Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Gränna
måndag 16 juli 2018 - Gränna, Jönköpings län, Sverige

30 grader varm idag. Tur vi har AC i bilen.Vår roadtrip går söderut och första anhalten är Gränna. På vägen stannade vi i Gamla Linköping. Det blev ett besök på Cloetta shoppen, så klart. Sedan åt vi vår medhavda matsäck i en fin trädgård tillhörande ett sekelskiftshus där

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
Safari Blue
måndag 16 juli 2018 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Idag har vi haft en helt fantastisk dag. Vi åkte till syd västra ön och gav oss ut med båt. först stannade vi och snorkla bland reven. Såg många fina fiskar. Sen blev det ett stopp på en väldigt stor sandbank. Denna stannade vi till vid på vägen hem men då var det inte mycket kvar av

Maria Malmström
RiiaMalm i Safari i Tanzania och Zanzibar 2018
Senast aktiv - från Kilimanjaro, Tanzania
Chapel of the Holy Cross
lördag 7 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Vi inledde dagen med att se Sverige förlorade mot England. Sedan åt vi våfflor till frukost och efter mycket badande körde vi till heliga korsets kapell. En väldigt enkel byggnad med ett platt tak och fyra väggar vara en helt i glas ut mot dalen. Självklart med en shop med kors i

Besök hos flickscouterna
söndag 15 juli 2018 - Palm Desert, Kalifornien, USA

Idag var det träff med flickscouterna i San Gorgonio. Det målades tavlor, pysslades ramar och gjordes slime. Tjejerna hade verkligen kul. På slutet delade de ut lite märken och nyckelringar och sedan fick de både märken och varsin hög med fyra paket kakor. Ni kan tro att Sara var i

Marknad
lördag 14 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Trots den något överväldigande värmen tänkte vi att vi skulle gå på marknaden vid universitetet nere i Palm Desert så efter en svettig utomhusfrukost så åkte vi iväg. Vad vi inte riktigt tänkt på var att då många tar semester och flyt den värsta värmen så var det inte heller

Dag 33 och 34 (32 kommer senare) - Helg i japanska alperna
måndag 16 juli 2018 - Nagano, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Vilken fantastisk helg! Jag är så otroligt glad att jag valde att åka till Matsumoto och ingen annanstans i Japan under min tredagarshelg, det var så otroligt vackert. Lördagen startade tidigt, mycket på grund av den höga värmen som gjorde det väldigt svårt att sova. Klockan 8 begav jag

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Ändrade planer
måndag 16 juli 2018 - Koper, Slovenien

På grund av en överbokning på hotellet i Porec, lämnar vi istället Kroatien och styr kosan mot ett favoritställe - Garda och Sirmione.

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Pula, Istrien, Kroatien
Los Angeles dag 2
lördag 7 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen startade med att vi såg fotbollen som tyvärr inte gick som vi ville. Därefter åt vi frukost, bagels som Gail hade fixat. Då dagen såg ut att bli lika varm som igår så bestämde vi oss att ta bilen ner till Santa Monica beach och sola och bada vilket visade sig vara ett klokt beslut.

Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Grand Canyon-Mäktigt vilka vyer!
lördag 14 juli 2018 - Tusayan, Arizona, USA

Redan vid halv 9 var det över 40 grader varmt när vi lämnade hotellet. GPS:en stod på Grand Canyon. Vi fasade lite för att det skulle vara ännu varmare när vi kom dit men vi hade fel. Ju längre vi körde desto mer sjönk temperaturen. Med en bit kvar körde vi in i världens åskoväder och

Kontrasternas dag
söndag 15 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Tidig väckning imorse för att vara på helikopterplattan redan 07.15. Efter invägning och säkerhetsgenomgång så bar det iväg mot Grand Canyon klockan 08.00. Blev en fin färd över stora delar av dalen men en liten besvikelse då vi inte flög ner nära Coloradofloden. Efter flygturen åkte