Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Lite pool och lite regn och åska
tisdag 19 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Dagen börjar med strålande sol och värme och ett missat samtal, från någon jag inte väntat mig. Ever. Ida har fått sig en fanclub av två svenska barn. De pratar med Ida och mig men vågar inte prata med Pontus eller Linnea... gäller dem också förstås..Efter frukosten skulle Linnea ner

Emma Skoog
emmamartin i Sicilien
Senast aktiv - från Giardini Naxos, Sicilien, Italien
Mat och bad
tisdag 19 juni 2018 - Montalbino, Toscana, Italien

De senaste två dagarna har vi legat vi poolen och varit inne i Montespertoli. Även levt gårdslivet och fått plantera grönsaker. Vi fick lära oss om hur växter samspelar; tomater, tagetes och basilika trivs ihop och ger skugga samt håller borta skadedjur. Halm ska strös runt plantorna för

Therese Anckar
Lennartsson i Toscana & Ligurien
Senast aktiv - från Toscana, Italien
Dag 7 - En vecka avklarad, sju to go
tisdag 19 juni 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Det är väl bland den klyschigaste klyschan, men tiden går verkligen otroligt fort. Den första av de åtta veckor jag ska spendera här i Japan har redan passerat och det är nu "bara" sju kvar. Att jag har fått rutin på saker och ting är väl att ta i, men det börjar i alla fall

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Mot Paris
tisdag 19 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Bussen till St Pancras där Eurostar-tåget till Paris går ifrån. Vi kommer att vara på stationen nästan 2 timmar före avgång.Denna gång åker vi 2:a klass klass så ingen bordsservering 😓

Vaktombytet och London Eye
måndag 18 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Denna dag åkte vi in till Buckingham palace för att titta på vaktombytet. Vi var på plats 45 minuter innan och lyckades få några av de sista platserna vid staketet. Efter 20 minuters vaktombytesaktiviteter tröttnade vi och promenerade vidare förbi Big Ben (helt inpackat i

På väg!
tisdag 19 juni 2018 - Schiphol, Noord-Holland, Nederländerna

Så var första flygresan avklaradNär man är van att resan tar ett dygn känns det rätt bekvämt att redan efter knappt två timmar vara halvvägs

18 juni: En vanlig måndag och en spännande bok!
måndag 18 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå måndagmorgonen var det lite segt att gå till skolan igen, kanske pga att det nu var lite väderomslag med mulen himmel och regn...Efter jag lämnat barnen gjorde jag min engelskaläxa. Lite senare hämtade Isabell upp mig och vi åkte till Julie för engelskalektion! Denna gången pratade

17 Juni: Konsert med min kör!
söndag 17 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagen fick vi lite sovmorgon och Per gjorde ”fattiga riddare” av smörgåsarna som blev över från igår! Doppade i pannkakssmet och stekta blev de riktigt goda! Vi gick till kyrkan på förmiddagen och det var en egen samling för barnen i Ellen och Ludvigs ålder, med lek, samtal,

Poolhäng
måndag 18 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag blev en riktig slappardag med poolbad!Martin fick äran att börja dagen med att lämna tillbaka hyrbilen. Medan vi andra gjorde oss redo för frukost. Fick oxå lära oss att man får inte ta med sig frukt från frukosten ut.. varför kan man undra.. men vi fick behålla bananen jag hade i

Emma Skoog
emmamartin i Sicilien
Senast aktiv - från Giardini Naxos, Sicilien, Italien
Småhundar jagar Arne!
måndag 18 juni 2018 - Teteven, Bulgarien

Vi befinner oss nu i Teteven, en liten håla i de Bulgariska bergen. Det är högst troligt att vi är de första svenskarna någonsin som besökt denna plats, därför att det finns knappt någon anledning att åka hit! Bulgarerna besöker området för vintersport och bad. Detta hotell har två

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018