Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Bulli till Sydney flygplats
torsdag 2 april 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tors 2/4 Hemresa 21,45Vi har gott om tid idag eftersom vi får vara kvar tills vi åker till flygplatsen. Det är fint väder så vi äter frukost ute på balkongen. Unnar oss ett bubbelbad också  i det fina badrummet. Packar våra väskor innan vi tar en promenad till stranden. Många familjer

The way home
söndag 22 mars 2020 - Nouméa, South Province, Nya Kaledonien

This text is dedicated to a person who does not want to be in the spotlight. I am sorry Alice, but this one is for you.The final days in the country no one has heard of was absolutely fantastic. And really unexpected so. The village Lowa, where the Manbush Trail tour ended, was a modest and quiet

Snart åker vi...
måndag 1 maj 2006 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej!Vi har inte varit så bra på att uppdatera dagboken... Men konstigt nog så har skolan haft lite dataproblem. Nu är vår praktik snart över och det känns lite sorgligt. Vi kommer sakna våra elever, rektorn, lärarna, vår tuk-tuk chaufför som hämtar oss varje dag, de två som äger Best

Southview Guest House, Bulli och Sea Cliff Bridge
onsdag 1 april 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Ons 1/4 Southview Guest House, BulliÖsregn under natten. Mysigt smatter och sovmorgon. Äter lunch på balkongen som har tak. Tar en biltur norröver för att se bron Sea Cliff Bridge och fortsätter till Royal National Park. Kör in en bit i parken innan vi vänder. Stannar vid utsiktspunkter

Senast aktiv - från Bulli, New South Wales, Australien
Resan inställ men följ oss gärna på hemmaplan!
söndag 29 mars 2020 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Hej.Tyvärr blir resan inställd på grund av Coronaviruset.Så vi cyklar och vandrar här hemma i Kristianstad och Sölvesborg.

Bulli och Wollongong Head
tisdag 31 mars 2020 - Bulli, New South Wales, Australien

Tis 31/3 Southview Guest House, BulliFrukost på balkongen. Surfarna igång sedan tidigt. Dags att lämna Kiama. Vi kör norrut på Princes Highway. Björn har sett ett boende Southview Boutique Guest House i Bulli. Takvåning med stor balkong runt lägenheten och havsutsikt. Vi tittar på

Kiama
måndag 30 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Mån 30/3 KiamaSitter med att uppdatera resedagboken som inte funkat på en vecka. Halv ett kommer ett meddelande från Therese om en billigare resa med Qatar. Ringer upp på FaceTime och lyckas boka flighten som går 30 minuter tidigare 2/4 och är framme samtidigt. 14 000kr billigare. Puh! När

Jervis Bay - Kiama
söndag 29 mars 2020 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Sön 29/3 Jarvis Bay - KiamaFår sällskap av kokaburror till frukosten. En fräck en tar Björns ostsmörgås från hans tallrik. Vi får fortsätta frukosten inne. Åker via hamnen och sen till Hyams Beach en lång vit sandstrand. Härifrån ser vi inloppet till Jervis Bay. Runt Hyams Beach

Huskisson i Jarvis Bay
lördag 28 mars 2020 - Huskisson, New South Wales, Australien

Lör 28/3 Batehaven - Huskisson i Jarvis BayFrukost på rummet, har regnat inatt. Fortsätter norrut. Stannar vid Dohlpin Point och tittar på surfare. Fortsätter till Ulladulla Harbor. Här ligger fritidsbåtar på boj och vid kajen ligger fiskebåtar. Vid stranden finns en stor

Batehaven - Batemans Bay

Fre 27/3 Batehaven - Batemans BayRegnar på förmiddagen. Frukost på rummet. Björn har fått mejl från Amextravel. De kunde ordna en flight med Qatar 29/3 men bara till Stockholm till ungefär samma pris som vår bokning 2/4. Blir för tufft att bila 50 mil hem efter ett dygns flygning. Tar en

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster