Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Festival i Pisa! Wow vilken grej!
söndag 16 juni 2019 - Pisa, Toscana, Italien

En förmiddag vid poolen. Kl 17 körde vi mot Pisa. Vi fick ett superbra tips av hotellet att köra till en parkering vid flygplatsen  ”Pisa Mover” och ta en mover in till central station i Pisa centrum! Den var inte bara billig utan var även stor och en mer säker p plats mot inbrott och

Semesterresorten Budva
söndag 16 juni 2019 - Bečići, Budva Municipality, Montenegro

I Herceg Novi bestämde vi oss för att hyra egen bil för resten av resan. När vi började reka priser insåg vi att det nog skulle ha varit det mest prisvärda att ha haft redan från början, men det är lätt att vara efterklok. Vi är ju inte den mest planerande familjen direkt. Att vi hade

Krigsförklaring

Å då menar jag förklaring till varför Balkankriget startade och slutade. Det var vad dagens tour handlade om. Vi hämtades upp med minibuss och ett (anonymt) par från California anslöt till gruppen, vid 9 tiden. Vi åkte upp bland bergen och fick förklarat för oss hur serberna i 44

Ingen kan läsa en karta!
söndag 16 juni 2019 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Frukosten var nära att bli ett spektakel. Nere i frukostrummet möttes vi av en servitör som räckte oss var sin papperspyramid. Den såg ut som en dumstrut, så jag satte den på huvudet och såg dum ut. Nej, på pyramidens sidor var de möjliga frukostalternativen beskrivna, så vi fick välja

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Guvernementet Baku, Azerbajdzjan
Applåder, Samsonite-ras, grönpeppar & Mojito

Vid  19-tiden tog Norwegian ner oss bland  de Bosniska bergen. Omedelbart efter landning så vann Måns bänkgranne applådjakten i kabinen! Samtliga Bosniarker hakade på och det kändes som en charter från 1982.Fotnot. Vi i Team Gandalf är de enda på planet som inte har anknytning till

Ölfestival och Paguera
söndag 16 juni 2019 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Palma igen alltså. Vi ska inte säga att det är som att komma hem, men det är så trevligt och så skönt att vara i den här staden på den här ön.Vi äter frukost från den gedigna buffén på vårt hotell, Almudaina. Vi har åkt till stranden, Cala Major, och vi har ätit på Bar Dia och 5a

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Palma ´19
Senast aktiv - från Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
Båtfärd i Cinque Terre idag och sen sjukhuset!
lördag 15 juni 2019 -

Idag ställde vi klockan kl 8:00.Åt frukost sen iväg till La Spezia där båtarna startade mot Cinque Terre kl 10:00.Theodor klagade över ont i örat! Glömmer varje år hur känsliga hans öron är mot bad 🙈. Vi gjorde båtresan ändå och det var jättefint och maffigt med havet,

Mamma Mia.... vad gott!
lördag 15 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Dagen började tidigt. Efter en lättare frukost tog vi bussen in till city för att möta upp vår guide. För nu väntade en 3 timmar lång matvandring i de centrala delarna av Rom. Vi var lite tidiga så vi såg oss om på torghandeln och sedan tog vi lite dricka. Kl. 10.00 mötte vår guide

Malin Andersson
Malande i Italien
Nybakt bröd och sidenschalar
lördag 15 juni 2019 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

På dagens program var inskaffandet av Azerbaijanska sidenschalar första prioritet. Vi störtade mot Lahic, en by ett par mil uppe i bergen, men blev fikasugna under vägen, så vi stannade vid ett lokalt gatukök i skogen. Där inhandlade vi en burk honung och väntade tåligt på att ett

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Guvernementet Baku, Azerbajdzjan
Det blev en dag på stranden...
fredag 14 juni 2019 - Paros, Egeo, Grekland

Tog det riktigt lugnt idag badade på de två stränder som ligger nära vårt fantastiska boende Kirki Rooms. Vi låg inte så länge för att inte bränna oss, men gick ut flera gånger och badade i det underbara vattnet. Middag på Katerina restaurant som ligger under vårt rum. Vi åt gyros

Nytt i forumet

Undersökning

kimjina svarade

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster