Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Turtle Island

När du tror att upplevelserna inte kan toppas mer - åk till Turtle Island! Jämfört med allt annat var det en förhållandevis dyr utflykt. Fast kanske inte i svenska mått, menmu har vi blivit bortskämda att leva billigare än i Thailand och få mycket för pengarna. Vi räknar mer värde för

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sepilok, Sandakan, Sabah, Malaysia
Innehållsrik och lång dag i Paris
onsdag 20 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost strax efter nio på hotellet. Riktigt bra med ägg som man fick koka själv, toast, baguette, pain au chocolate, färskpressad juice, små yoghurts, salami, goda ostar, Nutella.Mätta och utvilade gick vi genom marknadsstånden där Noa köpte en liten praktisk väska, till metron som vi

3dagar på väg
onsdag 20 juni 2018 - Wewelsfleth, Schleswig-Holstein, Tyskland

Starten kunde ha blivit bättre😂Skånetrafiken med signalfel, långsamtgående tåg, byte i Hässleholm och informationsmissar gjorde att vi blev 2,5 timmar försenade till Köpenhamn.Cykla genom Köpenhamn gick lätt som en plätt med dirigerande av en kvinna anställd på Google Maps. Väl

20 juni: Sång på begravning!
onsdag 20 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Efter en bra onsdagmorgon med barnen åkte jag för att spela tennis på stadion i stan’, eftersom det var vått på tennisbanan utomhus. Det var trevligt och en ny erfarenhet för mig och Isabell mötte även upp, vilket var kul!På em sjöng jag på en begravning med min kör. Det var en

Promenerade vid havet idag i Tyskland
måndag 11 juni 2018 - Tyskland

Fina stränder, kraftig blåst men med rätt kläder är det underbart att gå vid havet vid den här tidpunkten! Sen kväll

Har äntligen internet igen... Är i Tyskland!
onsdag 20 juni 2018 - Tyskland

Våran bas, där vi har en liten lägenhet högt uppe. Härifrån åker vi runt och tittat på fina platser. Nära gränsen till Tjeckien. Milt väder även om solen gömmer sig.

Bilder från dagens rundvandring på Gozo
onsdag 20 juni 2018 - Victoria, Malta

Här kommer några bilder från dagens rundvandring på Gozo

Äntligen i Malta
onsdag 20 juni 2018 - Malta

Nu är jag äntligen i Malta och vädret är helt underbart! Åh vad skönt!!

Alfon Åbergs kulturhus
tisdag 22 maj 2018 - Sverige

Vi var testfamilj i Göteborg och besökte Alfons Åbergs kulturhus. Vi var 2 vuxna och 2 barn(2&4år)Vår upplevelse av dagen var:Ett mysigt hus med många saker att upptäcka. Önskar dock att det skulle vara lite större om man tänker på vad det kostar att besöka. Både vuxna och barn var

Charmaine
Charmainedeb i barnsemester
Senast aktiv - från Danmark
Krokodille Zoo och ett spännande äventyr i Danmark!
onsdag 23 maj 2018 - Danmark

Vi besökte Krokodille Zoo i Danmark. Vi var 2 vuxna och 2 barn, 9 resp 7 år gamla. Zooet ligger ca 2 timmars bilkörning från Malmö via Öresundsbron.Stället är litet och familjärt men väldigt spännande. Vi åkte en dag mitt i veckan under sommarlovet och det var inte speciellt mycket

Charmaine
Charmainedeb i Danmark