Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Bilsemester i Sverige
torsdag 11 mars 2021 -

Många resenärer föredrar att bilen som transportmedel under sin respektive semester. Oavsett om du ska åka på en längre resa eller en kortare färd är det viktigt att du förbereder dig väl. Många tror att det bara handlar om att sätta sig i bilen och gasa, men så är det inte. Innan

Drömresan till England 2021
söndag 21 mars 2021 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Fotbolls-EM 2020 var tänkt att bli något alldeles unikt, med värdnationer utspridda över hela kontinenten istället för de sedvanliga en eller två – på pappret såg det med andra ord ut att bli en riktig fotbollsfest. Sedan hände ju som bekant ett och annat, turneringen flyttades fram

Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Autumn Sonata
fredag 2 oktober 2020 -

Är kanske inte direkt snabbast på morgnarna och då vi prioriterar återhämtning så blev det också på fredagen en kombinerad frukost-lunch. Denna intog vi på Fiket vid Österport precis utanför ringmuren. Rökt lax för Emelie medan jag valde raggmunk med fläsk. Fredagen var vigd till

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

Kan jag resa med olja?
tisdag 1 september 2020 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Nuförtiden finns det många produkter som innehåller CBD. Inom hälsoindustrin har CBD snabbt blivit ett välanvänt slagord, och allt mer människor börjar använda produkter innehållande CBD. Många känner sig dock förvirrade när det kommer till att resa internationellt med CBD, och

Maria Jörgensson
nomadiclife i hemsemester
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Regn och blåst - vi gör en paus
lördag 22 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Väderrapport som utlovade regn och mer blåst fick oss att göra en paus i båtresandet. I går förmiddag tuffade vi sakta hemåt i det fortsatt fina vädret. På kvällen kom regnet. Om det ser bättre ut framöver återupptar vi resan och rapporterna.

En roddtripp
onsdag 19 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Vi har i många år beundrat den lilla miniskärgården utanför st Hamnskär och drömt om att få upptäcka den på nära håll. Nu när vi har gummibåten med så blev det av. In i smala sund där man fick hålla årorna inne och landstigning på liten ö. Mysigt, men det märks att man inte är

I favoritviken
tisdag 18 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

I förrgår på Fjärdlång skulle vi gå en liten tur ut på den nordöstra udden. Det slutade med att vi hamnade på en Naturstig, som ledde oss runt en stor del av ön. Den tog aldrig slut. Skönt med dopp och en GT innan middag. Sedan igår eftermiddag ligger vi i vår favorithamn på

Resande medlemmar

Sebastian Amelia
Senast aktiv - från USA
Elin Sennström
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Miss Love

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster