Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Poolhäng
måndag 18 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag blev en riktig slappardag med poolbad!Martin fick äran att börja dagen med att lämna tillbaka hyrbilen. Medan vi andra gjorde oss redo för frukost. Fick oxå lära oss att man får inte ta med sig frukt från frukosten ut.. varför kan man undra.. men vi fick behålla bananen jag hade i

Emma Skoog
emmamartin i Sicilien
Senast aktiv - från Giardini Naxos, Sicilien, Italien
Småhundar jagar Arne!
måndag 18 juni 2018 - Teteven, Bulgarien

Vi befinner oss nu i Teteven, en liten håla i de Bulgariska bergen. Det är högst troligt att vi är de första svenskarna någonsin som besökt denna plats, därför att det finns knappt någon anledning att åka hit! Bulgarerna besöker området för vintersport och bad. Detta hotell har två

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018
Senast aktiv - från Teteven, Bulgarien
Dag 6 - En vanlig dag på jobbet
måndag 18 juni 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag har det varit en helt vanlig arbetsdag. Med undantag för att Hoashi-san bjöd oss på lunch förstås! Jag, Xiaotong och Yingmei möttes upp vid 08.30 i slutet på trappan för att gå till företaget tillsammans. Jag hade smugit ned lite tidigare för att fota det något komplexa schemat

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
3 dagar i djungeln - andra dagen
måndag 18 juni 2018 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Dag 2. Del 1.Klockan ringer 5.15. Dags att dra på kläder igen. Det är iskallt i rummet av en väldigt effektiv Ac. Vi går tysta på träbroar tillbaka till floden och sitter där en stund och njuter av att se djungeln sakta vakna till liv när solen går upp. Vi går ombord på båten igen och

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sepilok, Sandakan, Sabah, Malaysia
3 dagar i djungeln - första dagen
måndag 18 juni 2018 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Dag 1. Del 1.Vid 9.30 blev vi upphämtade för att åka till Gomantong cave, också kallad batcave. Först ett stopp på en malaysisk mataffär, alltså en riktig, inte den för turister. OMG - vilket liv, vilka dofter, vilket kaos.. om det här är deras vanliga ställe måste de vara mäkta

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sepilok, Sandakan, Sabah, Malaysia
Nu är vi på väg hemåt!

Tre härliga och avslappnade dagar i Christchurch med Malin och Russell, tusen tack för att ni har stått ut med oss alla 4 gånger vi varit hos er!!!! Vi kommer verkligen att sakna Nya Zeeland, sååå trevliga människor, härlig natur och gott vin!!!Mycket bilåkande har det blivit under våra

Hos Anna och David
söndag 17 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Vi kom hit igår eftermiddag efter att ha besökt Sir John Soans museum och Hamleys. Efter en välkomstdrink i Anna och Davids trädgård gick Noa och jag på promenad för att hitta en restaurang att äta på. Vi hamnade på Sutton & sons där vi åt tonfiskburgare och fish'n chips. När vi

Slappedag
söndag 17 juni 2018 - Montalbino, Toscana, Italien

Dagen började med frukost på gården! Väldigt mysigt, genuint och lantligt! Fanns nog allt på frukostbuffén, pannkakor, bröd, frukt, juice, ostar, sylt, marmelad, te, olika kaffe, muffins, sockerkaka, yoggi och bordets största glädje var nog nutellan!Efter frukost var det upptäcksfärd.

Therese Anckar
Lennartsson i Toscana & Ligurien
Senast aktiv - från Toscana, Italien
Etna!
söndag 17 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag åkte vi ut på äventyr på de sicilianska vägarna. . 😄 började lagom bra... Vi hyrde bilen igår då se har stängt idag .. Vi hyrde även en bakvänd bilstol till Ida! Gick ju sådär. Efter massa trixande och fixande så konstaterar vi att bältet i stolen inte fungerar som det

Emma Skoog
emmamartin i Sicilien
Senast aktiv - från Giardini Naxos, Sicilien, Italien
Väder
söndag 17 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Just som jag skrivit nästintill allt klart så startade laptopen om och allt försvann. Jag vill här bara skrika ut i min frustration och tja, vad hindrar mig egentligen? Ni får föreställa er mig på den lilla balkongen fem våningar upp, med håret på ända och munnen vidöppen varifrån det

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Ack Palma du vackra