Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Dagen före
måndag 15 juli 2019 - Camp Heumensoord, Nijmegen, Nederländerna

Så har vi äntligen kommit till dagen före. Snart är det dags att fixa fötterna och lägga utrustningen i ordning.Min klocka ringer 02.00 imorgon, frukost 02.30 och avmarsch 04.30.Väderprognoserna är goda, svalt och molnigt.

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2019
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Dag 2 - Etapp 2 tog oss till Österrike!
söndag 14 juli 2019 - Rennweg am Katschberg, Österrike

Efter att ha laddat på Fastned på morgonen till 80% utan problem, men dyrt så påbörjade vi andra etappen söderut genom Tyskland.Vi startade på morgonen från Hildesheim till första laddstoppet på IONITY i Sangerhausen. Laddade till 100% och det tog 1 Tim & 50 min då det avbröts under

Dag 1 - Första etappen avklarad!
lördag 13 juli 2019 - Hildesheim, Niedersachsen, Tyskland

89 mil senare har vi anlänt till första pit stoppet i Hildesheim, strax söder om Hannover.Rutten har gått så här:Start i Tingsryd med 100% i batteriet, via färjan Helsingborg - Helsingør till första laddstoppet i Gentofte i Danmark. E-On 50 kW, laddade från 45% till 75%. En hel del strul

Mot Sanur
söndag 14 juli 2019 - Pemuteran

Dagens busstur är lång även idag. Vi ska tillbaka till vår startposition, Sanur.På vägen ner söderut åker vi och tittar på ett risfält. Finns en hel del av dessa. Okej, ris: sätts ungefär som vi sätter våra frön, i små krukor. Efter 4 veckor sätter man ut dom i risfältet, som man

Annika Bergström
Bubbel i Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂
Senast aktiv - från Sanur, Bali, Indonesien
Hett i Cienfuegos
lördag 13 juli 2019 - Cienfuegos

Har idag tagit oss från Vinales till Cienfuegos, vilket tog ca 6 timmar. Åkte första biten, till en plats utanför Havanna, i en Chrysler Saratoga, och då var också ett par tjejer från Australien med. De sista 4 timmarna åkte vi Peugeot, där den utlovade ACn bestod av nedhissade fönster

Resdag!
söndag 14 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Vi började dagen med utcheckning av hotellet i Bolzano. Promerade med packningen till den härliga parken där vi parkerade i skuggan. Sen kunde barnen leka av sig innan vi behövde ta oss vidare mot tågstationen. Ja... började bra sen fastnade ett av barnen med telefonen framför näsan..

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
Camp som bas
söndag 14 juli 2019 - Camp Heumensoord, Nijmegen

Camp Heumensoord som sedan några år är uppgraderad till bas, vilket innebär förhöjd säkerhet och i princip inga besökare, har nu fått nästan alla sina innevånare. Schweizarna med sin lite starkare öl är här bland annat. Själv var jag inne på stan och tog en Murphys på Shamrock (

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2019
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Bad i Bajkalsjön
söndag 14 juli 2019 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Efter 4 dygn, 5188 km och 5 tidszoner från Moskva var vi äntligen framme i Irkutsk, en ganska stor stad i Sibirien, belägen nära Bajkalsjön. Det var skönt att gå av tåget och på riktigt få sträcka på benen.Tågresan har gått förvånansvärt smidigt (SJ, släng dig i väggen). Jag och

Marie Gunér
Marrre i Transmongoliska järnvägen
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Dag 5 Från Killarney till Dublin via Cahir
fredag 5 juli 2019 - Dublin, County Dublin, Irland

Nu dags för en resdag igen. Vi lämnade Killarney vid 10-tiden. Ganska bra vägar första delen av resan. Vi stannade i Cahir för att äta lunch, och för att det verkade vara ett intressant ställe - med historia. Det låg en borg mitt i stan, invid en å som gick över i en fors. I forsen stod

Kristina Ek
skaj i 7 dagar på Irland
Senast aktiv - från Cliffs of Moher Irish Pub, Bowling Green, Kentucky, USA
Dag två i Berlin
måndag 8 juli 2019 - Berlin, Tyskland

Andra dagen i Berlin började med att vi åkte till chokladtillverkaren Ritter Sport. Där fick barnen välja ingredienser till sin egen choklad. Sedan bar det av till Murmuseet. Det var MYCKET information om Berlinmuren.Till lunch på vi sedan korv, fyra olika sorter, bla currywurst, gott! Efter

Cornelia & Torkel Olsson-Trampe

Av Henkeslivsresor,

Besöka vaniljfälten i Peru

Inactive User svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster