Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Indisk trolovning på traditionellt vis
måndag 18 mars 2019 - Gurgaon, Haryana, Indien

I ett tidigare inlägg skrev jag att examensproven är en central del av en Indiers liv och kan vara väldigt avgörande för deras framtid. När väl examen är genomförd så är det bröllop som är nästa stora händelse, men det ligger inte alltid i deras egna händer. Indien är ett

Svensk indier förvirrar
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Framme i Calcutta och på hotellet. Ja eller rummet iallafall. Det är ett komplex som ligger längst upp i ett hus. Jag trodde jag gått fel. Man går in på nån bakgata där det satt några män och stirrade och sen upp för massa trappor i vad som ser ut som en byggnadsplats och sen till en

Rocky Mountains
måndag 14 augusti 2006 - Denver, Colorado, USA

I bergen såg vi hjortar, Big Horn sheep och annat: i Rocky Mount national park.

Smoky Mountains
tisdag 22 augusti 2006 - Charlotte, North Carolina, USA

Smoky Mountains i North Carolina I nationalparken bredvid fanns fullt med djurliv.Vi såg bl.a. dessa svartbjörnar.Det var en mamma med tre ungar.Sedan var det en ung ensam björn vid sidan av vägen som man kunde komma mycket nära.

Inlandsisen smälter
tisdag 7 mars 2006 - Godthåb, Sermersooq, Grönland

Idag talar många forskare om jordens uppvärmning. Ja, här är det i alla fall inte normal. Det var 15 grader varmt i solen i söndags vid mitt köksfönster, som man kan se på termometern på bilden. Och idag skulle det visst bli 12 grader kallt i Skåne. På svensk radio sa de idag att

Lite bilder från en stadspromenad
söndag 12 mars 2006 - Godthåb, Sermersooq, Grönland

Lite bilder från en stadspromenad i Nuuk

Grönländskt bröllop
lördag 11 mars 2006 - Godthåb, Sermersooq, Grönland

Bröllop i Nuuks lilla domkyrka. Brudparet, best men och någon gäst hade den traditionella grönländska folkdräkten.

Karma is a never ending loop
söndag 17 mars 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Jag satt på flygplatsen i 15 evigheter kändes det som. Såg sen en sån incheckningsmonitor som de hade i Sverige. Tänkte att jag kan ju fördriva tiden lite och försöka få ut en biljett. Det stod en annan man och försökte få ut sin biljett med. Jag log och fortsatte med mitt. Det gick ju

On my way
söndag 17 mars 2019 - Kochi, Kerala, Indien

Jag hade ställt klockan på 12 för att hinna i lugn och ro lägga ner det sista. Jag tittade sista gången på kl 23.18 och tänkte, nä nu är det ingen idé att somna. Självklart somnade jag som en liten grisens 😴😴 23.50 knackar det på dörren. Där står Amil och väntar på mig.

Så överväldigad av kärlek 💕
söndag 17 mars 2019 - Thuravoor Thekku, Kerala, Indien

Shoppat idag inne i Kochi. Vi gick på Princess Street först men sen hittade vi en bazar/marknad bakom som var jättemysig! Hittade massa smågåvor ock smått som får plats i min väska. Reser fortfarande med handbagage. Ska köpa en STOOR resväska i Kolkata. När jag checkat in på hotellet

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster