Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Saw Grass Mills
tisdag 20 februari 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Sovit hela natten men matt i hela kroppen . Fick låna rengöringsspray av städerskan för att rengöra bilen lite från igår.Inte jättesugen att gå in på Ihop när man inte vill lukta mat ens. Jag tog en rostemacka & lite vatten. Man har ju ångest när man vet att snart åker vi hem!!

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida 2018
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Sjuk
tisdag 20 februari 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade tidigt & begav oss till Dennys för frukost. Började inte så bra då servitrisen tappade två juice över Piggens rygg. Tur vi hade ombyte i bilen för tröjan blev helt förstörd! Vi fick drickan gratis men funderar på om vi skulle stämma dom ;)) Vi facetima med familjen där

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida 2018
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Framme
måndag 19 februari 2018 - Mauritius

Efter att nästan missa planet i Gbg, mkt god mat o trevlig service på Turkish Airline o krupp i kroppen  kom vi äntligen fram till ett fuktigt, varmt 30 C, regnigt o åskande Mauritius. Det tog  22 timmar från dörr till dörr - men nu är man här o förstår det inte. Färden från

Helen
Happylife i Mauritius - Nyp mig i armen!
Senast aktiv - från Mauritius
Shopping... och Seinfeld
tisdag 20 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Vi blev igår utslängda från en restaurang tack vare Nikki. Hon var för ung. New York har en 21-årsgräns för att dricka, köpa och inneha alkohol.  Men vi visste inte att gränsen också gäller på barer och pubar om kvällarna. Vi satte oss på ett ställe som jag letat upp redan i

Ewa Och Magnus Sten
esmj i New York med Nikki
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
TEMPERATUR OG SÅNT
måndag 19 februari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi har ikke med oss gradestokk, ikke Hans en gang, men når vi setter aircondition på 26 grader, føles det kaldt når vi kommer inn i rommet. Tror Hans stilte den på 22 her om dagen, og da holdt han på å få kuldesjokk. Temperaturen i vannet har noen dager føltes ganske lik kroppstemperaturen

Borgny Hjelen
CabraMontesa i DRA DIT PEPPER`N GROR!
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Moppe veckan på Bali slut
tisdag 13 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Efter Ubud så skulle vi lämna tillbaka moppen i Kuta och hämta våra våra väskor från templet. Sedan åkte vi till en by som hette Sanur. I Sanur så finns en strandpromenad och den är längreän från Rydebäck till Helsingborg. Härifrån ska vi åka båt till ön Lembongan.

Little states and a chinese invasion
måndag 19 februari 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

I expected New Zealand to feel a bit more european, especially after travelling South America, but it feels like an extra state to USA. The achitecture is the same as the countryside in Nevada with premade movable houses in bleak colours. New Zealand definitely needs some architects to immigrate

Adrenalinhöjning med forsränning
söndag 18 februari 2018 - Arthurs Point, Otago, Nya Zeeland

Vi körde bilen mot Queenstown från Lake Hawea och kom fram under förmiddagen. Idag hade vi bokat platser för forsränning och vi var både taggade och lite pirriga för vad som komma skulle.Vi åkte ut till Arthurs Pass där upphämtningsplatsen var och bytte om till våtdräkter och fick

Många djur i sikte!
måndag 19 februari 2018 - Yala, Sydprovinsen, Sri Lanka

Äntligen var det dax för en spännande eftermiddag i Yala Nationalpark. Vi packade i kidsen både frukost och lunch och sen var vi taggade till tänderna. Vår pålitliga chaufför hade fixat en riktigt bra guide som var erfaren som kom och hämtade upp oss alla nio i en jätte jeep och sen bar

Karnevalen i Rethymnon III
måndag 19 februari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Dagen efter karnevalen, 40 dagar före Påskveckan infaller ”Rena Måndagen” (Ash Monday), då äts ett speciellt sorts bröd, kallas ”Lagana” och det är början på fastan, d v s slut på att äta kött (mat med blod i) ända fram till Påskdagen. Många håller hårt på den här

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland