Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Varma Källor
fredag 22 mars 2019 - Chongqing

En av resans absoluta höjdpunkter, bad i varma källor. Denna anläggning är stor det finns runt 50 olika poler, vissa riktigt små andra större, allt i en fantastisk miljö. Man kunde ligga i polen och se bananstockar hängande i bananträden. Vi kom dit vid 14 tiden badade i de olika polerna,

Geir Jöraas
tellas i Kina semestern 2019
Senast aktiv - från Neijiang, Sichuan, Kina
Back in Sweden
tisdag 26 mars 2019 - Sverige

Hej allesammans!Ber återigen om ursäkt för mitt sporadiska skrivande. De flesta av er har jag ju trots allt kontakt med via telefonen eller skype, men ja, även ni andra nyfikna stackar ska väl ha lite kärlek.I mitt senaste inlägg (följ länken för att läsa ikapp) berättade jag att jag

Johan
JHenriksson i Moskva till Peking till vägs ände?
Senast aktiv - från Sverige
Vulkaner, apor, sprit och te
tisdag 26 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 08.05 vilket innebär att den i Sverige är 05.05. Här har vi varit vakna en stund, legat och läst nyheterna på våra mobiler och AC:n har jobbat på bra i natt. Ute skiner solen och vi hör bara ett tyst fågelkvitter genom de nyss öppnade verandadörrarna.Snart ska en av oss

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Mauritius
Senast aktiv - från Trou-aux-Biches, Mauritius
Vilt och vackert i Asturien
måndag 25 mars 2019 - Ribadesella, Asturien, Spanien

Tiden i Extremadura fortsätter äntligen ut i naturen i nationalparken Monfragüe. Ingenting är spektakulärt här, bergen är några hundra meter höga, men allt är underbart i den vårskira grönskan. Personalen på boendet i Villareal de San Carlos gör ett fantastiskt jobb med att hantera

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
Senast aktiv - från Ribadesella, Asturien, Spanien
Onormal dag
måndag 25 mars 2019 - Rayong, Thailand

Hej alla! Idag vaknade vi av en riktig åskknall klockan 6 och sedan blixtrade det och knallade på ett tag och som vi alla vet så brukar regnet komma i samband med det och det gjorde det nu också. Klev upp och vi skulle ta frukost utanför dörren och då låg det en vacker hundspya precis där

Ulf Jansson
ulfochilona i Thailand och Bali
Senast aktiv - från Rayong, Rayong, Thailand
Sultanatet Oman
söndag 24 mars 2019 - Muskat, Oman

Tiden springer iväg, även om vi egentligen har det ganska lugnt på fartyget. Vi har nu kommit till Muskat, huvudstaden i Oman.I förrgår var vi i Salalah, längst söderut i landet och gjorde en dagsutflykt. Här är landet förhållandevis bördigt tack vare monsunperiod, som ger regn i bergen

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Muskat, Oman
Firar barnen som fått igen synen..
fredag 15 mars 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Jag körde iväg till ögonkliniken och hade hela bilen full av sköterskor. En sköterska hade sina föräldrar med och det var speciellt att se Afrika ifrån deras frågor. Vi var påväg till en av mina favoritdagar ombord, till ögonkliniken där vi firar alla barn som har fått tillbaka sin

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Guinea 2019
Senast aktiv - från Conakry, Conakry, Guinea
Indier i poolen
lördag 23 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 16.45, vilket innebär att den i Sverige är 13.45. Och lugnet är över.För inte alltför länge sen är vi tillbaka från stranden där vi på nytt badat sådär 15-20 gånger och låtit skinnet bli aningen mindre vitt.Nu, efter att ha fikat, har vi lagt oss i varsin solstol

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Mauritius
Senast aktiv - från Trou-aux-Biches, Mauritius
Felkörning, utgrävningsbesök och Slovakiens gräns
tisdag 25 april 2017 - Mníšek nad Popradom, Prešov, Slovakien

Vaknar en tre kvart tidigare än programmerat och vädret är kallt men inget regn.Har en känning av en överansträngd höger vadmuskel så det jag får göra är att flytta tillbaka klick-pedalklacken på skon för att få mera kraft mot hälen och det fungerar.Efter någon mil ändrar

Ungern nästa och Couchsurfing i Miskolc
fredag 28 april 2017 - Miskolc, Borsod-Abaúj-Zemplén, Ungern

Trots motortrafikledens buller har jag sovit gott och kommer iväg cirka halv 8. Det är bara några km, 5–6 till den ungerska gränsen, Milhosť och ligger 21 km från Kosice. När jag kommer dit är den fylld av långtradare som stannat för en paus eller vila i ett av fiken, men jag bara

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster