Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Shopping på Florida Mall
måndag 13 augusti 2018 - Orlando, Florida, USA

En bra start på dag efter en god natts som på vårt nya hotell Best western, frukost. Tillbaka på rummet blev de å packa om våra väskor inför avfärden imorgon. När de väl var ordning å reda i väskorna tog vi oss en shopping runda till Florida Mall. Spanade lite på JC Penny men var så

13 augusti: Klippning, vinst i fotbollsmatch och en riktig målgörare!
måndag 13 augusti 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå måndagsmorgonen var det lite segt att gå till skolan... Vilma skulle ha redovisningen i ämnet ”science” idag, vilket hon var lite pirrig inför...Strax efter jag gått med barnen till skolan kom min vän Toni och hämtade upp mig för att åka på Zumba. När vi kom dit var Isabell

Her var det billig og hva gjør jeg da?
fredag 23 oktober 2009 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

CEBU.Meningen før avreise var vel Manila og litt rundt i det område men da orkanen hadde gjort så store ødeleggelser sikta jeg meg inn på Cebu.Cebu er den nest største byen og ligger mye lenger sør en Manila. Cebu er jo også en STOR havneby der blant annet min stedfortreder på Sollia var i

På tur igen
måndag 13 augusti 2018 - Moyaux, Normandie, Frankrike

Startade med en kort tripp ner till Lovsjöns camping, söder om Jönköping. En trevlig liten camping där vi fick en plats med fin utsikt över sjön.Dag 2 gick resan ner till Malmö. En härlig promenad på em i fina parken vid havet och Nikki fick kolla in sina kompisar kaninerna.. Natten blev

Gunilla Gustafsson
GunLei i Rosa granit och slott
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
12 augusti: Besök och gudstjänst!
söndag 12 augusti 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagen åkte Per till jobbet igen, medan vi andra planerade gå till kyrkan. Vilma och Chiara var dock först lite svåra att väcka eftersom de somnat kl 01... Jag fick upp dem 5 minuter innan vi skulle gå och vi lyckades komma iväg, bara några minuter sena... Vi promenerade och körde

Pest å pina byttes
söndag 12 augusti 2018 - Kissimmee, Florida, USA

En fruktansvärd natt i denna hemska stank. Vaknade tidigt med huvudvärk å illa mående. Bestämde att här kan vi inte fortsätta å bo. Vare sig vi får pengar tillbaka eller inte.  Spanade runt på booking efter något nytt medans jag väntade på att mannen min skulle vakna. När han vaknat

11 augusti: Tårtbak, Oreti Beach och Paua!
lördag 11 augusti 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå lördagmorgonen åkte Per iväg tidigt till jobbet. Vi andra tog en lugn morgon. Sedan gjorde jag amerikanska pannkakor och gjorde varm choklad, vilket var uppskattat! Tilly pratade vid frukostbordet bla om att hon var lite bekymrad över vad och när hon skulle göra tårta till sina

Resenärer
söndag 12 augusti 2018 - Bryssel, Belgien

Jag och min rumskamrat i Bryssel hade ett bra samtal igår. Om resor. Vi var eniga om att en följd av resande är att man genomgår förändring. Om inte så är det ingen resa.Det är alltså resan inom sig som är det viktiga under färden. Att ändra tankesätt, vanor, livssyn.Kan likna det vid

Daniel Svanefors
svane i Tyger over Europe 2018
Senast aktiv - från Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna
10 augusti: Övernattande kompis!
fredag 10 augusti 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå fredagsmorgonen när barnen gått till skolan och Per till jobbet tog jag en liten lur pga att jag fortfarande kände mig tagen av min förkylning... Sedan började jag att göra en fotobok, vilket jag haft ambitionen att göra länge...Vid lunchtid betalade jag den bokade biljetten till

Magic castle
söndag 12 augusti 2018 - Kissimmee, Florida, USA

Buhuu.. Stället såg mydigt ut.. men gud så de stinker. Doftspray.. Försökte vädra men hjälpte inte.. bad å få byta rum. Sprayas i alla rum men fick i alls fall byta till ett med mindre stank. Tog oss en tur med bilen å hoppades på mindre stank när vi kom hem. Tyvärr inte mycke