Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Frankfurt

Efter att ha lämnat ett regnande Stockholm så landade vi ett soligt OCH varmt Frankfurt. Nu sitter vi och väntar på nästa flyg som går 13.50. Äter varsin glass och bara njuter av att vara på väg.  Nästa flygning är 10 timmar lång och vi kommer till Orlando på kvällen lokal tid (mitt

En gyllene dag i Waihi......
tisdag 30 maj 2017 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Vaknade och hade bestämt oss för att inte åka vidare om det var fint väder. Vädret var lite sämre än igår, men ändå fint. Vi tog oss en tur till en av de lokala guldgruvorna! Den stängdes 1923 så hoppet om att bli rik på guld var ju ute redan från början! Åkte till den nedlagda och

Cais Urbanke
Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Senast aktiv - från Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland
Landvetter flygplats
tisdag 30 maj 2017 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu har resan börjat. Det som är kvarglömt är kvarglömt och får stanna hemma. Alla är lite spända och förväntansfulla när nu första skuttet över till Helsingfors ska påbörjas. Nästa gång jag skriver så har vi kommit till Tokyo! Bilden är från flygbussen.

Min första morsdag
måndag 29 maj 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Dag tjugoett tillsammans. Tre veckor. Igår firade föräldrarna 51-årig bröllopsdag. Eller firade och firade, pappa glömde bort den men påmindes av mamma, i vanlig ordning. Det är lite av en tradition för dem. 😉 De får hursomhelst fira en vecka försent istället. Inte illa det

Fia Bergström
AbbesFia i Resan till Thabelo
Senast aktiv - från Pretoria, Gauteng, Sydafrika
Highest point
måndag 29 maj 2017 - Maggie Valley, North Carolina, USA

Idag åkte vi från Blowing Rock till Maggie Valley. Lunchen intogs på Mt Mitchells toppstuga. Vi nådde också högsta punkten på Blue Ridge Parkway, som är drygt 1800 möh. Vädret har varierat idag. Som kallast har vi haft 13 grader samt en liten skvätt regn, men även soligt och varmt delar

Sylvia Carlsson
Route66mm i BRPKW 2017