Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Hemgång!
söndag 19 november 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Vi tog late check out till 1. Därefter hade vi poolhäng fram tills 5-6 då vi duschade och packade om. Halv 8 kom taxin som tog oss till busstation. Därefter samma veva tillbaka. Upptäckte att surfplattan var borta. Så ringde runt och åkte till hotellet för att leta. Inga resultat. Grattis

Avgång!
torsdag 2 november 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Dagen var kommen, idag taggar vi till emiraterna! Närmare bestämt Dubai och Abu Dhabi. Tog siaran till lufthamnen, långtidspark och därefter bagage drop hos Norwegian. Då allt tar 3-4 gånger längre tid med småbarn var vi på plats i god tid (tyckte vi) ca 3h innan, men efter alla ärenden

Dubai Mall/Fountainshow/Burj Khaliffa
lördag 4 november 2017 - Dubai Mall, Dubai, Förenade Arabemiraten

Semester. Varför ska man besöka en gigantisk galleria när det är fantastiskt utomhus? Jo av flera anledningar nedan men endast kvällstid!1) Du har access till ett hundratal restauranger inom gångavstånd (foodcourt med brutalt utbud).2) Du vill handla i butiker som inte finns i Stockholm och

Vad gör man i Abu D?
lördag 18 november 2017 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Mycket tid på hotellet (frukost, pool, strand) men vi begav oss ut på mindre turer. Marina Mall var närmaste område för shopping/mat så där hängde vi några gånger. Handlade på Carrefour och käkade falafel för 5.50 AED. Förutom det besökte vi grand mosque (separat inlägg) och

Reser från Dopay till Dhabi
måndag 6 november 2017 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Shululu! Tog buss från Al Ghubaiba till Abu Dhabi på 2h. Busschauffören riktigt stressad och oartig. Klassiskt. Frågade taxichauffören om vad han tyckte, han var måttligt imponerad: "Abu Dhabi är ingenting förutom Yas Island, Ferrari World, Marina Mall." Anledningen var att vi hade varit i

Movenpick
söndag 5 november 2017 - Al Mamzar, Dubai, Förenade Arabemiraten

Hotellet hade fin service och frukostbuffé. Rummen var enorma och hade allt man önskade. I samma korridor som oss luktade det ofta rök. Stark parfym. Alkohol. Efter en stund förstod vi att vi hamnat i ett haffla harem. Varje kväll spelades hög arabisk partymusik som hördes från hissen ända

Äventyr ´17, er du akkurat sikker på de? Oslo
lördag 18 november 2017 - Oslo, Norge

Det är knappt en 1,5 h kvar, ljuset i kabinen vaknar till liv samtidigt som de flesta vrider sig såsom nykläckta fågelungar. Jag stirrar ut genom fönstret, klarvaken och funderar vidare på allt som har hänt under Äventyr´17. Fortfarande vaken sedan 14 h tillbaka och den sista morgonen

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr ´17
Ny kompis
söndag 19 november 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Nu är vi på hotellet. Idag har vi fått hålla i och ta bild med en Tucan, två papegojor och en iguan. Vi har träffat en tjej från USA. Hon heter Campell. Vi lär oss jättemycket engelska. Och vi lär henne lite svenska.

Happy birthday......
lördag 18 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Äntligen är den stora dagen här enl amerikansk tid. Idag fyller Robert "Tonka" Andersson 40 år 🎂 Kom till Vegas igår, checkade in på ett fantastiskt hotellrum och efter en god natts sömn drog vi ut på Stripen i morse. Eftersom det är Robbans dag idag så blev det en del  Casinospel

Birgitta Hemlin
Hemlin i Kalifornien! Here we come!
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Lite av varje en alldeles vanlig lördag i Rethymnon
lördag 18 november 2017 - Unnamed Road, Rethimno, Kreta, Grekland

På eftermiddagen blev det en lång promenad kors och tvärs inne i gamla stan. Mycket lång! Jag ville se var kontoret till "Happy Walker" som ordnar vandringar fanns. Borde väl gå plättlätt trodde jag för jag hade ju kollat på stadskartan. Efter två timmars promenerande gav jag upp

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland