Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Punkt för 2019
tisdag 10 september 2019 - Harlingen, Friesland, Nederländerna

Vi har varit en tur i Harlingen igen, med bil, för att ordna med övervintring för Ladyn. Alltså bestämde vi oss för att låta båten stanna kvar i Nederländerna. Under den gångna veckan har vi sorterat allt som skulle med hem kontra de som kunde stanna kvar. En avvägningsfråga i mångt

Dag 28
lördag 14 september 2019 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Sista natten på härbärge var skaplig. Man har vant sig så vid alla ljud så man bryr sig inte längre. Det kommer kanske att bli för tyst i fortsättningen. Vi startade strax efter sju och stannade för frukost som vanligt efter ca en timme. Vi har vant oss vid den spanska frukosten så idag

Importlicens
fredag 13 september 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu har inportlicensen för mina mediciner kommit från hälsodepartimentet så nu kan vi åka utan att riskera livet.Japan tillåter ingen att ta med sig mediciner om man inte fått de godkända först.Bara det var ett äventyr isig.Så nu är det bara att packa, den 20/9 åker vi.

Dag 27
fredag 13 september 2019 - O Pedrouzo, Galicien, Spanien

Dagen startade inte riktigt som vi tänkt oss. Igår då Bengt tog ut pengar i en bankomat fick han inte tillbaka kortet. Allt var rätt gjort och han fick kvitto på uttaget men inget kort. Banken hade stängt, det satt en kvinna kvar där men hon kunde inget göra utan sa att vi skulle komma

Chateauneuf-du-Pape

Nu ska vi spendera några dagar i Chateauneuf du pape där bland de godaste vinerna kommer ifrån enligt vår smak. Bor 1-2km från centrum en mycket trevlig cykeltur genom vinfälten där det skördas för fullt. Har idag smakat många varianter, finns ju lita att välja mellan, eftersom det finns

Dag 26
torsdag 12 september 2019 - Arzúa, Galicien, Spanien

Dagen har gått genom skogar (eukalyptusträd) och över flera floder, där vi gått på gamla broar. Frukosten åt vi på en liten bar tillsammans med några av dem vi träffade i förrgår. Jack, från Australien, hittade ett piano och underhöll oss med musik och sång. Vi kom till staden Melide

Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Köpa resa på avbetalning för att åka nu?
torsdag 12 september 2019 - Sverige

Funderar du också på att resa iväg i höst? Här samlar jag mina tankar inför detta och kanske delar du samma tankar?Du jobbade precis när det var som bäst sommarväder och nu inser du att hösten är här. Vintern kommer snart att vara ett faktum men du känner dig inte alls redo. Särskilt

David Gustavsson
DavidGustavsson i Semester under hösten?
Senast aktiv - från Sverige
Dag 25
onsdag 11 september 2019 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Vi hade en trevlig kväll igår. Först träffade vi fransmannen, som vi åt middag med strax före Leon, och drack ett glas vin med honom. Vi träffade också två franska damer som var 74 år och börjat sin Camino för fem år sedan, de hoppades komma till Santiago denna gång. När vi skulle

Dag 24
tisdag 10 september 2019 - Portomarín, Galicien, Spanien

Idag har vi gått en kort sträcka, endast 23 km. Men vi kom ihåg den mysiga staden Portomarin, där vi åt frukost för tre år sedan, och ville gärna stanna här. Vägen hit var igen mycket vacker, genom ek- och kastanjeskogar och små byar. Det hade regnat under natten så marken var blöt och

San Francisco
måndag 21 september 2009 - San Francisco, Kalifornien, USA

Nu är vi som sagt i SF. Och man kan ju säga att när man e här så förstår man verkligen att det är gay capital of the world... Höjdpunkten igår var när vi satt och käkade middag och det glider in en snubbe av asiatiskt ursprung med en helt absurg "man-bag" och en leksakshäst (modell

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster