Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Brandy
måndag 20 augusti 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Om vi förstått det rätt så har det fallit en del regn hemma och hösten står och knackar på dörren. Misströsta inte, i eftermiddags kom det en skur här också. Stora feta droppar slog i backen och det var så förskräckligt att vi fick sitta inomhus och fika. Det höll nog på i en kvart

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Bol och Supetar - igen.
Senast aktiv - från Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Lugnet före stormen
måndag 20 augusti 2018 - Jkpg

Så var det dags igen. Hela hemmet är nerpackat i lådor och undanstuvat i ett förråd. Undantaget är det som går ner i två resväskor; det som jag tar med mig för de kommande tio månaderna. Intressant att inse hur lite det går att klara sig på, och hur mycket 'extra' som jag har.Med flera

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Mot nya äventyr...
lördag 18 augusti 2018 - Utah, USA

Frukost dock inte riktigt som vanligt. Fick vänta 45min i kö för å få ett bord. Efter frukosten packade vi ihop å började vår resa mot Vegas. Hämtade upp Alice som varit hos sin dotter å myst med sina barnbarn. Där blev jag bjuden på en macka med Shellbys (dottern) hemgjorda lemoncurd.

19 augusti: Ofrivilligt bad, mera vandring och möte med Jerry!
söndag 19 augusti 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

En stund efter midnatt, efter jag och Ludvig kommit in, vaknade Per och mådde inte heller så bra. Vi började bli oroliga för att dricksvattnet hade varit dåligt... Han kräkte dock aldrig, men hade svårt att sova och höll därför sällskap med Ludvig... Vi somnade dock alla efter ett tag

Last entrance
söndag 19 augusti 2018 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Det är dags. Dags att avsluta den här dagboken med ett sista inlägg.Jag har hunnit komma tillbaka till staden jag bor i, delvis smälta upplevelserna och samla mig inför en längre period utan någon längre resa på gång.Färden tillbaka gick bra. Det var en lång dag med uppstigning kl. 4

Daniel Svanefors
svane i Tyger over Europe 2018
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Resan med Uwe å Alice
onsdag 15 augusti 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Morron.. Uwe å Alice tog oss med till Lee's för frukost.  Gott kaffe å en god baguette. Hem till huset å packa om lite å förbereda för vår långa färd till Utah. In i bilen å fick följa med till Alice dental studio, hon hade lite å ta hand om innan avfärd. Lång färd till Las Vegas

Dag 5
söndag 19 augusti 2018 - Tui, Galicien, Spanien

Middagen igår blev mycket trevlig. Nästan alla som bodde på härbärget delade upp sig i grupper och lagade middag ihop. Sen satt vi i långbord ute i trädgården och åt och umgicks. Vi fixade mat med några från Portugal och Spanien så språket var en salig blandning men trevligt hade vi.

Gun Lövström
Guntan i Camino Portugues
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Tack för allt!
torsdag 19 juni 2008 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej allihopa, ville bara säga tack för alla samtal! Jag mår jättebra nu, har bara någon rolig huvudvärk när man reser sig ibland. Hoppas ni alla har det bra där hemma, jag älskar att vara tillbaka i Sverige igenmå jag säga :)Puss & KramAnna

Anna Tingstedt
annatingstedt i USA
18 augusti: Vandring på Kepler Track!
lördag 18 augusti 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagmorgonen vaknade alla, utom Vilma, redan strax efter kl 7. Jag och Per ”mornade” oss en stund och Per gick sedan upp och ordnade frukost, medan jag dröjde mig kvar ett tag till i sängen...Efter att Per ordnat en lite lyxigare frukost än vanligt med bla äggmackor, packade vi ihop

Economy Extra , Finnair. Hotell Bangkok.
söndag 19 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Var nöjda med vårt tillval Economy extra på senaste Thailands/Hong Kong-resan.Har köpt till detta även på vår kommande tripp.Bäst att inte vänta för länge med det, en del platser redan bokade.Hotell Bangkok bokat inför återesan till Sverige.Tänker oss återigen till stora marknaden