Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Vandring nikkaloukta till laddujavri
onsdag 18 juli 2018 - Nikkaluokta, Norrbottens län, Sverige

Vi tog flyget från Sturup 9 och mellanlandade i Sthlm. Igen frukost på flyger. Så hann precis besöka favoritstället joe& the juice och köpa en matsäck till nästa flyg mot Kiruna. Flytuten var skumpiga pga stigande varmluft. Väl framme i Kiruna åt vi medhavd matsäck. Mmh gott med

Anki Lindvall
AnkiLindvall i Lindvalls Kebnekaisetur
Senast aktiv - från Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige
Friskt!
torsdag 19 juli 2018 - Mlini, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Tillbaka på hotellet efter en härlig första dag. Efter frukost o lite bad för Theo i poolen gick vi ner till stranden. Stenigt, klart vatten och - kallt vatten! Vi mätte upp det till 19 grader, så det var ganska friskt att doppa sig, om man säger så. Det var likadant förra gången vi var i

Klättringskurs med insikt pga utsikt :)
söndag 12 mars 2006 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Söndag 12 mars: KLÄTTRINGSKURS MED INSIKTKlättrade utomhus på en riktigt bergsvägg med utrustning för första gången i mitt liv. Det var roligt och inte alls så svårt som jag trodde att det skulle vara. Knepet var att använda armarna mindre och sina ben mer. Jag hade en trevlig

Pernilla Fredell
PernillaFredell i lite hit och dit
Senast aktiv - från Bridgetown, Sankt Michael, Barbados
En mulen morgon ger en backig dag ?
torsdag 19 juli 2018 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Även idag en vädermässigt varierande dag. Mulet, soligt och svaga vindar om vartannat. Det gick bra idag också, men förstagångaren tyckte att det var tungt de sista km. Som det ska vara alltså. Imorgon går vi ut 03.30, för att hinna i tid till Charle Mange och uppmarschen. Årets marsch

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2018
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
19 juli: Övernattning och vår i trädgården!
torsdag 19 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagen hade jag kontakt med Sverige på morgonen, medan Per åkte till jobbet som vanligt. Sedan åt jag och Ellen frukost tillsammans, vilket var mysigt. Solen sken och det kändes ganska varmt. I vår trädgård såg vi att blåsippor och snödroppar hade börjat blomma, så det kändes

Avfärd
torsdag 19 juli 2018 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Äntligen på väg!De senaste dagarna har bestått av en hel del packande, tvättande och planerande för att få med oss allting inför två veckor på resande fot och med diverse aktiviteter planerade.Vid 14-tiden rullade vi ut från Kalmar och har nu hunnit med ett snabbt stopp hos familjen

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Magiskt landskap i Pitztal och Kaunertal
torsdag 19 juli 2018 - St. Leonhard im Pitztal, Tyrolen, Österrike

Igår eftermiddag landade vi den lilla byn S Leonhard några kilometer den Pitztal glaciär. På kvällen tog vi bilen till Gepatschstausse, en stor damm som samlar upp glaciärvatten från bäckar och vattenfall. Tanken var att käka där på Gepatschhaus, 1928 möh, men dessvärre tog dom inte

Första stegen mot fjällvandringen
torsdag 28 juli 2016 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Vandringen i Sarek började en tid innan själva resan, exempelvis genom att läsa om Sarek och vandring, planera, inköp och andra förberedelser.

Våra dagar i Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Barcelona 11/7 – 15/7Vår lägenhet låg perfekt mitt i centrum i den gamla stadsdelen Barri Gotic. Små smala gränder med stenhus utsmyckade med smidesräcken för balkongerna. Tvätt hängde i linor mellan husen och många flaggade med den katalanska flaggan. Första kvällen var det en stor

Lena Haraldsson
BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Sista etappen innan Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Lördagen den 7/7Nästa anhalt blev Fitou där vi ville vara framme till kl 16.00 eftersom Sverige skulle spela sin match och den ville vi inte missa.Cyklingen flöt på bra och vi var framme innan incheckningstid på det lilla hotellet i Fitou. I byn Fitou bor det ca 900 invånare. Byn är från

Lena Haraldsson
BellaTuborg i Till Barcelona med cykel