Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Genom nålsögat ...
torsdag 20 juni 2019 - Naltjik, Kabardinien-Balkarien, Ryssland

Dagen började med ett kyrkobesök, sedan vi ätit frukost, utfordrat Arne med plommon och gårdens hund med korv. Naturligtvis tog vi den svåraste vägen upp till Gergeti Trinity Church, men det sägs ju att man skall vandra den smala vägen! Kyrkan ligger fantastiskt på en bergstopp, lika hög

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Stepantsminda, Georgia, USA
Ups!
onsdag 19 juni 2019 - Martina, Graubünden, Schweiz

Hoppsan vi kom visst in i Schweiz en runda pga vägarbeten!

Riktigt läskig väg!
onsdag 19 juni 2019 - Gavia, Emilia-Romagna, Italien

Phu! Det var för mig lite nära döden upplevelse att köra denna väg. För Peter var det en lycko kick! Riktigt smal och skrovlig väg fullt av möte med motorcyklar och cyklister i full fart. Stup på ena sidan utan räcke! Men visst, fantastiskt vacker vy väl där uppe. Och snö!

Bara bad
onsdag 19 juni 2019 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Precis så, "bara" bad för tyskarna på klipporna runt halvön. Vi deltog inte i det fria livet utan valde först klipporna innan och sedan beachen. Det är så att säga sommar även i Kroatien...varmt som i en bakugn. De sköna pinjeträdens skugga gav skyddet vi behövde. Merry (med lite

Ännu mer bussåkande
torsdag 20 juni 2019 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Så, torsdag morgon, eller förmiddag för de riktigt arla uppståndna, och vi går obönhörligen in på slutet av den här resan. Imorgon lämnar vi staden Palma och ön Mallorca och flyger hem, via Zürich, till Sverige. Idag blir det först frukost, därefter till stranden några timmar, sen

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Palma ´19
Senast aktiv - från Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
Första veckan i Kanada
tisdag 18 juni 2019 - Pemberton, British Columbia, Kanada

Landade i Vancouver i torsdags eftermiddag, 9 timmar att dra tillbaka klockan.Gick direkt och hämtade hyrbilen vi hade bokat och körde till det airbnb vi bodde på i tre nätter tillsammans med Malin och Russell (Jaris systerdotter och hennes pojkvän) som åkt ända från Nya Zealand. Vi

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Kanada 2019
Senast aktiv - från Kamloops, British Columbia, Kanada
Peter rörd till tårar!
onsdag 19 juni 2019 - Stelvio, Trentino-Alto Adige, Italien

Peters dröm har slagit in en heldag i bil på höga höjder med den vackraste vy han kan tänka sig! Jag håller med om att det är vackert men också mycket tid i bilen tack och lov ingen trafik någonstans! Det var värt timmarna för att få se Peters glädjetårar och få ta massa fina bilder!

Bilkö i Kaukasus!
onsdag 19 juni 2019 - Stepantsminda, Georgia, USA

Idag tog vi språnget upp i Kaukasus igen. 42 mils körning från Ganja i Azerbaijan via Tblisi upp till Stepantsminda i Georgien nära ryska gränsen. Ganska tråkig körning, förutom den caféägare vi kom i samspråk med under en paus. Han ritade ut vägen upp i bergen på en papperslapp åt

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Stepantsminda, Georgia, USA
Kroatiska kusten, Rammstein i Taxin!!! och roaming på!
tisdag 18 juni 2019 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Efter frukost i Mostar mötte Mili upp oss med sin van.  Vi har bokat shuffle till kusten på 2h.Vilken start, sätter sig i bilen å då går låten Puppe igång från senaste Rammsteinplattan. Mili å Gandalf grå fann varandra genom musikens språk och resan gick blixtsnabbt genom passkontroll

Madonna di Campiglio= Guld till Ingmar Stenmark!

Första utsiktsplatsen på dagens resa som går mot Österrike! Vart vi ska bo vet vi inte ännu!

Nytt i forumet

Undersökning

kimjina svarade

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster