Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Kitti Harris Skulpturpark
söndag 15 april 2018 - GR-5300, 18699 Jete, Granada, Spanien

Vilket fantastiskt ställe! Högt upp i bergen finns denna underbara trädgård fylld av spännande skulpturer. Den första och tredje söndagen i månaden öppnar Kitti sin trädgård för allmänheten. Hennes partner, Nick, sitter vi chembalon och spelar tillsammans med någon lokal förmåga

Mera bilder
tisdag 20 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hoppas bilderna läggs in ...

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
Åter igen i CH-CH...
tisdag 20 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Idag var det kyligt, bara + 4 😲. Vi vaknar tidigt och kommer iväg - frukost har vi ingen - men några bitar pizza kan vi ta när Stefan hittar ett kaffeställe. När vi åker ifrån Hamner Springs så ser vi att det snöat på ”alptopparna” - inte konstigt med allt det regnande igårkväll.

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
PALASSER OG KIRKER I GONDER OG LALIBELA
tisdag 20 november 2018 - Lalibela, Amhara, Etiopien

I Gonder har vi overnattet på det mest erverdige hotellet i byen, Hotel Doha. Det ligger på en høyde, med flott utsikt. Den dagen vi kom fra Addis for å starte turen, skulle vi vært innom for å legge fra oss noe bagasje før fjellturen. Men ettersom Etiopias statsminister og Eritreas

Borgny Hjelen
CabraMontesa i HØYDETRENING PÅ AFRIKAS TAK
Senast aktiv - från Lalibela, Amhara, Etiopien
9 FLOTTE TREKKINGDAGER I SIMIENFJELLENE
söndag 18 november 2018 - Gonder, Amhara, Etiopien

At naturen skulle være så vakker, hadde jeg ikke greid å se for meg! Utsiktspunktene lå på rekke og rad - det ene mer overraskende enn det andre. Landskapet endret seg hele tiden, men hele tiden var det mye opp og ned. Den flotteste stigningen var opp til Ras Dashen, den høyeste toppen. Da

Borgny Hjelen
CabraMontesa i HØYDETRENING PÅ AFRIKAS TAK
Senast aktiv - från Lalibela, Amhara, Etiopien
Full rulle i Saigon.......
måndag 19 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Resdag igen. Uppe med tuppen och snor hans frukost........09:00 kör hotellet oss till flygplatsen och i kön till incheckningen får vi en påminnelse att världen är liten. Före oss står fyra svenskar varav Britten känner det ena paret som har haft häst i samma stall som oss och vars dotter

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Tågbiljetter, check.
måndag 19 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

"Hängde på låset" när biljetterna 1 månad fram släpptes.Nu har vi 2 platser Bangkok-Huay Yang.Ska bli spännande att testa.Avresa 08.05 från Hua Lampong train station.Ankomst Huay Yang 12.45.Kan bli senare, beror lite om det blir några oplanerade stopp på vägen.

Foton
måndag 19 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Ngr foton till.   WiFi funkar hurra!!!

Det är lite regnigt nu
måndag 19 november 2018 - Invercargill, Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Vi har passerat Queenstown , bla,vid bron där bungyjump’ en ’ uppfanns o pågår ,,, det ger adrenalinkickar att bara se på när dom hoppar med huvudet före 40 m ner mot floden!!Jag o även Arne avstod direkt ... Några dagar har vi ägnat åt fjordlandskapet o åkt båt på fjorden Milford

Foton
måndag 19 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Ngr bilder fr ett regnigt NZ

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster