Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Knuthenborg Safari är ett måste!!
onsdag 23 maj 2018 - Danmark

En solig dag i april gav vi oss iväg till Knuthenborg safari. Två vuxna och två barn 3 & 6 år gamla. En mycket lyckad dag där man kör med sin egna bil in i olika områden med olika djur på respektive område. Allt är i vacker natur precis som safari brukar vara. Man kunde på vissa

Charmaine
Charmainedeb i Danmark
Senast aktiv - från Danmark
Krokodille Zoo och ett spännande äventyr i Danmark!
onsdag 23 maj 2018 - Danmark

Vi besökte Krokodille Zoo i Danmark. Vi var 2 vuxna och 2 barn, 9 resp 7 år gamla. Zooet ligger ca 2 timmars bilkörning från Malmö via Öresundsbron.Stället är litet och familjärt men väldigt spännande. Vi åkte en dag mitt i veckan under sommarlovet och det var inte speciellt mycket

Charmaine
Charmainedeb i Danmark
Senast aktiv - från Danmark
Intensiv resa med min son och vännina vid Grand Canyon
måndag 11 juni 2018 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Jag gjorde tillsammans med min son, min väninna och hennes son, samt några amerikanska släktingar en härlig resa i områdena runt Grand Canyon. Det var en intensiv resa och mycket hann vi med!

Nidri och kopplar av i solen :)
måndag 11 juni 2018 - Nicosia, Cypern

Sista minuten resa för att få lite sol och värme. Vi visste att vi skulle hamna i någon stans på ön Lefkas, när vi landat fick vi reda på att vi skulle bo i staden Nidri. Lefkas är en jättemysig grön ö som rekommenderas som ett alternativ till de större charterresmålen.

Nya flytande äventyr i Mississippifloden
söndag 10 juni 2018 - Mississippi, USA

USA är ett fantastiskt land med otroligt många och intressanta attraktioner som du kanske inte är van vid att se på hemmaplan. Även om populära metropoler som Miami, Los Angeles och New York lockar de flesta så finns det en stor skara som hellre intresserar sig för det som USA kan erbjuda

Serbien-Bulgarien, 5-0
onsdag 20 juni 2018 - Požarevac, Serbien

En perfekt dag längs Donau, som också gav oss perspektiv på skillnaderna mellan Bulgarien och Serbien. Ju längre norrut vi kom i Bulgarien, desto fattigare och ruggigare tedde sig omgivningarna. Vägarna var dåliga och igenväxta och byarna innehöll många fallfärdiga hus. Vid Bregovo,

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018
Senast aktiv - från Požarevac, Serbien
En dag med mycket promenad
onsdag 20 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Idag har vi verkligen gått långt och i väldigt mycket trappor. Åkt lite spårvagn har vi också hunnit med . Samt smakat på både rött och vitt portvin, man måste ju prova de lokala specialiteterna 😄

Alcantara
onsdag 20 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Då har vi varit iväg på äventyr 😊Tog en buss upp till Alcantara en Canyon. Ett organiserat område med ordningställda stigar och självklart inträde.  När vi kliver av bussen börjar det regna! Vi såg att vi åkte in i ett regnoväder från bussen... så första 5min var vi fast under

Emma Skoog
emmamartin i Sicilien
Senast aktiv - från Giardini Naxos, Sicilien, Italien
Andra dagen i Myrtle Beach
onsdag 20 juni 2018 - Myrtle Beach, South Carolina, USA

Vaknade som vanligt tidigt, vi av alla, tog en promenad på stranden och avslutade med att bada kl 07.30 i ett varmt hav. Sedan in för frukost och fotboll, idag väntar en dag på stranden

Lars Näslund
Naslund24 i Washington/Myrtlebeach/Orlando
Senast aktiv - från Myrtle Beach, South Carolina, USA
Dag 8 - Om att lära sig
onsdag 20 juni 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Det här är mina tankar idag: de största lärdomarna drar man oftast inte från själva anledningen för en resa, utan från allting som inte har med varför man är där att göra. Med andra ord; hittils har jag lärt mig mycket mer om den japanska kulturen och samhället, än vad jag lärt mig

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]