Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Sista vandringen med Famtours
måndag 18 november 2019 - Alanya, Turkiet

I Taurusbergen i närheten av Guzelbag vandrade vi ca 14 km i strålande väder.

Riktigt bra tågtur och fantastiska dagar hos Familjen Gedda i Inverness
söndag 17 november 2019 - Chicago, Illinois, USA

Efter några härliga dagar i Flagstaffområdet tog jag mitt pick och pack och gitt till stationen i Flagstaff mycket tidig morgon den 11 november. På stationen møtte jag Julie som faktiskt skrivit en bok om att resa med med Amtrak "Adventures on Amtrak: Traveling on the Soutwest Chief Los

Linda Andersson
SkytteLinda i Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA
Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
Idag blir det bio. (Testar vidare)
lördag 16 november 2019 - Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag bio på biografen Söder på Medborgarplatsen. Vi skall se Roy Anderssons nya film "OM DET OÄNDLIGA "Jag gillar hans filmer. Testar i dag Resdagboken på min telefon å Tiinas Wifi, jäkligt seg i starten sedan blev  det mer fart på.Tog fotot under pågående uppdatering av

Leif Jonsson
lionkungen i 43. Resa på hemma plan
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Dag 25, 15 000 fötter, Queenstown
tisdag 12 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppe med tuppen för idag var det fyra år sedan sist. Inte att jag var uppe med tuppen utan den utmaning som jag skulle genomföra idag. För fyra år sedan körde jag en rostig Range Rover till på andra sidan ön av Kaui (en av öarna inom Hawaii). Jag hade tidsbrist med att hinna till deadline

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Trailer trash, men ändå inte.
fredag 15 november 2019 - Bishop, Kalifornien, USA

Hej!Ursäkta att det dröjt med inlägg, jag har varit på jordens vackraste plats - och där finns ingen mottagning.Med den oblyga cliffhangern avklarad kommer äntligen ett inlägg.Vi kom fram till San Francisco efter ordning den femte november. Det enda som krånglade var naturligtvis SJ. De

Rikard Stensson
Rikardreser i USA-CANADA-MADNESS
Senast aktiv - från Springdale, Utah, Utah, USA
Vidare i Tyskland
tisdag 8 oktober 2019 - Hamburg, Tyskland

Vi kom iväg vid 9-tiden.Helt otroligt långa långtradarköer på autobahn, som tur var har de en egen fil så det påverkade inte oss.Bestämde oss för att stanna i Monschau, en lite mysig by från 1198 som ligger långt ner i en dal och klarade sig helskinnad i kriget. Framme efter 50 mil,

utflykt med Kena och Ove
fredag 11 oktober 2019 - Carcès, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

I dag åkte vi långt upp i bergen på väldigt smala och kurviga vägar i vad det känndes som en hiskeligfart. Först till en sjö där vi åkte paddelbåt, väldigt mysigt.Sen vidare till en söt lite by, Moustiers - Sainte - Marie för lunch.

Mot Madrid
måndag 14 oktober 2019 - Montblanc, Katalonien, Spanien

På väg 9.00 stannade och fikade på resturang don Quijote framme kl 14.00.Checkade in på Hotell Amura Alcobendas dyrt men med garage och bra läge, 181 eur ink frukost.Simon och Camilla plockade upp oss och vi var och åt en sen men god och trevlig lunch. Vilade en stund för att sedan äta en

Mot Alicante och Tytte och Gunte
tisdag 15 oktober 2019 - Madrid, Spanien

Kom i väg 9.30, framme vid 15-tiden. 44 mil idag tankade 50L 68 eur.Blev bjudna på god mat sen en promenad till stranden.Hade en trevlig kväll med spel och trevligt sällskap.på torsdagen var vi till golfbanan för att titta på rosepepparträd :)Sen cyklade vi till stranden och åt

Sista etappen mot Lagos
torsdag 17 oktober 2019 - Alicante, Valencia, Spanien

Åkte 9.00. Tankade 36L 48 eur.Irrade oss upp till en liten by utaför Granada, Alfagnara, för att äta lunch.Stannade innan gränsen till Portugal för att tanka, 48 L, 62 eur, och handla frukostmat.83 mil blev det när vi äntligen var framme i Lagos. 18.30 lokal tid.

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster