Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Friday smile (Yello)
fredag 21 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dags för ett nytt inlägg här i Resdagboken tycker jag. Det är kanske någon som undrar huruvida jag är kvar i Chiang Mai eller om jag flyttat på mig? Jodå, jag har flyttat på mig. Tog mig de ca 150 milen söder över från Chiang Mai till ön Phuket och väl där till Karon Beach. Just den

Bo Svensson
Bobus i Samma fast inte?
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Lyxigare tillvaro
torsdag 20 februari 2020 - Malahini Maldiverna

Lyxliv.Nu har vi gjort ö-byte. Det känns som om vi har kommit till en annan värld.Vi lämnade Maafushi (och den mycket trevliga hotellpersonalen) för en tidig båttur till Male. Byte av båt efter ca en halv timmes väntan och ny båttur nu till Malahini. Värt att notera, lite lyxigare båt

Ewa Thulin
ewaleo i Maldiverna och Qatar
Senast aktiv - från Malahini Kuda Bandos Resort, Malé, Maldiverna
Fjärde veckan. Livet utanför skolan
fredag 21 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckorna går snabbt nu tycker vi...Denna vecka provade barnen på thaiboxning direkt efter skolan. Det var kul att se. I början var Sigge och Saga väldigt försiktiga och hängde inte riktigt med i svängarna på hur man skulle röra sig och vilken hand eller fot de skulle använda. Efter ett

Dag -2/Uvelse
torsdag 20 februari 2020 - Uvelse, Danmark

Idag klockan 0900 startade vi resan till Thailand med att köra till våra medresenärer i Uvelse, Danmark.Efter en lite mindre guppig överfart än förväntat över Öresund, gör vi ett stopp i Helsingör för att panta flaskor och inköp av vin.DKK 249:-/6 flaskor. Dock inte att ta med till

Hans Axelsson

Bobba23 i Escape/Florida
Senast aktiv - från Storvik, Gävleborgs län, Sverige
Gråstarr operationer på Africa Mercy / nästa land blir Liberia
tisdag 18 februari 2020 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Jag tror nog att ni vet vad jag jobbar med vid det här laget... ögonsjukvården har blivit en stor del av mitt liv och arbete här och något som jag också vill fortsätta med. Att få se människor få tillbaka sin syn är något speciellt. När vi åker till nya länder så har varje land sina

Barn med gråstarr
söndag 26 januari 2020 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Vi har opererat gråstarr under två veckor på skeppet nu och över 100 vuxna har fått sin gråstarr bortttagen. Första veckan av ögonoperationer av barn med gråstarr är avklarad, operationer som kräver narkos. Vi har gjort 14 barn och opererar 24 ögon, de flesta av barnen behövde

Delar av min familj var på besök
tisdag 11 februari 2020 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Det är en fantastisk känsla att ha haft familjen här i Senegal, där mitt andra hem ligger, ombord på Africa Mercy. Vi ligger i Dakars hamn, en stad som är ett mer mordernt land i västafrika och ytterligheten rik och fattig är mycket synlig. Ett land där faktiskt en stor del lever på

En lång, märklig söndag med poolhäng, Mello och Muay Thai
tisdag 18 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterad: Måndag Feb 3En märklig och händelserik söndag igår....En långsam startSanna sov lite längre än vanligt, ingen behövde gå upp förrän strax före åtta. Hanna och Sanna gick iväg och inhandlade kompletterande saker till frukosten medan jag skrev dagbok. Det har väl märkts att

Världens dyraste kaffe o mini-zoo
tisdag 18 februari 2020 - Bali, Indonesien

I Ubud trodde jag det var svalare, men så var det inte. Väldigt turistigt, men jag skulle upp på en vulkan tänkte jag.  Matur i soluppgång var det tänkt. En gång till en tidig morgon, start klockan 02:00. En busstur på en dryg timma innan vi kom fram för några timmars vandring. En

Per Björkman
Pellebeman i Vulkanjakt
Senast aktiv - från Bali, Indonesien

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster