Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Snart åker Vi!!!
söndag 19 maj 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Väskorna är packade och blommorna är vattnade. I natt åker vi äntligen. En champagne på terrassen sitter gott.

The Grande Finale
lördag 18 maj 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Sista dagen började med besök till Yamazaki Whiskey destilleri. Yamazaki är Japans första whiskeytillverkade och startade 1923.17 personer kunde gå till första visningen kl. 10 och resten skulle behöva vänta till nästa visning en timme senare. Det ledde till att en del i sällskapet

Simrishamn fortfarande
fredag 17 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Oboy, vilket räligt väder. Regnet öser ner idaOboy, bara blöta kläder....osvDenna dag har gått åt till att streta mot vinden och torka upp efter oss när vi kommit in i båten. Föresten så hände en liten incident på seglingen till Simrishamn. Besättningsmannen dvs jag råkade trampa

Dags att lämna Puerto Lopez
fredag 17 maj 2019 - Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Det här skrevs av Maria när vi åkte från vårt boende i Puerto Lopez. Internet är lite skakig hör på Galapagos, så vi har inte lyckats lägga upp det förrän nu och tyvärr har jag bara lyckats ladda upp 2 av 4 klassfoton:Dags att lämna hosteria Mandala. Vi skickar med lite foton för att

Dry land is not just our destination, it is our destiny!
torsdag 16 maj 2019 - Helsingfors, Nyland, Finland

Från att ha lämnat ett område som var under svensk kontroll under något hundraltal år var vi igår i hamn i Sveriges forna östra delar, som varit en betydande del av riket mycket längre. Vi tog spårvagnen från hamnen till Scandic Park där vi bokat vår natt. Direkt slogs vi av likheterna

Tr
Kakihara i Mare Nostrum
Senast aktiv - från Helsingfors, Nyland, Finland
Sistaste etappen påbörjad...
torsdag 16 maj 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Det är inte lätt med alla dessa hotell. Såsom nämnt, igår bodde vi på 5te våningen, men matsalen var på 13de. En evinnerlig väntan på hissen upp (och sen ner), VM i tålamodsprövning för morgontrött Fia....  I ren ilska ville jag ge upp hissväntande och ta de där 8 trapporna upp...

Nu är vi på väg
torsdag 16 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Efter många turer fram och tillbaka avgick White Lady på onsdagen den 15/5 kl 16.30.Vi tänkte oss att angöra Simrishamn, vilket vi också gjorde på torsdagen 1.00. Seglingen växlade mellan ingenv vind och skapligt med vind tyvärr i olika riktningar. När vi äntligen kom fram så blåste det

Karen & Stuart's Wedding
lördag 9 augusti 2008 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Karen & Stuart's Castle Wedding! Lovely people and men in skirts! =)

UnescoVärldsarv x2, japansk crepes, pyjamasparty
onsdag 15 maj 2019 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Dagens förmiddagstågåkande med lokaltåg och shinkansen tog oss från Nagasaki till Hiroshima och hit anlände vi lagom till lunch.Efter käk styrde vi kosan mot Fredsmuseumet med flera relaterade stopp efter vägen. Vi passerade först minnesmärket för ground zero där världens första

Eastern Promises
onsdag 15 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha vilat en stund på rummet i måndags så begav vi oss sedan till det trendiga hipsterområdet väster om tågstationen för kvällsmat tillsammans med en släkting. Då jag inte träffat min släkting tidigare var jag lite nervös inför mötet men det blev en väldigt trevlig

Tr
Kakihara i Mare Nostrum
Senast aktiv - från Helsingfors, Nyland, Finland

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster