Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Ett vågspel att ha Arne i täten!
måndag 21 maj 2018 - Senica, Trnava, Slovakien

Dagens resa startade i strålande sol och minst 20 grader varmt. Vår rutt var ställd snett genom hela Tjeckien, förbi Brno och till Senica i Slovakien. Tjeckien visade sig från sin allra bästa sida med blommande vallmo, blåklint, rosor och välputsade byar. Ett underbart vackert böljande

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018
Senast aktiv - från Senica, Trnava, Slovakien
Borta bra men....
måndag 21 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det blev en tidig start idag och förstås traditionsenlig telefonväckning (man kan undra om guiden normalt har väldigt morgontrötta grupper och inte morgonpigga geocachare?). Vi hann med ett litet snabbevent (tyvärr utan gästcachare) innan bussen avgick för sista gången med oss mot

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Sista dagen och på egen hand! Hur gick det här till?
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Idag tog vi det väääldigt lugnt på morgonen. Ingen telefon eller klocka som ringde. Fast vi vaknade förstås tidigt ändå… Men rullade väl ner mot frukosten först vid nio, där vi mötte både ume- och öviksborna som också rullade ner samtidigt. En trevlig frukost senare och jag, Mona

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
En lugnare dag i park och stad...
lördag 19 maj 2018 - Peking, Kina

Väcktes av telefonen som vanligt men varken Mona eller jag hade någon större brådska upp. Efter frukost buss till den sista gemensamma upplevelsedagen med ett första besök på ”Himmelens tempel”, eller snarare ”himmelens altare” med en mera korrekt översättning från kinesiskan.

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
I kejsarens fotspår till hem och sommarstuga
fredag 18 maj 2018 - Peking, Kina

Efter en mycket god natts sömn (minns inte att jag ens la mig på huvudkudden tills jag blev väckt av klockan) så blev det igen en halvtidig frukost och bussavfärd. Idag skulle vi till "den förbjudna staden" med kejsarpalatset (vinterpalatset) och kejsarens sommarpalats. Fortsatt bra väder

Klocktornet lutar...
torsdag 17 maj 2018 - PISA

Jag ar i Pisa och glor pa tornet o pa alla vi som fotar det och sjalva ska vara med pa fotot. 1000-tals av alla folkslag ...men det ar verkligen manga manniskor fran asien pa alla turstplatser.De ar smidiga o lugna,de har manga kameror och nastan alla har hattar eller nat pa huvudet.Nasskydden

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
vattenstaden......
måndag 14 maj 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Denna markliga stad som har kanaler isf gator.Batar isf bussar.Jag har svart att forsta hur detta fungerar men lar mig  lite lite hela tiden.Inte manga pratar engelska och det blir inte enklare men jag koper biljett o borjar. Jag ska till jarnvagstationen med bat alltsa.Inte bara jag utan

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Art Deco, Japanese Tea Garden, Painted Ladies och Baker Beach...
söndag 20 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Phuuu... en innehållsrik dag där ben och knän fick bekänna färg ännu en gång. Vi rivstartade direkt efter frukost med en liten vandring uppåt längs med Gough Street bort mot korsningen med California Street. En bit neröver California ligger det en ändhållplats för en av Cable

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från San Francisco, Kalifornien, USA
Sonoma Vine tasting och Fishermans Wharf...
lördag 19 maj 2018 - Sonoma, Kalifornien, USA

idag fick vi träffa Jan Olsson som Maria har haft kontakt med via Facebook. Jan, som ursprungligen kommer från Färnäs, har bott i Kalifornien sedan 1982. Han mötte upp oss på vårt hotell för en underbar dag i vindistriktet Sonoma, strax norr om San Fransisco. Vi började dagen med ett

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från San Francisco, Kalifornien, USA
Mot Jackson
söndag 20 maj 2018 - Jackson, Mississippi, USA

Vaknade till ännu en vacker dag.Begav oss iväg mot Tupelo, Elvis födelse stad.Fina vägar lagom trafik. Jättevarmt ute redan.Kom fram till Tupelo, en liten fin stad.Kom fram till det lilla gulliga hus Elvis föddes i.Temperaturen över 30 grader. Tog lite bilder innan vi för vidare.Stannade

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA