Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Franz josef glacier
söndag 17 februari 2019 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Efter en natt i delat rum tillsammans med ett trevligt par från Tyskland startade vi dagen med en rejäl frukostbuffé, med riktigt kaffe åt Annelie! Dagens stora plan var helikoptertur upp på glaciären Franz Josef. När vi kom till samlingsplatsen var det dock osäkert om det skulle bli några

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland
På väg!
lördag 16 februari 2019 - Miami, Florida, USA

Flög från Kastrup till Düsseldorf med ett jäkla propellerplan... Vi flyger med Lufthansa men operated by Eurowings. Vilket mög alltså...Planet från Düsseldorf till Miami är ju fint men vilken service. Förutom maten så är det bara vattnet som är gratis. Piggen fick betala för kaffet

Camilla Mårtensson

camillaopiggen i Florida/New York
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige
En djävel
lördag 16 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Här ska knådas, ”STRONG MASSAGE and two hours ” säger jag till den lilla kraftfulla tjejen, där jag ligger på slaktbänken, och hon knådar aaaaaah här somnar jag INTE, de va en djävel till att knåda, jag kommer att va full av blåmärke imorgon, där fick jag så jag teg.Mamma hade

Lennart Nilsson
leroni i Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Känns som månlandningen
lördag 16 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sista etappen och nu var vi alla taggade. Mulle tog på sig långbyxor för första gången sedan april 2018. Det är kallt i Istanbul och min första tanke går till att nu slipper man tänka på myggor och dengu😉Vi hade en ganska bra natt trots tidsskillnad så vi tänker att det egentligen

Local market och shopping
lördag 16 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I dag vaknade vi till en mulen himmel och duggregn🙁. Hrm... det hade i inte planerat...OK, det är bara attgilla läget - vi startade dagen med en lokal marknad som hålls varje lördag i Hermanus. Riktigt mysigt och annorlunda! Mängder av lokala företag som sålde allt ifrån frukt och grönt

Tillbaka i vårt paradis
fredag 15 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Ja, så var vi tillbaka igen. Så härligt! Redan innan vi lämnade Koh Lanta förra året hade vi, i alla fall Elsa och jag, bestämt oss att vi ville åka tillbaka 2019. Edde var dock inte lika säker och bestämde sig för att fotboll, innebandy, skolan o kompisarna vägde tyngre (till Mattias

Tillbaka i Yangon
lördag 16 februari 2019 - Rangoon, Myanmar (a)

I går morse blev vi hämtade klockan åtta för färd mot Golden Rock. En resa som tog nästan åtta timmar inklusive diverse stopp. Det första var på krigskyrkogården i Taukkyan, där 6 374 namngivna soldater från andra världskriget är begravda. I de gravar vid såg låg väldigt unga

Monica Håkansson
MonicaoJan i Burma och Kambodja
Senast aktiv - från Rangoon, Myanmar (a)
Sol och värme
fredag 15 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-15.Så har vi fått vår första dag här på ön. Resan gick mycket bra. Snäll granne Göran skjutsade oss till tåget med avfärd kl. 05.24! Extra tidigt för att säkert komma till Kastrup i tid! Denna gången kom vi ihåg att ta med våra smörgåsar för en spartansk frukost på

Ewa Thulin
ewaleo i A och C öar i Karibien
Senast aktiv - från Oranjestad, Aruba
Det närmar sig....
lördag 16 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

.....med stormsteg. Hemresan 😩 Men oj vilken resa vi har haft 😁 Nu sitter vi med en öl på balkongen, efter en ganska lång dag under palmerna vid stranden. Vi var ute tidigt i dag, så det har nästan varit risk för liggsår. Fast, en promenad i den mjuka sanden har vi ändå klarat av,

Solveig Högberg
SollanBo i Rundresa på Sri Lanka!
Senast aktiv - från Sri Lanka

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster