Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Härliga resetips till värmen och en bonus
onsdag 17 januari 2018 - México, Chiapas, Mexiko

Så här års är det många som längtar bort till något varmare land. Kan man bada i havet är det en bonus, men bara värmen och ljuset lockar något oerhört. De flesta resorter har ju pool så att man kan bada ändå, men en härlig strand känns ännu härligare. Man får inte särskilt

Elsa Göljén
redaktion i Redaktionens resetips 2018
Senast aktiv - från Alaska, USA
Starten i Argentina
onsdag 17 januari 2018 - Mendoza, Argentina

Bienbebidos!Ha, ha, ja alltså, det stod så  på ett av vinerierna på cykelturen idag. Lite fyndigt tyckte jag.Vi har det bra här i Mendoza och hoppas och tror att sjukstugan är över. Erik låter absolut som om han druckit för mycket whisky, men den veckolånga febern, med tillhörande

Catrin Johnson
CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Senast aktiv - från Mendoza, Argentina
Bo på extraordinära platser
onsdag 17 januari 2018 - Alaska, USA

När man är ute med husvagnen eller reser med tält är det ibland lite som ett lotteri med hur bra campingen är. De flesta campingar i Sverige håller förvisso riktigt bra standard, men har man otur så råkar man ut för en där underhållet inte är det bästa. Men det finns några riktigt

Elsa Göljén
redaktion i Redaktionens resetips 2018
Senast aktiv - från Alaska, USA
Onsdag 17 januari
onsdag 17 januari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Bussen åkte precis framför ögonen på mig, men eftersom det går en buss i kvarten var det ändå inte så farligt. Jag tittade mig omkring lite runt busshållplatsen och hittade de gamla delarna av Exeter Castle (http://www.exetercastle.co.uk/pages/elements/) i förmiddagssolen. Väl på bussen

Martina
martina0615 i Exeter 2018
Senast aktiv - från Exeter, England, Storbritannien
Pausar resedagboken
onsdag 17 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Lägger bilder på Instagram i stället. Tar mycket power m dagboken och  vi har inte så mycket av den varan.ses på insta för den som vill

Cathrine Mjöbo
PlayaJungfrun i Australien
Senast aktiv - från Surfers Paradise, Queensland, Australien
Första dagen!
onsdag 17 januari 2018 - Argyle on the park, Christchurch

Tja!Efter första natten med 12 timmars sömn så känner man sig rätt normaliserad igen.Har precis käkat en riktigt god frukost och ska snart checka ut för att sedan hämta vår hyrbil.Vädret är solig med en bra temp på 25 grader, Ser fram emot att åka mot Omarama och Waitaki-dalen nu. Har

Jerry Lindkvist
JeLi65 i New Zealand 2018 Revivel-Tour
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Spili
onsdag 17 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Idag blev det uppåt värre! Vi tog bussen till Spili som ligger tre mil söder om Rethymnon och 412 meter över havet. Det kändes på temperaturen att vi var uppe i bergen, här var det kallt! Stan ligger mycket vackert vid foten av höga berget Mount Kedros, den är omgiven av grönskande

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Gott nytt år !!!!
söndag 31 december 2017 - Nelson, Nya Zeeland

När vi publicerar detta har vi passerat midnatt och är nu inne på 2018, de flesta av er har 12 timmar kvar innan ni kan skåla in nyåret…..Cape Foulwind där vi firade jul var verkligen underbart, vi promenerade på stranden, var uppe mitt i natten och upplevde en otrolig stjärnhimmel,

Vinälskarnas paradis !!!!
tisdag 16 januari 2018 - Renwick, Marlborough, Nya Zeeland

När vi kom tillbaka från vår lilla miniutflykt var det dags att träffa en av Eva-Helens kollegor, Annika Söder som också är tjänstledig för studier, och hennes man Stefan. Vi åt på Chokdee och satt där tills de stängde, då gick vi över gatan till närmaste pub och fortsatte tills de

16 Jan
tisdag 16 januari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På morgonen åkte vi och lämnade in den nyköpta bilen...Per skulle idag börja jobba mer självständigt, efter introduktion och utbildningar i datasystem m.m. Han upplevde det lite nervöst, men var sugen på att komma igång. En av de första sakerna Per fick höra var att en annan svensk

Nytt i forumet

Kommentarer