Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Vardagsliv spetsat med några kulturpoäng
fredag 17 november 2017 - Bangkok, Thailand

Kryssningen igår kväll var väldigt trevlig. Fantastisk mat och trevligt att åka längs floden då allt var upplyst längs strandkanterna. Vi uppskattade särskilt sushin och desserterna!Idag bestämde vi oss för att utforska vardagslivet = vi har promenerat rätt mycket och bara insupit livet

Anders Johansson
Keaj i Sydostasien runt
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Last train to Trancentral
fredag 17 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Åkte till det andra Kalitemplet i norr med buss i en och en halv timme, klev omkring längs leriga gator och en massa fordon för att få infon att templet är stängt. Fick ta taxi till en metrostation och därifrån metro mot stan då nästa plan var indiska museumet. Museumet inryms i en

Tomas Rydehed
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Varanasi, Uttar Pradesh, Indien
November
fredag 17 november 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Hej hopp!Märker att det blir längre och längre mellan mina blogginlägg… Kan nog bero på att ingenting är speciellt ”nytt” längre, nu när jag har varit här så pass länge. Det är en månad till jag lämnar McLoad Ganj för beachen, och jag måste säga att jag längtar en del. Det

Therese Bergius
ThereseBergius i Blogg
Senast aktiv - från Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien
Hälsning från en svunnen tid..
fredag 17 november 2017 - Sverige

Wow, var längesen jag var här inne. När jag läser mina inlägg såhär sent på natten inser jag hur annorlunda livet såg ut då. Det var verkligen den bästa tiden i livet. Saknar det som fan. Idag har man hunnit bli 32 år och med åldern blir man mindre knäpp och galen också. Man blir

Skrivet I Stjärnorna.. Någonstans I Det Okända..
Vattuman85 i Santa Monica College.
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Dag 26 - 16 november
torsdag 16 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Mentalt känns det som om jag redan har klivit ombord på flyget hem. Jag känner ingen entusiasm och planerar för att hinna med så lite som möjligt. Jag ska bita ihop och ändå genomföra morgondagens konditionstest och min egen kilometerprövning och jag tänker göra det bra. Jag hade lite

Martina
martina0615 i Vintersol 2017
Senast aktiv - från Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien
Kuta - Singapore 19-22 april
onsdag 22 april 2015 - Singapore, Singapore

Söndag 19 aprilEfter en stund vid hotellpoolen kom jag ner till stranden lagom till solnedgången. Det va en fantastisk upplevelse att se så mycket folk på stranden. Det fanns många så kallade strandbarer längs med hela stranden. Jag satte mig på en plaststol under ett parasoll och drack ett

Marknadsdag idag
torsdag 16 november 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Vi gick iväg med våra tomma ryggsäckar till torsdagsmarknaden här i Rethymnon. Många inköp av frukt och grönt blev det! Och en stor bit fetaost. Det är en upplevelse att gå runt bland alla stånd som är laddade med allt från spetstrosor, t-shirts, frukter och honung till grönsaker och

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Åter Sverigehemmet.
torsdag 16 november 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så är vi då åter i Sverigehemmet.Lite trötta lite frusna.Saknar Thailandshemmet och värmen förstås.Tycker inte alls om kylan.Nedräkning till nästa resa har börjat!Skriver mera om hemresan och fler foton kommer.Dessutom har jag mera att skriva om när vi var i Bangkok vid ankomsten och

The final countdown.
tisdag 14 november 2017 - Bangkok, Thailand

edvanliga morgongöromål.Tvättar idag också.11.00 tuk-yuk-service till Sky train.Åker lite längre bort på vår linje , Sukhumvit till Bang Chak.Där ligger Jim Thomspon oulet men dit går vi inte.Blir bara ill blomserförsäjaren strax nedanför trappan till Sky train.Köper den sedvanliga

Halvtidsvilan var i natt
torsdag 16 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Morron eller kväll?Fråga de som fastnade i festandet i natt! Jag förvånas fortfarande av hur "kreativa" människor frivilligt kan utsätta sig för denna plåga/combo; öronbedövande musik och bedövningsmedel.Jag kan å det varmaste rekommendera hörselskydd, se bild, även om rediga kåpor

Fam Löfgren
heartwarming i US #1