Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Engagemang och misär
torsdag 19 oktober 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Hej hopp och happy Diwali!Idag firar hinduerna ljusfestivalen och återkomsten av Lord Rama. I typ två veckor har man hört spontana smällare och fyrverkerier då folk i god tid innan har övat på att skjuta. Kidsen här har också roat sig med att skrämma ihjäl alla turister (jag själv

Therese Bergius
ThereseBergius i Blogg
Senast aktiv - från Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien
Tankar inför resan
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Vi har blivit introducerade om resan och vi har även sett en dokumentär om Auschwitz. Mina tankar inför resan är väldigt blandade. Jag tror att det blir väldigt jobbigt när man väl är där. Men jag tror att denna resan kommer gynna oss hela livet då vi kommer inse hur hemskt det

Maja Johansson
majajohansson1 i Polen 2018
Senast aktiv - från Tranemo, Västra Götalands län, Sverige
Tankar inför resan till Polen 2018
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Än så länge så har vi blivit introducerade om resan. Om vad vi kommer göra där och vad för ställen vi kommer att besöka. Vi har även kollat på dokumentärer och andra filmer om hur det var i koncentrationslägrerna. Jag tror att det kommer bli väldigt intressant att besöka Auschwitz

Tankar inför studieresan
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Inför vår studieresa till Polen har vi blivit informerade om resan och tittat på en engelsk dokumentär. Jag tycker att det ska bli väldigt intressant och känslosamt att få ta del av hur det såg ut i verkligheten och vad människorna som satt i ett koncentrationsläger verkligen fick

Tankar om resan till Polen
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo V, Västra Götalands län, Sverige

I mars nästa år åker jag till Polen och ska få se koncentrationslägret Auschwitz och Birkenau. Vi har fått se en dokumentär om Auschwitz, där en kvinna som överlevt berättar om hur det var när hon befann sig där. Dessutom har vi läst texter från personer som upplevt det

Julia Elverlind
juliaelverlind i Auschwitz - Polen