Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Flagstaff
torsdag 19 oktober 2017 - Flagstaff, Arizona, USA

Idag startade vi resan mot Flagstaff direkt efter frukost. Vi vaknade tidigt, för vi var sugna på hotellfrukosten. Det första man fick se på en skylt var att det var inte tillåtet med vapen där inne 😅 Frukosten var ok, men det går inte att jämföra med svenska hotellfrukostar. Det bjöds

Fenatran 2017
onsdag 18 oktober 2017 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Idag blev det ett besök till vägtransportmässan Fenatran, som enligt de själva är den största i sitt slag i Latin Amerika. Förutom stora fordonstillverkare som Scania, Merceders och Volvo gästades mässan även av bland annat däcktillverkare, komponenttillverkare och förmedlare av olika

Tobias Nilsson
TobbeTaz i Äventyr i Brasilien
Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
Clare Valley i ett landskap av vinodling
tisdag 17 oktober 2017 - Clare, South Australia, Australien

Tisdag 17-18 oktoberTidig egenhändigt gjord frukost på rummet, det var resdag. Klockan sju checkade vi ut och drog sedan våra behändiga väskor till spårvagnshållplatsen en bit bort. Spårvagnen tog oss till Southern Cross Station, varifrån flygbussen utgår. Incheckade och klara vid gaten

Ita Ljunge
Grebo i Down under
Senast aktiv - från Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien
Litet inför vår utflykt imorgon
söndag 15 oktober 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Söndag 15 oktoberIdag tog vi en välbehövlig sovmorgon, för att bli oss själva igen. Därefter lagade vi en enkel frukost själva i pentryt av diverse smått vi handlat igår. Framemot lunch tog vi en spårvagn in till centrum och en turistbyrå, där vi bokade en heldags busstur längs

Ita Ljunge
Grebo i Down under
Senast aktiv - från Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien
Ruinas Tulum
onsdag 18 oktober 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Time for some history. Maya ruins on the schedual today!