Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Mexikansk mat
söndag 18 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Vi äter och äter och äter. Det slinker ner någon cerveza då och då men annars lever vi fram till nästa måltid. Det mexikanska köket har verkligen varit en positiv överraskning med favoriter som ceviche, mojcajete, tacos och såklart guacamole!

Bilder från koh samed
måndag 19 februari 2018 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Just anlänt i pattaya på hotellet efter ha varit en snabb visit på koh samed. Liten ö men helt underbart fint :-)

Nya bekantskaper
måndag 19 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hola hola! Eller enligt farmor: Olla olla (väldigt mycket ollande i det här landet) .Ikväll har vi lärt känna några nya mexikanska förmågor. Skrattat så vi nästan kissat på oss. Fråga Eva vad hon tycker om buzz lightyear 😉 Sett ett riktigt tequilarace och bekantat oss med ett

Så mycket att berätta
måndag 19 februari 2018 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Good day!De senaste tio dagarna har varit intensiva, från att syrran landade på Bali och vi åkte runt på ön till att vi reste till Australien och bodde två nätter i Manly, två nätter i Hunter Valley, tre nätter i Sydney samt att jag nu är vidare på nästa äventyr. I Manly tog vi det

Snö och solsken
söndag 18 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Göran och Camilla körde upp oss till Landvetter och där blev vi försenade till Arlanda, så väl där fick vi mer eller småspringa till vår gate där SAS plan till New York väntade. Men vi hann och sen hade vi 8,5 timmar i luften. Många filmer blev det. Just som vi landade på Newarks

Ewa Och Magnus Sten
esmj i New York med Nikki
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Karnevalen i Rethymnon I
lördag 17 februari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Denna dag började med en tur in till stan och lunch på en taverna vid Martyrernas torg. Maten var sisådär och vi blev uppkörda på notan. Så kan det gå! Men kul var det ändå för det kom in ett gäng kretensare som bjöd oss på raki och skönsång och så lite dans. Härliga Jana sjöng

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Sigiriya
lördag 27 januari 2018 - Sigiriya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Första dagen i Sigiriya gjorde vi en liten utflykt till Pidurangala-klippan där vi hade utiskt mot Lion's rock. Dag två checkade vi in på ett jättefint hotell där vi stannade i tre nätter innan vi reste vidare till Polonnaruwa med buss. Hann även med ett "Djungle Party" ena kvällen. Blev

Nathalie Olsson
nattajocke i Sri Lanka
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Weligama
lördag 3 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Efter Kalpitiya reste vi ganska snabbt ner vidare till södra kusten igen, denna gången stannade vi i Weligama. Här stannade vi de sista 9 dagarna innan resan vidare mot huvudstaden Colombo och därefter flyget hem. De sista dagarna bestod främst av strandhäng, surf och mopedutflykter.

Nathalie Olsson
nattajocke i Sri Lanka
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Buss och jul i Wellington 23-25 dec.
tisdag 26 december 2017 - Wellington City, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

23decEn ny långdag i buss från Taupo-Wellington. Resan gick via Lake Taupo(NZ största sjö)-genom Turangi-Desert Road-förbi Bulls och Levin-via Waikanae och Paekakariki. Efter 6h i buss så anlände jag till tågstationen i Wellington, därifrån fick jag ta en taxi därifrån till mitt boende

Byte av tåg
söndag 18 februari 2018 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Framme på Mora station efter en tidig start från Västerås station. Lunch i Mora centrum innan avfärd med Inlandsbanan.