Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Under acklimatisering
måndag 22 januari 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Nu har vi varit borta från Sverige i 25 dagar, och vi har 522 kvar. Vi är fortfarande i en acklimatiseringsfas. Det är så otroligt mycket att ta in och det är mycket som är svårt att förstå. Jag får betrakta mig som ganska berest och att jag har en god förståelse om hur världen ser

Lägg geten i bagageluckan
söndag 21 januari 2018 - Conakry, Conakry, Guinea

Lägg geten i bagageluckanSå packade vi ihop för att lämna Falayes hus & familj och ta oss till jaktmarker som är mer likt de normala för oss. Ett hotell med varmvatten, täcke, riktig säng osv. På vägen ser vi en kille som köpt en get och får hjälp att lägga den i bagageluckan.

Dykning utan sjösjuka
måndag 22 januari 2018 - Matauri Bay, Northland, Nya Zeeland

Kia Ora everybody,Idag har vi haft en fantastisk dykdag ute i the Bay of Islands. Jag blev inte ens sjösjuk vilket var fantastiskt. Tobias och Andreas fick bara milda besvär, men nu hade vi gjort allt rätt också. Vi hade ätit ordentligt på kvällen, gått och lagt oss tidigt och gått upp och

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Senast aktiv - från Paihia, Northland, Nya Zeeland
21 Jan
söndag 21 januari 2018 - Invercargill, Curio Bay

Vi åkte på förmiddagen på gudstjänst till en kyrka i Invercargill som vi fått rekommenderad. Det var blandade åldrar och var fullsatt trots att det fortfarande är semestertider. En härlig gudstjänst med många trevliga människor! På em åkte vi till Curio Bay. Där var en härlig

Resan mot Kandy
måndag 22 januari 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Hallå igen 😄Så lämnade vi Ella efter att fått flörta lite med biljettförsäljaren,här gjorde jag (Jeanette) mitt bästa.Det stora leendet ; och lyckades få till ”reservation for Third class” Vi trodde ju dagen innan att det skulle vara lätt att köpa biljett i rekommenderade första

Janne & Jeanette Israelsson
A122983 i Janne o Jeanette Sri Lanka 2018
Senast aktiv - från Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka
Bussresan
lördag 20 januari 2018 - Peking, Kina

Vi hade dagen till ära bokat en bussresa som skulle innefatta en del olika destination där vårt fokus låg på kinesiska muren.  Vi blev upphämtade där vi fick sätta oss i en van utan säkerhetsbälte och mycket påklädda då vi åkte mot vårat första stopp vilket var ett ställe där de

Emelie & Therese - Sjuksköterskestudenter.
thereseochemelie2018 i Kina
Senast aktiv - från Peking, Kina
Varanasi
söndag 21 januari 2018 - Varanasi, Uttar Pradesh, Indien

Varanasi!Efter en ändrad resplan så fick i åka bil till Delhi och sedan flyg tidigt på morgonen till Varanasi. Vår ursprungliga plan att ta nattåget från Agra gick inte p.g.a kraftiga förseningar. 5 timmar i bil och onödig övernattning i Delhi kostade på både ekonomiskt och i humör.

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Senast aktiv - från Goa, Indien
Nyår i Berlin
onsdag 3 januari 2018 - Berlin, Tyskland

Hej kära läsare!Det var ju ett tag sedan jag skrev en resedagbok så jag tänkte att det var dags igen efter att jag firat in det nya året i Berlin. I augusti förra året var jag även i London och hälsade på min vän Micke, jag tänkte att det skulle blivit en resedag även om den resan men

Hans Olsson
Hassepower i Nyår i Berlin
Ilha Grande
måndag 31 december 2018 - Enseada das Palmas, Angra dos Reis - Rio de Janeiro, Brasilien

Årets nyårsfirande var lite annorlunda med sol (lite iaf), bad och strand. Jag tog bussen från Sao Paolo till Angra dos Reis, en resa som skulle ta drygt 7 timmar men på grund av trafikförhållanden tog ca 11 timmar istället. Tack vare det kom jag fram för sent på dagen för att hinna med

Tobias Nilsson
TobbeTaz i Äventyr i Brasilien
Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien
20 Jan
lördag 20 januari 2018 - Invercargill, Riverton

På lördagen åkte Ludvig iväg till Riverton på på sin efterlängtade fisketur tillsammans med pappa. De träffade ett äldre par som fiskade och fick tips de bästa knepen och fiskeställena. Med små bläckfiskar som bete fick  Per napp, men som tyvärr slet sig... Vädret var underbart så

Nytt i forumet

Panama