Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Vandring 15 km

Härlig morgon. Ett uppfriskande morgondopp i kalla sjön. Packade ihop lugnt då frukost först kl 10 när enoks restaurang öppnade. Vi tänkte baguette men tredje generationen Enok är duktiga säljare och  med stort leende kom orden det är riktigt synd om ni inte tar den goda renhamburgaren

Anki Lindvall
AnkiLindvall i Lindvalls Kebnekaisetur
Senast aktiv - från Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige
Slottsvistelse
fredag 20 juli 2018 - Hjälmaren, Västmanlands län, Sverige

Vi vaknade upp vid Hjälmarens strand, bredvid Stora Sundby slott, där vi sovit skönt i husbilen. Igår kväll firade vi Joakim semester med bubbel, åt middag, promenerade i slottsträdgården samt svalkade oss i Hjälmaren.Dagen idag inleddes med en promenad i slottets vilthägn där vi fick

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Vandring nikkaloukta till laddujavri
onsdag 18 juli 2018 - Nikkaluokta, Norrbottens län, Sverige

Vi tog flyget från Sturup 9 och mellanlandade i Sthlm. Igen frukost på flyger. Så hann precis besöka favoritstället joe& the juice och köpa en matsäck till nästa flyg mot Kiruna. Flytuten var skumpiga pga stigande varmluft. Väl framme i Kiruna åt vi medhavd matsäck. Mmh gott med

Småland
onsdag 18 juli 2018 - Kosta, Kronobergs län, Sverige

Dagen började tidigt eftersom alla ville hinna med att bada i de härliga poolerna innan avresa. Vi har nu börjat inse hur mycket tid det går åt att äta frukost, packa ihop och städa ut boendet innan vi kan åka. Så hädanefter kommer vi ställa klockorna på tidig timma.Efter badet åkte vi

Kosta
tisdag 17 juli 2018 - Kosta, Kronobergs län, Sverige

Efter en härlig frukost med utsikt över Vättern for vi in till Gränna och kollade in hur de gör polkagrisar. Vi missade det igår eftersom vi kom fram så sent. Sedan åkte vi till Äppelvikens äventyrspark. Tanken var att vi skulle göra äventyrsparken igår och Boda Borg i Sävsjö idag

Gekås
torsdag 19 juli 2018 - Ullared, Hallands län, Sverige

Idag gällde det att packa bilen på ett smart sätt så vi kunde få plats med det vi skulle handla.När vi kom fram delade vi på oss. Stina gick för sig, Malin gick för sig och barnen gick för sig. Efter ca 1 timme ringde Elias och sa att de var klara. Efter lite missförstånd hittade vi på

Downtown
fredag 20 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Tisdagens poolhäng blev av även om det avbröts av ännu en shoppingtur (Lova skulle ha en bikini) för att sedan äta middag på en italiensk restaurang. Det är ju som sagt hyfsat lätt att köra här, rutsystemet finns i hela USA men det märkliga är att i alla lite mindre fyrvägskorsningar

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Kalifornien 2018
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Det började ju bra i alla fall....
torsdag 19 juli 2018 - El Portal, Kalifornien, USA

Kanske lite trötta efter god mat och dricka i går kväll men ner till frukosten och därefter iväg mot Yosemite. Temperaturen stod på +44 grader redan klockan 10 men i dag såg vi fram emot att få se mätaren falla ner till 25. Först ca 10 mil i ett dött landskap där man bara hoppades att

Jörgen Svensson
jorgenoanneli i Team 50 i Kalifornien
Senast aktiv - från Death Valley Junction, Kalifornien, USA
Varmt som i h...etet
onsdag 18 juli 2018 - Death Valley Junction, Kalifornien, USA

Vi lämnade hotellet tidigt på morgonen för att starta dagen med ännu en outlet och tro det eller ej det blev en hel del nya fynd bland annat en massa skor. När vi var nöjda så började vi resan mot Death Valley och vårt hotell. När vi åkte från Las Vegas var det ca 40 grader och under

Jörgen Svensson
jorgenoanneli i Team 50 i Kalifornien
Senast aktiv - från Death Valley Junction, Kalifornien, USA
Friskt!
torsdag 19 juli 2018 - Mlini, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Tillbaka på hotellet efter en härlig första dag. Efter frukost o lite bad för Theo i poolen gick vi ner till stranden. Stenigt, klart vatten och - kallt vatten! Vi mätte upp det till 19 grader, så det var ganska friskt att doppa sig, om man säger så. Det var likadant förra gången vi var i