Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Sobanudlar
torsdag 27 juni 2019 - Haneda Airport, Ōta, Tokyo prefektur, Japan

Igår så var jag mest runt i Shinjuku, kollade runt lite. Men jag kom iväg rätt så sent, så började med lite lunch. Fick bli lite tempura och sobanudlar. Tydligen när man äter nudlar, speciellt sobanudlar, ska man sörpla som en vettvillig. Dock har jag lite svårt för det, som svensk är

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Väntan
onsdag 26 juni 2019 - Lauwersoog, Nederländerna

Hej på er allaI väntan på godå  ett litterärt utspel eller kanske bara en fras att ta till. Vad vi gör är ju att vänta på…….Nu sitter jag här och väntar på, bättre väder, torftigt eller hur. Man kunde tro att det fans mer i tillvaron än väder. Men i alla fall så är det som

Ostfrisiska öarna.
onsdag 26 juni 2019 - Borkum, Niedersachsen, Tyskland

Upp och iväg med tidvattnet! 70 nM till Borkum, den sista Frisiska ön på tyska sidan. En gång i tiden trodde vi att man kunde segla bakom öarna men här är det torrlagt vid lågvatten. Lugn seglats. Kom fram på småtimmarna och tvingades angöra hamnen i mörker. Det är inte helt lätt att

Ryska schalar och idomin!
onsdag 26 juni 2019 - Sergijev Posad, Moskovskaja, Ryssland

Man undrade ju hur denna dag skulle arta sig, när jag upptäckte att jag borstat tänderna med Idomin hudsalva. Men det var bara att borsta om med rätt salva och göra en "restart"!Dagens accord var att köra 38 mil till den lilla staden Sergijev-Posad där Rysslands största kloster, Trinity

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland
Europa, Asien och Las Vegas i Macao
måndag 17 juni 2019 - Macao

Den 20 december 2001 lämnade Portugal tillbaka den lilla enklaven Macao till Kina. Men det blev inte en del av Fastlandskina som vi känner till det. Det blev istället en speciell administrativ region som Hongkong, vilket innebär att området tillhör Kina men att det har ett eget styre. Den

Det är nu det gäller
onsdag 26 juni 2019 - Cuxhaven, Niedersachsen, Tyskland

En ganska kort förflyttning ut genom slussen i Brunsbyttel till nästa hamn, 22/6 för att sova i princip. Första beräkningen av tidvatten och strömmar blev faktiskt helt rätt. Det blev rejäl fart ut ur Elbe då både strömmen och floden gick i samma riktning. Tydligen lärde vi oss ändå

Ramen
onsdag 26 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Igår vart det en sväng till Ramenmuseumet. Ett litet museum som ligger vid Shin-Yokohama. Var trevligt och se, läsa om ramens (nudelsoppa) historia . Sen fanns det flera små restauranger där man kunde käka nudelsoppor. Självklart så testade jag, det stod faktiskt att det var väntat att man

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Ett osannolikt hotell!
tisdag 25 juni 2019 - Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland

Idag har vi glidit drygt 40 mil på den mäktiga ryska vägen M4 med riktning mot Moskva. Man kan säga att detta är ryssarnas svar på tyska autobahn. Visserligen med bara två filer i vardera riktningen, men linjeföring och trafik är ganska snarlik. Det tycks som om landskapet blir mer kuperat

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Bogoroditsk, Tula, oblast, Ryssland
En vecka kvar.
tisdag 25 juni 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Bara en vecka kvar. På söndag åker vi.Jag skulle vilja gå upp på Grünten, bada i bastusarna och klättra i boulderhallen igen, innan vi åker hem.Får se vad jag lyckas med. Det ska bli 30C plus hela veckan. På onsdag fyller Svante 1 år! Hans mormor och morfar är här och hänger tills på

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Och så levde de lyckliga i alla sina dagar
måndag 24 juni 2019 - Calgary, Alberta, Kanada

Jippea, Sverige vidare till kvartsfinal efter vinst mot Kanada med 1-0. Kul att kunna vara på plats i Kanada när dom vinner. Killen bredvid oss i loungen var inte lika glad……Och nu tillbaka till bröllopet:Familjen var inbjuden på ett pre weddingparty hos brudens föräldrar kvällen innan

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Kanada 2019
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige

Nytt i forumet

Stor tröghet i resdagboken????

haax svarade

Undersökning

kimjina svarade

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster