Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Trinidad - en pastellpärla
söndag 14 juli 2019 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Som vanligt övervägande frukt till frukost. Idag också Guave, som vi bara provat på i den lokala Romen förut. Annars är det mest mango o ananas som gäller - mycket gott.Inledde dagen med en promenad tillbaka till Punta Gorda, som vi såg igår från tåget. Vi ville kolla in de maffiga husen

Regn och åska
måndag 15 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Första hela dagen i Rimini. Och förhoppningsvis den enda regniga dagen. Det har regnat mest hela dagen och varit runt 20 grader. Vi trotsade vädret och tog först en promenad för att kolla in ett tivoli/lekland a la 80 tal.. kostade alldeles för mycket för att ens tänka tanken på att gå in

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
I morgon!!
måndag 15 juli 2019 - Vallentuna, Stockholms län, Sverige

Äntligen!! I morgon rullar vi! Med förhoppningen att slippa regn sticker vi iväg, om inte i gryningen så i allafall tidigt.

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Dagen före
måndag 15 juli 2019 - Camp Heumensoord, Nijmegen, Nederländerna

Så har vi äntligen kommit till dagen före. Snart är det dags att fixa fötterna och lägga utrustningen i ordning.Min klocka ringer 02.00 imorgon, frukost 02.30 och avmarsch 04.30.Väderprognoserna är goda, svalt och molnigt.

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2019
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Dag 2 - Etapp 2 tog oss till Österrike!
söndag 14 juli 2019 - Rennweg am Katschberg, Österrike

Efter att ha laddat på Fastned på morgonen till 80% utan problem, men dyrt så påbörjade vi andra etappen söderut genom Tyskland.Vi startade på morgonen från Hildesheim till första laddstoppet på IONITY i Sangerhausen. Laddade till 100% och det tog 1 Tim & 50 min då det avbröts under

Dag 1 - Första etappen avklarad!
lördag 13 juli 2019 - Hildesheim, Niedersachsen, Tyskland

89 mil senare har vi anlänt till första pit stoppet i Hildesheim, strax söder om Hannover.Rutten har gått så här:Start i Tingsryd med 100% i batteriet, via färjan Helsingborg - Helsingør till första laddstoppet i Gentofte i Danmark. E-On 50 kW, laddade från 45% till 75%. En hel del strul

Mot Sanur
söndag 14 juli 2019 - Pemuteran

Dagens busstur är lång även idag. Vi ska tillbaka till vår startposition, Sanur.På vägen ner söderut åker vi och tittar på ett risfält. Finns en hel del av dessa. Okej, ris: sätts ungefär som vi sätter våra frön, i små krukor. Efter 4 veckor sätter man ut dom i risfältet, som man

Annika Bergström
Bubbel i Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂
Senast aktiv - från Sanur, Bali, Indonesien
Hett i Cienfuegos
lördag 13 juli 2019 - Cienfuegos

Har idag tagit oss från Vinales till Cienfuegos, vilket tog ca 6 timmar. Åkte första biten, till en plats utanför Havanna, i en Chrysler Saratoga, och då var också ett par tjejer från Australien med. De sista 4 timmarna åkte vi Peugeot, där den utlovade ACn bestod av nedhissade fönster

Resdag!
söndag 14 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Vi började dagen med utcheckning av hotellet i Bolzano. Promerade med packningen till den härliga parken där vi parkerade i skuggan. Sen kunde barnen leka av sig innan vi behövde ta oss vidare mot tågstationen. Ja... började bra sen fastnade ett av barnen med telefonen framför näsan..

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
Camp som bas
söndag 14 juli 2019 - Camp Heumensoord, Nijmegen

Camp Heumensoord som sedan några år är uppgraderad till bas, vilket innebär förhöjd säkerhet och i princip inga besökare, har nu fått nästan alla sina innevånare. Schweizarna med sin lite starkare öl är här bland annat. Själv var jag inne på stan och tog en Murphys på Shamrock (

Lennart Jönsson

Av Henkeslivsresor,

Besöka vaniljfälten i Peru

Inactive User svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster