Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Port Douglas
fredag 15 december 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Igår var det resdag då vi förflyttade oss upp till Port Douglas i Queensland i norra Australien. Vi bor på samma ställe som förra gången för tio år sedan. Nu har vi en hyrbil så vi är lite mer flexibla. Vi skriker vänster, vänster, vänster hela tiden vi är ute och kör för att inte

Klas_Maj
KlasMaj i Australien 2
Senast aktiv - från Port Douglas, Queensland, Australien
Nadi
fredag 15 december 2017 - Auckland, Nya Zeeland

10decNär jag anlände till Port Denaru fanns det ingen buss som kunde ta mig till Travellers Beach förrän tre timmar senare, så det blev en taxi istället, lite onödigt då jag hade betalt för transfer innan!Mitt boende heter inte Travellers Beach Resort utan Bamboo Backpackers(Samma

Per Toivonen
liverpoolaren i Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Flyga
fredag 15 december 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är det bara o vänta tills flyget avgår 😎

Paris – mer än bara Eiffeltornet
torsdag 14 december 2017 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Att Paris är ett av de mest populära resmålen i Europa är inte särskilt konstigt eftersom här som bekant finns oerhört mycket att se, och det inte bara i form av Eiffeltornet och Louvren. Faktum är att Paris har hur många små pärlor som helst som bara väntar på att bli

Milford Sound med övernattning
fredag 15 december 2017 - Milford Sound, Nya Zeeland

Så var det dags för äventyr igen; denna gång Milford Sound och denna gång sov vi även över på båten. Bussen avgick inne från centrum strax innan 13.00 igår och var knappt halvfull. Resan tog 3 timmar inklusive 4 stopp för fotograferingar. Väl framme var det två båtar som skulle ut;

Härligt väder!
torsdag 14 december 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Jättehärligt väder! Strålande sol och varmt! Det blev en latdag i solstolen på takterassen!

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Älskade bagage
torsdag 14 december 2017 - Jaisalmer, Rajasthan, Indien

Älskade bagage.Då har vi äntligen återfått vårt bagage. Istället för att skicka med flyg så har man sänt iväg en stackare med tåg från Delhi till Jodphur, därefter fick han ta buss till Jaisalmer. Inte undra på att allt tar tid.Det är ganska kallt på nätterna så många går och

Mikael Thorsson
mtn i Indien 3
Senast aktiv - från Jaisalmer, Rajasthan, Indien
Waterfall wanderers
onsdag 13 december 2017 - Atherton Plateau, Queensland, Australien

When in Cairns, you have to visit the rainforest as well. So for Lucia, we decided to go exploring the rain forest. We did not do the normal tour with the cable car up in the mountains, but a waterfall hike!  All day long we jumped in to and out from different waterfalls. The day started with

Matilda &
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Hobart, Tasmanien, Australien
13 december!
torsdag 14 december 2017 - London, England, Storbritannien

hej! Gårdagen gick snabbt och nu är vi i London innan de bär av mot Florida! Här är länken till vlogg nummer 1 https://youtu.be/qunh4H2Vdw0// agnes

2017-12-14
torsdag 14 december 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

I morgonbitti bär det av till Las Palmas. I Stockholm regnar det idag och 1 plussgrad och i Las Palmas är det nu 21 grader. Ser verkligen framot att resa och uppleva värmen.