Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Miyajima
lördag 23 september 2017 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Till ön Miyajima utanför Hiroshima med spårvagn och färja. Fint monument. Åsa och jag gjorde en rejäl vandringstur.

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan
Komodovaraner
lördag 23 september 2017 - Labuan Bajo, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Vi startar från Gili T klockan 7 på morronen. Vi tar "arbetarbåten" över till Lombok  där vår buss ska hämta oss på Bunga Bunga Cafe.Vi hinner med bananpannkaka ock Lombok-kaffe. Bussen kommer och vi kör iväg. Efter cirka 5 km kommer guiden på att det saknas 2 st.Tillbaks igen. På

Hans Axelsson
haax i INDONESIEN 2017
Senast aktiv - från East Flores Regency, Nusa Tenggara Timur, Indonesien
Garden by the bay
lördag 23 september 2017 - Singapore, Singapore

Igår var det och titta runt lite i china town var det tänkt. Men hittade väl inget direkt av intresse. Fanns någon marknad som sålde lite krimskrams. Sen bar det av mot Gardens by the bay, som det så fint heter. Är dels en park. Sen har de byggt upp lite olika sevärdigheter. Men allt bygger

Kompisträff
fredag 22 september 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-21 - 2017-09-22Hejsan!Vi bjöd hem den tidigare nämnde fiskhandlaren från Göteborg att käka middag och stanna över hos oss torsdag-fredag. Först åkte vi förstås och shoppade lite på den ena Wal-Mart butiken som ligger mitt emellan oss och centrum, blev en nudellunch också. Hem

Dan
Laowaj i Hötturné 2017
Senast aktiv - från Nanning, Guangxi, Kina
Utflykt
fredag 22 september 2017 - Heraklion, Kreta, Grekland

Morgonen startade lugnt med poolplask. Vår hyrbil skulle levereras till hotellet klockan 11 och efter alla sjuttiofjorton turer med bokningen så orkade vi inte be dem komma tidigare, utan var mest glada över att kanske ha en bil överhuvudtaget. De kom iaf i tid, dock utan barnstolen, men den

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Peta på Kreta