Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Åter tillbaka i Yangon
tisdag 28 februari 2017 - Rangoon, Myanmar (a)

Innan vi skulle börja vår färd tillbaka till Yangon, hann jag njuta av den vackra naturen uppe i bergen medan morgonsolen steg åter upp. Temperaturen var också behaglig.Därefter började nedfärden i lastbil. Den här gången klämde de in ännu fler i lastbilens utrymme. Sätet vi satt på

Mycket förberedelser...
tisdag 28 februari 2017 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Jag ska alltså åka till Kina. Min son, Samuel, gör sitt sista studieår (i masters-utbildningen på Chalmers) i Shanghai. Jag bestämde redan samma dag som han åkte, i augusti 2016, att jag skulle hälsa på honom när han fyller 30. Eftersom jag njuter lika mycket av förberedelserna till en

Wet 'n' Wild levererade!
tisdag 28 februari 2017 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Vi tog tåget till Blacktown och taxi till Wet 'n' Wild (efter tips från familjen Hök som vi träffade i Te Anau). Väl framme var klockan bara 13:30, dvs. 30 min före öppning. Denna park tar in 11 000 personer en solig sommardag men vi var helt ensamma på plats en halvtimme innan! Managern

Solnedgång vid Golden Rock
tisdag 28 februari 2017 - Kyaikto, Mon, Myanmar (a)

27 feb 2017Ja, det blev verkligen en lång dags färd mot natt i går och förmodligen p gr övertrötthet tog det ett tag för mig att somna in. Men idag känner jag mig utvilad, fräsch och redo för nya upplevelser. Vi ska förflytta oss med buss, ca 5 timmars resa upp i östra bergen, till en

En dag på koh Mook!
söndag 26 februari 2017 - Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Oj vad skönt vi har sovit och dessutom tog vi sovmorgon. Emrik startade dagen med att försöka jobba (verkligen försökte jobba) för på ett sådant fint hotell som vi är på så fungerar wifi uselt.Vi andra la oss på altanen som är alldeles på stranden, smidigt. Lunchen intog vi på