Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Vaktombytet och London Eye
måndag 18 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Denna dag åkte vi in till Buckingham palace för att titta på vaktombytet. Vi var på plats 45 minuter innan och lyckades få några av de sista platserna vid staketet. Efter 20 minuters vaktombytesaktiviteter tröttnade vi och promenerade vidare förbi Big Ben (helt inpackat i

På väg!
tisdag 19 juni 2018 - Schiphol, Noord-Holland, Nederländerna

Så var första flygresan avklaradNär man är van att resan tar ett dygn känns det rätt bekvämt att redan efter knappt två timmar vara halvvägs

18 juni: En vanlig måndag och en spännande bok!
måndag 18 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå måndagmorgonen var det lite segt att gå till skolan igen, kanske pga att det nu var lite väderomslag med mulen himmel och regn...Efter jag lämnat barnen gjorde jag min engelskaläxa. Lite senare hämtade Isabell upp mig och vi åkte till Julie för engelskalektion! Denna gången pratade

17 Juni: Konsert med min kör!
söndag 17 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagen fick vi lite sovmorgon och Per gjorde ”fattiga riddare” av smörgåsarna som blev över från igår! Doppade i pannkakssmet och stekta blev de riktigt goda! Vi gick till kyrkan på förmiddagen och det var en egen samling för barnen i Ellen och Ludvigs ålder, med lek, samtal,

Poolhäng
måndag 18 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag blev en riktig slappardag med poolbad!Martin fick äran att börja dagen med att lämna tillbaka hyrbilen. Medan vi andra gjorde oss redo för frukost. Fick oxå lära oss att man får inte ta med sig frukt från frukosten ut.. varför kan man undra.. men vi fick behålla bananen jag hade i

Emma Skoog
emmamartin i Sicilien
Senast aktiv - från Giardini Naxos, Sicilien, Italien
Småhundar jagar Arne!
måndag 18 juni 2018 - Teteven, Bulgarien

Vi befinner oss nu i Teteven, en liten håla i de Bulgariska bergen. Det är högst troligt att vi är de första svenskarna någonsin som besökt denna plats, därför att det finns knappt någon anledning att åka hit! Bulgarerna besöker området för vintersport och bad. Detta hotell har två

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018
Senast aktiv - från Teteven, Bulgarien
Dag 6 - En vanlig dag på jobbet
måndag 18 juni 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag har det varit en helt vanlig arbetsdag. Med undantag för att Hoashi-san bjöd oss på lunch förstås! Jag, Xiaotong och Yingmei möttes upp vid 08.30 i slutet på trappan för att gå till företaget tillsammans. Jag hade smugit ned lite tidigare för att fota det något komplexa schemat

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
3 dagar i djungeln - andra dagen
måndag 18 juni 2018 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Dag 2. Del 1.Klockan ringer 5.15. Dags att dra på kläder igen. Det är iskallt i rummet av en väldigt effektiv Ac. Vi går tysta på träbroar tillbaka till floden och sitter där en stund och njuter av att se djungeln sakta vakna till liv när solen går upp. Vi går ombord på båten igen och

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sepilok, Sandakan, Sabah, Malaysia
3 dagar i djungeln - första dagen
måndag 18 juni 2018 - Kota Kinabatangan, Sabah, Malaysia

Dag 1. Del 1.Vid 9.30 blev vi upphämtade för att åka till Gomantong cave, också kallad batcave. Först ett stopp på en malaysisk mataffär, alltså en riktig, inte den för turister. OMG - vilket liv, vilka dofter, vilket kaos.. om det här är deras vanliga ställe måste de vara mäkta

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sepilok, Sandakan, Sabah, Malaysia
Nu är vi på väg hemåt!

Tre härliga och avslappnade dagar i Christchurch med Malin och Russell, tusen tack för att ni har stått ut med oss alla 4 gånger vi varit hos er!!!! Vi kommer verkligen att sakna Nya Zeeland, sååå trevliga människor, härlig natur och gott vin!!!Mycket bilåkande har det blivit under våra

Nytt i forumet

Kanarieöarna