Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Dag 3
tisdag 20 augusti 2019 - Cizur Menor, Spanien

Gårdagens middag var en speciell upplevelse. Till förrätt fick vi in ett stort fat med tonfisksallad, såg ut som om det skulle vara för fyra personer. Vi tänkte att det kanske är allt men då salladen var uppäten kom det in en hel, ugnstekt kyckling men ingenting till. Mätta blev vi. Vi

Dag 2
måndag 19 augusti 2019 - Larrasoaña, Navarra, Spanien

Gårdagens middag var mycket trevlig. Vi hade turen att dela bord med ett syskonpar från Oklahoma, en kvinna från Italien och en ung kille från Budapest. De andra middagsgästerna kom och gick men vi satt kvar och pratade. Så härligt att träffa personer från alla världens hörn. Nattsömnen

.....hemma
söndag 18 augusti 2019 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

Efter en god natts sömn i dubbelsäng med bara ett täcke....😈Söndagsfrukost som kunde slutat illa, då grannen i frukostmatsalen snöt sig i servetten och lade den på bordet.....Hemma efter 80 mil och 8 timmar.....lagom ill MFFs match

Hemresa
söndag 18 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Upp i ottan, nja halvåtta men det är tidigt för en semestrande familj. Rusade ner och köpte nybakad baguette till frukost. Efter att ha plockat ihop det sista packade vi allt i bilen och körde till flygplatsen där semesterbilen återlämnades. Anlände tio minuter för sent till

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Mallorca
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Dag 1
söndag 18 augusti 2019 - Roncesvalles, Navarra, Spanien

Då har vår vandring startat, 80 mil framåt finns Santiago de Compostella. Vi landade i Biatrizz vid 15 tiden igår. Träffade ett finlandssvenskt par från Jakobstad som vi delade taxi med till St Jean de Port. I staden var det karneval och fullt ös men det blev en tidig kväll för vår del.

Voyager 40 Teneriffa - Senegal, Dakar
fredag 9 augusti 2019 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Jag sitter just nu på däcket framför ” bryggan” den stor förarhytten, och skådar ut på ett öppet Atlanten, ett stort hav som sträcker sig längre än jag kan förstå. Vi är på väg till Dakar, Senegal. Himlen är blå och jag ser många flygande fiskar i vattnet, ”flying fish”,

Ankomst till Dakar
onsdag 14 augusti 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Efter fyra dagars resa, så var vi framme i hamnen i Dakar. Advance teamet stod och väntade på oss på den plats där skeppet nu ska stå under de närmaste 10 dagarna. Det var otroligt kul att se Advance teamet igen, några som stod där är mina vänner som nu kommer ombord igen. Advance teamet

Baddag Cala Mesquida
lördag 17 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Badutflykt igen! Tog en lugn förmiddag och kom iväg vid lunchtid. Styrde kosan söderut till Cala Mesquida för dagens strandhugg. När vi kom fram var det mycket bilar... Per gjorde i vanlig ordning en hjälteinsats med att kryssa mellan bilar parkerade till höger och vänster, med och mot

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Mallorca
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
...på väģ hem
lördag 17 augusti 2019 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Efter en andefattig s.k. frukost drog vi söderut - med stopp i Övik innan besök i Sundsvall hos Lottas studerande systerdotterdotter - och hamnade vi i Gävle För Scandic har behaģlig söndagsfrukost Därefter sträckkör vi hem - ljuva hem!!!

Bara att följa E6......lugnt och sansat!
lördag 10 augusti 2019 - Hamar, Hedmark fylke, Norge

Inför OS -94 i Lillehammar vände man upp och ned på ett vikingaskepphastighetsåkning och konståkning!Där är vi nu på vår resa mot SvolvaerKaffe på Torp i UddevallaDruvsocker i Nordby innan passage av gränsen till Norge- och sedan dessa upprepade bompengar - hela vägenundrar om det

Nytt i forumet

Stor tröghet i resdagboken????

haax svarade

Undersökning

Av banan_anna,

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Besöka vaniljfälten i Peru

staffanolsson svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster