Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Inle Lake
onsdag 12 december 2018 - Inle, Rangoon, Myanmar (a)

Vaknade upp till en gråmulen dag, som såg ut att kunna ge regn när som helst, precis som prognosen visade.Vilket inte passade särskilt bra just idag, eftersom vi ska spendera hela dagen på sjön - på Inle LakeVi promenerade ner till den lilla hamnen och delade upp gruppen i två halvor för

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)
8 december: Fiska flundra, Ellen och Vilma på kalas!
lördag 8 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen var det molnigt, men ganska skönt väder. Vi kunde sova lite längre, vilket var skönt! Kjell och Marianne sov till 8.30, vilket är ovanligt för dem... Efter frukosten sprang Per med Kjell och Marianne, som samtidigt cyklade, en runda vid Waihopai river, vilket blev en

Yangon.
onsdag 12 december 2018 - Rangoon, Myanmar (a)

En del har ställt oss frågan om vi känner oss otrygga när vi reser runt på egen hand. Vi har rört oss i många olika miljöer både på dagtid och kväll som kan uppfattas som farliga. Men vi har alltid mötts av vänlighet och hjälpsamma människor. En bidragande orsak till detta är nog

Väinö Kainelainen
hillared i On the road again.
Senast aktiv - från Rangoon, Myanmar (a)
Rundvandring
onsdag 12 december 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vi började med att besöka Te Papa museet med mycket innehåll av Maori folket som var först på Nya Zeeland. Det fanns också många fina beskrivningar av hur NZ har tagit emot immigranter från skilda länder under svåra tider. Sedan bar det av till the Cabel Car och den otroligt fina

Mission
tisdag 11 december 2018 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Ett någort regnigt Napier tog emot oss måndagskväll ,  Kerstin och Martin gjorde en vandring på stranden.Tisdag morgon åkte vi till the Mission Estate Vinery som sägs vara den första vingården i Nya Zeeland, här blev vi vänligt bemötta och fick prova ett antal mycket goda viner.Sedan

Kihikihi
söndag 9 december 2018 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

I Santiago de Chile träffade vi ett par från Nya Zeeland som vi blev hembjudna till! De bodde i ett hus strax utanför Hamilton i byn Kihikhi. Janette arbetar på univerisitetet i Hamilton. På eftermiddagen åkte vi in till Hamilton och besökte en stor park som den här kvällen hade en mat-coh

Landat och mår fint.
onsdag 12 december 2018 - Torquay, Victoria, Australien

Landat i Australien! Har varit ungefär 30 grader varje dag. Har skejtat och badad och haft det bra sedan dess.

Oskar Drought
Drought09 i Australia 2018/2019
Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Första natten på Malé
onsdag 12 december 2018 - Malé, Maldiverna

Igår, efter en så bra ID resa, landade vi på Malé,  Maldivernas huvudstad. Att mötas utav värmen var så efterlängtat. Kapten briefade att temperaturen var 29 grader och de kändes när vi klev av planet .Efter att vi gått igenom passkontroll o hämtat väskorna så mötte vi Pablo som

Yenny Illezca
Yenny79 i Maldiverna
Senast aktiv - från Malé, Maldiverna
Poolparty
onsdag 12 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Å dess härliga dagar på stranden! Gofrulle på global local och sedan ner och hänga vid Black Coral. Vår kära finska kvinna var där igen och lika mycket som jag tycker illa om henne så tycker jag jättemycket om henne. Tar för sig, är högljudd, låter och pratar. Låter som någon annan

Stellenbosch och vinprovning
onsdag 26 december 2012 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi körde vidare mot Stellenbosch. På vägen besökte vi några vingårdar men mycket var stängt p g a julhelgen. Stellenbosch var en liten trevlig stad och vi provsmakade många goda viner där.

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Rundresa i Sydafrika
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster