Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Hemåt det bär för varje minut
lördag 20 juli 2019 - Camp Heumensoord, Nederländerna

Ja, så sitter man här igen på campen och väntar på hemfärden. Logementskamraterna började bege sig redan igår. En blandad kompott av hotell, flyg och tåg. Det är uppbrottets tid och svårt att hinna ta farväl av alla. Det här är en av mina familjer, fast den bästa är därhemma !

Kontraster
fredag 19 juli 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

19 juliTill att börja med några ord om gårdagens show, Buena vista social club. Det var mycket riktigt en massa glad, lokal musik, delvis framförd av ganska "vuxna" artister, troligen 80+. Vi förstod att flera varit med i den dokumentär som för ca 20 år sen vann en massa priser. Tog en

Dag 4
fredag 19 juli 2019 - Camp Heumensoord, Nederländerna

Så var årets marsch äntligen över. Roligt, men ansträngande. Många trevliga människor på logementet och en marschkamrat ( yrkesmilitär ) från Småland som jobbar och bor i Stockholm. Blir det en marsch även nästa år ? Ja, det tror jag.

Lång tågresa med slutdestination Berlin
lördag 20 juli 2019 - Berlin, Tyskland

En dag av tågresande i olidlig värme på grund av trasig luftkonditionering följdes efter ett mindre tågkaos sista biten av ett glatt välkomnande hos Sophia i Berlin. Efter en stärkande kopp kaffe och en uppfräschande dusch blev det sedan asiatisk middag med Nathalie, Emma och Sophia.

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Dag 3 Heldag i Warszawa
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Resfeber
lördag 20 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Jag är så nyfiken! Detta ska bli så spännande.Jag har länge velat åka till Island. För att se naturen, djuren. Jag har alltid tyckt att de varit dyrt och att en weekend inte vari lönt för mig eftersom jag inte reser till städer. Så av någon anledning för mer än ett år sedan så fann

Sista dagen i Havanna
torsdag 18 juli 2019 - Havanna, Havanna, Kuba

18 juliI går avslutade vi dagen på ännu en italiensk restaurang, som var fantastisk. Kuba har varit underbart på de flesta sätt, men deras lokala mat är sannerligen ingen höjdare då kryddor saknas för det mesta.Idag ska vi ta oss över till andra sidan den vik som går in i Havanna och

Cykeltur 🤣🥳
fredag 19 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Semester var ordet och vi kommer senare och senare i säng. 🥳😁Idag började vi denna heta dag med en timmes cykeltur. Vi hyrde oss en fyrhjuling med sex platser och en, ja vad ska man kalla det, fast cykelkorg där Ida kunde sitta. Fyra av oss fick trampa, en styra och bromsa också.  Vi

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
Genom Danmarks enda nationalpark
fredag 19 juli 2019 - Thisted, Danmark

Fredag 19 juli  (Inge)Vaknade till ljudet av sopbilen som skramlade med sopkärlen. I övrigt var natten god med undantag av en och annan irriterande fluga och alltför varma täcken. En morgondusch och därefter rejäl frukost. Claus kom och höll oss sällskap och vi visade på hans stora karta

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Staffanstorp, Skåne län, Sverige
Dag 3
torsdag 18 juli 2019 -

Lite varmare idag och några till har brutit, backarna brukar ta sin tribut. I övrigt har det gått bra, några blåsor till men de klipper jag hål på och går med imorgon. Då är det ju sista dagen, så det spelar inte så stor roll.

Snorkling
fredag 19 juli 2019 -

Sov som en gudinna inatt. Mjuk säng, skönt täcke och 2 mycket fina kuddar. Jo man tackar. Ingen semester utan tuppar, även här verkar dom finnas och galer från klockan 5 på morgonen. Vi har även en moske någonstans i skogen, där skriker dom klockan 18:00. Alltid ska det vara något. Inga

Nytt i forumet

Stor tröghet i resdagboken????

Malte svarade

Undersökning

kimjina svarade

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Besöka vaniljfälten i Peru

Inactive User svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster