Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Mumsigt i Xiamen
torsdag 19 juni 2008 - Xiamen, Fujian, Kina

Med kinesiska mått mätt är Xiamen en liten stad. Här bor bara ca 2 miljoner människor (observera "bara" ;-). Folk skrattar misstroget när de får höra att det bor 8 miljoner totalt i Sverige. Xiamen är en ö som ligger strax norr om Hong Kong vid kusten mittemot Taiwan. Det behövs väl

The great wall and the not so great me
fredag 13 juni 2008 - Xiamen, Fujian, Kina

Efter 4 h promenad och totalt 10 km tillryggalagt pa muren mellan Jin Shan Ling och Sinatai ar jag riktigt trott! Ellen har ont i knana och blasor under fotterna. Caro har ont i benen och jag har ont i vaden. Nar vi kopte turen stod det att den har biten av muren bara var menad for den riktigt

Underbara Peking!
torsdag 12 juni 2008 - Peking, Kina

Peking! Underbara Peking! Shanghai hann inte fa nagon plats i mitt hjarta, men Peking fick det redan efter en dag. Oppna vyer, breda gator (8-filiga mitt inne i stan), rent, vackert och det luktar inte illa (!). Dessutom ar folket jattetrevliga. Det ar inte alls samma myller av manniskor som det

Kuriosa och braket pa hotpot-restaurangen
söndag 8 juni 2008 - Shanghai, Kina

På gatorna i Kina går barnen, allt från bebisar upp till tre års ålder, runt med hål i baken. Det har de för att kunna uträtta sina behov. Deras föräldrar behöver bara lyfta upp barnen när de blir nödiga, så kan de kissa/bajsa rätt på gatan. Mycket praktiskt! Carolines spontana

Grand Canyon!
fredag 8 mars 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Klockan ringde 05:50. Jag och Johan gjorde oss klara och möte upp Patric och Lotta i lobbyn 06:30, när hotellets biluthyrning öppnade. Maria valde att ha en egen dag för sig själv, eftersom hon redan gjort denna utflykt vid en tidigare resa och fortfarande är jätteförkyld. Tyvärr fanns det

Helena Rosenqvist
HumlanR i USA roadtrip 2019
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Påsklov i Allgäu ("Allgoj")
lördag 20 april 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Påsklov!April har delvis haft aprilväder med lite regn och snö. Men hela påsklovet ska det va typ 20 plusgrader och sol.Vi gick på promenad längs en cool bäck häromdan. Blev nästan lite förvånade när det fortfarande låg fält med snö på skuggsidorna här och var.Med min tyska går

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Glad Påsk
lördag 20 april 2019 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Glad Påsk!Vi har just ätit middag och, som vanligt, fått utmärkt service av Merlin. Sedan några veckor tillbaka är vi hennes Mama och Papa så när hon ber Ming-Ming om att servera vin eller annat så är det Mama och Papa som ska ha rödvin eller något annat.Sedan några veckor tillbaka har

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Paradisö!
lördag 20 april 2019 - Mantanani island

Nu har vi lämnat Kota Kinabalu bakom oss och tagit bussen norrut till Kota Belud och vidare med båt ut till Mantanani Island. Vilken paradisö! Kritvita stränder och tomt på folk, åtminstone där vi var.   Vi bor i hyddor, tyvärr utan AC, elen sätts på kl 7 på kvällen och då går

Tomas Larsson Och Johanna Fyrk
fyrklarsson i Borneo 2019
Senast aktiv - från Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Bananrundan.
lördag 20 april 2019 - Alanya, Turkiet

Bananrundan är en härlig vardagsrunda i naturskön trakt med fin utsikt. Ca 2,5tim och ca 15000 steg.

Jonny Persson
Malte i 2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger
Senast aktiv - från Alanya, Turkiet
Invasess till Glasgow
fredag 19 april 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag vaknade jag dessvärre med halsont, inte så konstigt när Albin haft det ett par dagar. Bara hoppas att det ger sig snabbt.Idag har vi åkt typ 5 timmar i bil totalt. Först åkte vi till Glenfinnan viaduct alltså Harry Potter bron. På vägen dit stannade vi vid loch ness på ett ställe å

Veronica Ohde

kasperfinknielsen svarade

Azorerna

kasperfinknielsen svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster