Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

From bottom to top and back
torsdag 18 januari 2018 - Conakry

Upgrade - Bottom to top and backSeated apart blev en upgrade vid gate. Verkar som åtskilliga timmar i luften ibland betalar av sig på mer än ett sätt... Mellanlandning i Dakar, Senegal. Efter att ha flugit över öken, öken, öken, öken och åter öken så landade vi i Dakar för att likt

23 Februari
torsdag 23 februari 2017 - Kammala, Phuket, Thailand

Longtailresa med Matte,Sanna,Elliot,Alvin,Robin,Chilli, Casper, Carro , Kjell & Jessica till Banana rock för snorkling och sen vidare in till Banana beach för att sola och bada.

Jessica Jonasson
famjonasson i Thailand 2017
Senast aktiv - från Skärblacka, Östergötlands län, Sverige
Tennis och solbränna
torsdag 18 januari 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej,Nu har vi äntligen börjat vår resa och hamnat i Melbourne, Australia. Det har varit en ganska hektisk vistelse där det mer eller mindre har gått i ett för att hinna med så mycket som möjligt på den begränsade tiden vi haft. Huvudsyftet med det här stoppet var att vi äntligen skulle

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
18 Februari
lördag 18 februari 2017 - Skärblacka, Östergötlands län, Sverige

Då var det äntligen dags att snart bege sig mot tågstation för färd mot Arlanda😊Fick samtal från Carro att hon inte mår bra feber, ont i halsen & förkyld så det blir att proppa i sig värktabletter eller så får det bli whiskey på planet > dessa himla dagisbaciller. Chili har

Jessica Jonasson
famjonasson i Thailand 2017
Senast aktiv - från Skärblacka, Östergötlands län, Sverige
Det stormar!
torsdag 18 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Oj vad det blåser idag! Men det är inte kallt.  Det är stormstyrka i vindbyarna och jag blåste nästan omkull när jag gick en promenad på förmiddagen. Det gick inte att gå hem längs stranden fast jag hade vinden i ryggen, jag tog en annan väg. Apollon, solens musikens poesins och

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Förberedelser!
lördag 13 januari 2018 - Nyköping, Södermanlands län, Sverige

I kväll har vi träffats och ätit god middag och planerat vidare inför resan till Phu Quoc. Bara 58 dagar kvar nu!!!Vi har bokat parkering och bokat hotell inte långt från Arlanda för övernattning kvällen innan. Så härligt att få börja resan med hotellfrukost istället för en tidig

Madelen Ekstrand
kentomadelen i Phu Quoc
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Vars e solen?
måndag 15 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

​​​​​​​Resan hit gick bra , vi trodde tidsskillnaden skulle vara 7h men det är den lite längre väster i Mexico , så flyget var 1h kortare bara 11h. Om nu de kan kallas bara.Här har dock solen lyst med sin frånvaro, kanske visat sig 2h. Fortsätter det så här så det nog lite

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i TequillaShotsUtvärdering
Senast aktiv - från Holbox, Quintana Roo, Mexiko
Ny kompis
torsdag 18 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

I tisdags fick till slut lite sol , så vi slapp få över 20 000 steg registerade i luren. Igår bjöds de på hällregn när vi stadsvandrat och just anvnhutit en smaskig lunch, så vi fick gå in på restaurangen igen å ta en väntöl. Så inget solande i går men närbild satt vid vår

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i TequillaShotsUtvärdering
Senast aktiv - från Holbox, Quintana Roo, Mexiko
Tisdag 16/1
tisdag 16 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Äntligen har vi fått tid att umgås med Pigge & Monica. Det var verkligen på tiden och alltid lika trevligt. Vi hade bokat bord på Cozy en restaurang som ligger på Longbeach och ägs av Anders och Linda. Varje vecka serverar de veckans svenska meny och den här veckan är det raggmunk med

Linda Eklund
FamiljenEklund i Thailand Koh Lanta 2017/2018
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Förbjudna staden
torsdag 18 januari 2018 - Peking

Idag har vi tagit oss en långpromenad i solen bort till den förbjudna staden. Otroligt vackra tempel med fina bevarade målningar. Efter vi gått igenom tog vi oss över till Jingshan park där vi fick se den fantastisk fina utsikten över Peking och den förbjudna staden, där fick vi även en

Emelie & Therese
thereseochemelie2018 i Kina