Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Eden
tisdag 24 mars 2020 - Eden, New South Wales, Australien

Tis 24/3 Eden Frukost på rummet. Åker ner till hamnen och inloppet från havet. Starka strömmar och vågor i inloppet. Sjösystemet är Australiens största. En pelikan simmar förväntansfullt nedanför bryggan där flera metar. Längre in i hamnen ligger fiskebåtar. Fortsätter resan norrut

Resan inställ!
söndag 29 mars 2020 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Hej. Tyvärr blir resan inställd på grund av Coronaviruset.Så vi cyklar och vandrar här hemma inställd.

Great Ocean Road via Melbourne till Lakes Entrance

Mån 23/3 Great ocean road via Melbourne till Lakes Entrance.Äter frukost på vårt rum. Vi kör av vid Airbus Inlet och Kör ut mot Split Point Lighthouse. Här finns fullt av kakaduor i träden precis löngs vägen. Klappar fyren innan vi kör vidare till Melbourne. Letar efter ett turistkontor.

Great Ocean Road
söndag 22 mars 2020 - Apollo Bay, Victoria, Australien

Sön 22/3 Great ocean road till Apollo BayFrukost på rummet innan vi börjar resan längs Great Ocean Road. Första stoppet är i Port Fairy som herrarna i Bavarian tipsade om. Här var ett centrum för valfångst under 1830- och 1840-talen. Här finns en fin hamn i en kanal med fritidsbåtar.

Undantagstillstånd
lördag 28 mars 2020 - Phuket AirPort Hotell

HejsanDet var ett tag sen jag jag skrev men det beror på att jag inte kommit in på resdagboken. Här har det hänt massor sen sist. I tisdags meddelade premiärministern att beslutet om undantagstillstånd nu träder i kraft fr.o.m. 26 mars och en månad fram. Det innebär bl.a. att man inte

Margaretha Brunström
tantbrun58 i ThungKhamin
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Utegångsförbud
fredag 27 mars 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Karantän för hela befolkningen. Från och med idag har regeringen beslutat om karantän och utegångsförbud för hela befolkningen i Sydafrika i 21 dagar. Man får inte ens gå en promenad runt kvarteret. Dystert!Men solen skiner och jag har instalerat mitt kontor på en terass. Så med vinden

Sjätte veckan i skolan
fredag 14 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det har varit en späckad vecka med aktiviteter enligt barnen och lärarna. Sigge har varit lite krasslig och fick stå över veckans gympa.Malin skriver så här om vad Saga och Hajen har gjort"Denna veckan hände det mycket och den blev inte riktigt som vanligt eftersom jag var sjuk

Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Tisdag 11 FebruariNu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!Penn har bestämt sig. Ipren och Alvedon kan bara få så många chanser. Nu är det munkarna och Buddha som tar över.Natten till måndagen var den åttonde natten med hög feber för Sanna. Hennes allmäntillstånd

En lyckad fiskedag i gott sällskap
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Februari 13Idag landade vi huvudingrediensen till fredagens barbecue på Lanta Complex.Ibland får man vara snabb att ändra planerna. Jeff frågade igår kväll om jag ville följa med och fiska. Efter snabb överläggning var det inte mycket att fundera på. Har alltid velat det på

Söndag, slappardag
söndag 22 mars 2020 -

HejsanIdag har vi inte gjort någonting "bara" varit hemma. Tina & jag intog var sin solsäng i skuggan. Hasse åkte ner till stranden för en promenad, lite senare tog han en tur till platsen där drivning rangen låg. Där har det förändrats mycket. Byggnationer mm.Vid lunchtid åkte vi

Margaretha Brunström
tantbrun58 i ThungKhamin
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster