Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Rodeo Drive baby!!
söndag 22 juli 2018 - Beverly Hills, Kalifornien, USA

Fredagen började vi med frukost på rummet där Lova testade Eggos (nån typ av våffla som värms i brödrost) Sedan ut ett par timmar till poolen innan vi gick upp till lägenheten för att äta lunch. Efter lunch blev det ytterligare nån timme vid poolen innan vi gick upp på rummet och tog

Helena Och Johan Eriksson
JohanochHelena i Kalifornien 2018
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Nu åker vi hem
lördag 21 juli 2018 - Oakland, Kalifornien, USA

Så har dagen kommit då det är dags att åka hem efter 3 härliga veckor i USA. Har idag hunnit med en fin runda i en Redwoodpark utanför Oakland och nu sitter vi i launchen och äter och dricker i väntan på flyget.Bilderna i de andra dagböckerna är nu uppdaterade.Kram Anneli o Jörgen

Senast aktiv - från Oakland, Kalifornien, USA
Snabb omgruppering pga brand.
fredag 20 juli 2018 - Oakland, Kalifornien, USA

Vaknade i morse av att det luktade rök i rummet och utanför var det tjockt så vi tog ett snabbt beslut om att avbryta och åka där ifrån. Vi tog sikte på Oakland för att vara nära flygplatsen inför imorgon. Vi hittade ett hotell som var billigt och låg vettigt nära stranden. Väl här

Varmt som i h...etet
onsdag 18 juli 2018 - Death Valley Junction, Kalifornien, USA

Vi lämnade hotellet tidigt på morgonen för att starta dagen med ännu en outlet och tro det eller ej det blev en hel del nya fynd bland annat en massa skor. När vi var nöjda så började vi resan mot Death Valley och vårt hotell. När vi åkte från Las Vegas var det ca 40 grader och under

Senast aktiv - från Oakland, Kalifornien, USA
Det började ju bra i alla fall....
torsdag 19 juli 2018 - El Portal, Kalifornien, USA

Kanske lite trötta efter god mat och dricka i går kväll men ner till frukosten och därefter iväg mot Yosemite. Temperaturen stod på +44 grader redan klockan 10 men i dag såg vi fram emot att få se mätaren falla ner till 25. Först ca 10 mil i ett dött landskap där man bara hoppades att

Sammanfattning av sista dagarna
lördag 21 juli 2018 - Tirana, Tirana County, Albanien

Nu är det plötsligt sista kvällen och imorgon åker vi hem. Det betyder att jag måste sammanfatta en dryg vecka på några rader. Men eftersom vi har genomfört den lite mer äventyrliga delen av resan och sen stydea familjen och packningen mot kusten igen för lite avkoppling och bad så ska

Fortsättning i Shkoder och bergen
måndag 16 juli 2018 - Shkodër, Shkodër prefektur, Albanien

Som sagt vi är i Shkoder på Rose Garden hotel och ska ut i Albaniens alper.Tidigt på morgonen blev vi upphämtade av en minibuss som tog oss upp till Komani Lake. Egentligen är det en flod men på mitten av 80-talet gjordes den om till en damm. På denna damm skulle vi färdas ett par timmar

Med början i Durres
lördag 14 juli 2018 - Durrës, Durrës prefektur, Albanien

Efter en del trubbel med flygbiljetterna, där vi bara några dagar innan avresa endast hade flygbiljetter hem och inga flygbiljetter bort så slutade allt till slut på bästa sätt. Vi landade till och med i Tirana 12 timmar tidigare än beräknat. Tog en taxi direkt till Durres, Albaniens

Över gränsen
lördag 21 juli 2018 - Montenegro

Idag gick vi upp lite tidigare än vanligt. Efter frukost drog vi iväg söderut mot Montenegro, som bara ligger en timma bort.Efter att ha tillbringat en ganska lång stund vid gränsen - först den kroatiska o sen den montenegrinska, åkte vi vidare längs havet mot första målet,  Perast. En

Dagen i Tallinn
lördag 21 juli 2018 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter en rofylld natt på båten, i en hytt för fyra (Pjotr deltog i sömnaktiviteten men Raimo dök aldrig upp) körde vi i land i Tallinn. Vi begav oss direkt till angiven adress för övernattning men där fanns bara ett stängt hus och en skylt med Welcome. Några ungdomar i huset bredvid

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Baltic Race 2018