Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Det fanns ingen plats i härbärget
lördag 22 september 2018 - Zumaia, Baskien, Spanien

Det blev klent med sömn i natt. Tyvärr lyckades vi bonga en Storsnarkare i vårt 6 personers rum redan första natten. Öronproppar hade ingen större effekt och Storsnarkaren från Sevilla var den enda som sov ordentligt i vårt rum. Några timmar sömn blev det i alla fall och klockan 8 på

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
20 september: Ellen och Ludvig utklädda!
torsdag 20 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen följde jag Ellen och Ludvig till skolan som vanligt, medan Vilma gick iväg själv... Strax innan lunch åkte jag in till stan’ för att inhandla kläder till kvällens disco på skolan. Temat var rymden och tjejerna önskade att ha kläder i grönt. Ludvig ville likna ett

19 september: Volleyboll och konsert med barnens skolkörer!
onsdag 19 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det var molnigt på onsdagsmorgonen, men började klarna upp när barnen gick till skolan.  Strax efter gick jag för att spela tennis. Det var härligt, soligt väder så det behövdes både keps, solglasögon och solkräm... Det var som vanligt roligt att prata med alla trevliga människorna som

Mycket historia i Split
lördag 22 september 2018 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Och vi vandrar på samma gator som legat på samma plats i ca 2000 år. De är riktigt slittåliga och varar säkert i 2000 år till. Hus och byggnader är gjorda av samma typ av sten. Världens äldsta katedral finns här. The Cathedral of St Dominus. Vi bor centralt utan havsutsikt.Vi hörs

Jonny Persson
Malte i Ö-luffning i Kroatien
Senast aktiv - från Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Vrider ur det sista ur Novosibirsk och styr kosan mot Omsk.
lördag 22 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Bestämde mig för att gå upp tidigt och fånga den halva dagen som jag ändå hade på plats. Funkade sådär, allt tågresande har gjort att jag stökat till dygnet så jag somnade sent och masade mig upp semitidigt. Men efter ytterligare nice frukost så ramlade jag ut vid 10ish för att kolla

"Vi har inga genderproblem i vår organisation, vet du.."
fredag 21 september 2018 - Chişinau, Moldavien

Har varit sjuk, förkyld och hostig i två veckor…har resulterat i en enorm trötthet och brist på energi. Oavesett detta så måste jobbet gå vidare och jag ska prestera resultat. Det har varit en lite tyngre period kan man säga och då blir allt annat också jobbigt. Det är jobbigt att hela

Ulrica Granberg
ullisutomlands i Moldavien
Senast aktiv - från Chişinau, Moldavien
Planeringsdag
lördag 22 september 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Dax för ett återkommande angenämt problem - vad ska packas.Ett annat som inte är återkommandemen dock väldigt angenämt- hitta Michelinrestaurang i Bilbao och San Sebastian, inte för de är få utan precis tvärtom.

Christina Espelund
christinaelisabet i Baskien
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Ska vi åka tåg Bangkok - Huay Yang?
lördag 22 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Funderar på att åka tåg Bangkok-Huay Yang.Har varit i kontakt med Noo ( som vi hyr salengen ) av,Hennes make kan hämta oss vid järnvägsstationen.Kan stanna till vid Pop Shop och handla lite. Pop shop ligger nära stationen.Dock kan man inte boka biljetter online förrän tidigast 1 månad

Bland bergen
lördag 22 september 2018 - Darjeeling, Västbengalen, Indien

Kom till ett jättemysit hotell i Siliguri igår  😍  OYO 13599 venkatesh regency. Där finns Hong Kong market och nåt zoo och lite andra grejer man kan hitta på tripadvisor om man har tålamod 😇och man kan testa lite olika juicer från bl.a sockerrör. Sam som är manager på hotellet

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Darjeeling, Västbengalen, Indien
Romarrikets viktigaste stad i Spanien.
lördag 22 september 2018 - Tarragona, Katalonien, Spanien

Fick ett tips av en familjemedlem, nämligen min far att även besöka Tarragona, vilket vi efter ha studera lite bilder på nätet bestämde oss för att göra. Det roligaste med att resa är just att åka till platser, spontant utan egentligen några förväntningar, oftast genom andras

Vanessa Öhrström
nessaliten i En minisemester i september
Senast aktiv - från Tarragona, Katalonien, Spanien