bird...
lördag 21 juli 2018 - Östersjön

...catch the worm... Pga otydliga instruktioner från logistikavdelningen purrade logch ut hytten i god tid före ankomst till Estland. Mycket god tid. Det gav oss tid att klä oss och packa ihop alla prylar - läs taxfreevarorna - och utan stress och svettattack bege oss till cafeterian, som

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Baltic Race 2018
Senast aktiv - från Tallinn, Harju län, Estland
Snabb omgruppering pga brand.
lördag 21 juli 2018 - Oakland, Kalifornien, USA

Vaknade i morse av att det luktade rök i rummet och utanför var det tjockt så vi tog ett snabbt beslut om att avbryta och åka där ifrån. Vi tog sikte på Oakland för att vara nära flygplatsen inför imorgon. Vi hittade ett hotell som var billigt och låg vettigt nära stranden. Väl här

Senast aktiv - från Oakland, Kalifornien, USA
Det började ju bra i alla fall....
torsdag 19 juli 2018 - El Portal, Kalifornien, USA

Kanske lite trötta efter god mat och dricka i går kväll men ner till frukosten och därefter iväg mot Yosemite. Temperaturen stod på +44 grader redan klockan 10 men i dag såg vi fram emot att få se mätaren falla ner till 25. Först ca 10 mil i ett dött landskap där man bara hoppades att

Varmt som i h...etet
onsdag 18 juli 2018 - Death Valley Junction, Kalifornien, USA

Vi lämnade hotellet tidigt på morgonen för att starta dagen med ännu en outlet och tro det eller ej det blev en hel del nya fynd bland annat en massa skor. När vi var nöjda så började vi resan mot Death Valley och vårt hotell. När vi åkte från Las Vegas var det ca 40 grader och under

MTB och bad
fredag 20 juli 2018 - Hornö brygga, Höga kusten

Efter ett par timmars körning blev det fika (äppelpaj och vaniljås) på en rastplats utanför Västerås. Efter ytterligare några timmars körning stannade vi för ett välbehövligt bad i Inlandsälvens delta utanför Sundsvall. När vi passerat Höga kusten-bron tog vi av från E4:an och