Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Askersund
torsdag 2 juli 2020 - Askersund, Örebro län, Sverige

Vi vaknade, åt frukost och packade ihop för avfärd. Barnen hann också med en pokenad. Vi stannade vid Marieberg (Örebro) för lite bensträckare och lite shopping innan vi åkte vidare till Askersund. Vi hade lite otur och missade precis sista platsen och fick fortsätta till en ställplats

Skeppsdockans camping

Vi vaknade och åt frukost ute i solen. Vi packade ihop och körde iväg söderut. Några delar av resan åkte vi bredvid Göta kanal. Ett stopp vid Motala samt lunch på pizza hut i norrköping innan vi kom fram till Söderköping och skeppsdockans camping. Vi ställde upp oss på vår plats och

Sala silvergruva
onsdag 1 juli 2020 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Vi startade vår resa onsdag eftermiddag efter att, som vanligt, sprungit fram och tillbaka till husbilen med saker. Husbilen hämtade vi hem i måndags för att hinna förbereda innan avfärden.Jenny körde till Sala och silvergruvan där vi siktat in oss att stanna över natten. Där finns en

En tid hemma i våra hemländer
söndag 28 juni 2020 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Tack alla för ert fortsatta stöd och bön för mitt och Mercy Ships arbete. Som ni vet så påverkar Covid-19 också vårt arbete på skeppet och många av oss är sedan en tid hemma i våra hemländer. Jag kom hem till Sverige den 19 mars och har nu varit hemma över 4 månader, tiden går

5 sätt du kan fördriva tiden på med din mobil när du är ute och reser
onsdag 17 juni 2020 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Från ett hotellrum i Saigon tänkte jag nu dela med mig av några tips för er andra globetrotters där ute.Det finns ofta mycket att beskåda i den omgivning och de landskap som du passerar när du är ute och reser. För den uppmärksamme själva resandet vara lika givande som resmålet i sig.

Egentligen inget nytt
torsdag 11 juni 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det börjar bli vardag med andsiktsamask och handsprit. 1 Juni blev det corona nivå 3 här och vi får numera vara utomhus hela dagarna från kl 06-18. En väldig lättnad när man ändå får röra sig lite mer fritt.Vi har även hyrt ett hus och flyttat då vi insåg att det här nog tar längre

Inställd pga covid-19
torsdag 28 maj 2020 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Såklart har planerna på tågluff nu fått läggas på is i och med pandemin. Vi får hoppas att det kan bli av nästa sommar istället.

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Interrail 2020
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senaste nytt är inga muntra besked
tisdag 19 maj 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Här går dagarna sin gilla gång. Morgonpromenad.... och sen får man försöka sysselsätta sig så gott det går.Senaste talet från presidenten innehöll mest information om att denna lockdown nivå 4 kommer hålla i sig minst 2 månader till. I samband med det lät han meddelat att alla

Min 11 årsdag
tisdag 21 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

HejIdag kom mamma, pappa, Sigge och Sanna in till mig på morgonen och sjöng och gav mig presenter. Av Sigge fick jag en rosa solfjäder och av Sanna fick jag korsstygn. Av mamma och pappa fick jag en surfbrädda, en bikini och när allt öppnar upp så kommer jag att få ta

Påskveckan
måndag 13 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckans Corona uppdateringEtt antal hotell och hostels har under veckan stängt ned och gästerna har flyttat till två av myndigheterna utsedda karantänhotell.Bron till ön stängs: Enligt beslut av guvernören i Krabi stängs bron från fastlandet till Lanta från långfredag till den 30/4.

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster