Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

På plats i Malmö hos Camilla och Jens
lördag 24 juni 2017 - Västra hamnen, Malmö, Skåne län, Sverige

3 glada grannar styrde kosan mot Malmö för första stoppet mot Champagne. Vi kom hem till Camilla och Jens som vi övernattade hos. Vi steg in i ett fantastiskt hem. Så snyggt inrett!!!! Camilla hade förberett med  ett gott mousserande vin, Charles de fe're från Frankrike,  blanc de blanc,

Ögongodis...
lördag 24 juni 2017 - Sonoma, Kalifornien, USA

Så var det dags att packa resväskan och styra kosan mot nya äventyr! Efter frukost tog vi en Uber-bil (så galet smidigt!!!) ut till flygplatsen! Snabbt och smidigt fick vi ut "Arnold", sicken bjässe! Vi åker som kungar/drottningar i den!Innan vi lämnade SFO hade vi ett par saker att pricka

Inka dag 3
onsdag 21 juni 2017 - Dead Woman's Pass, Urubamba, Cusco, Peru

DAG 3Tent service i vanlig ordning 05:00 (tidigare da vandringen ar langre idag)Vi bagge har sovit som klubbade salar och trots gardagens "promenad" kanns det helt ok i benen.Vara saker packas ihop och vi satter oss och kakar en fantastisk frukost som tidigare mornar.Idag skall vi plocka med oss

Awgawg
awgawg i inka mm.
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Inka dag 2
tisdag 20 juni 2017 - Wayllabamba Camp, Urubamba, Cusco, Peru

Dag 2Idag galler det att jobba och se om all traning hjalpt.Vackning kl 05:30 "tent service" med coca te vid taltoppningen.Darefter har vi en halvtimme pa oss att fa ordning pa varan utrustning. Nar detta ar klart ar det dags for frukost i mat taltet.Innan vi ger oss ivag samlas samtliga i en stor

Awgawg
awgawg i inka mm.
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Att komma hem från en missionsresa, är en resan som förändrar
lördag 24 juni 2017 - Robertsfors, Västerbottens län, Sverige

Att lämna en missionsplatsAtt lämna fartyget innebär en övergångstid för dig med många avsked och tid av förändring. Vi säger "-Välkommen hem", men ibland är det så att man inte riktigt vet var hemma är eller att man inte ens vill komma hem. Du kanske kände dig hemma på skeppet

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Benin 2017