Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Dag 1 - Resdag
torsdag 18 oktober 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi gick upp tidigare än en jobbedag för vi skulle ju äntligen ut o resa igen. Denna gången bär det av till Portugal. Vi åkte med Norvegian från Kastrup till Lissabon. Vi hämtade väskorna och tog tunnelbanan till stationen Oriente, där vi skulle ta ett tåg till Porto.Vi hade 2 timmar att

Matthias Svegbrant
Zveg i Portugalien vin-o-climb
Senast aktiv - från Carneiro, Porto, Porto, Portugal
Tan äter durian......
fredag 19 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Kan bara äga att surströmming är rätt ok jämfört med denna ”frukt”inte undra på den är förbjuden ta in på de flesta hotell

Urban Lindholm
Ubbe11 i Thailand-18
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Relalalalacykla.....del 7 🚴‍♂️🚴‍♀️
fredag 19 oktober 2018 - Bali, Indonesien

Lite molnigt när vi vaknar och risk för en regnskur finns så vi beslutar oss för att hyra cyklar och åka runt för att utforska lite längre bort utefter stranden. Nu blev det kanonväder hela dagen med sol ändå....🌞🌞🌞Men först fruk... nåååå ialla fall...Efter frukost upptäcks

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
181018 Dag 12 Carmel
torsdag 18 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181018 Dag 12  Carmel  Idag har varit en lugn dag med omväxlande  promenerande och strosande runt på stan, på strandpromenaden och omgivningarna. Träffade några kanadensare på hotellaltanen som var på väg till Mexiko, En var arkitekt och väldigt sugen på att komma till Sverige och

Från kust till kust
fredag 19 oktober 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Vi skippade frukost och kom iväg lite tidigare från Vegas med vidare färd mot San Diego. Sedan blev det frulle på Dennys i Baker, mitt i Alienland. Vad sägs om en ort på kartan som heter Zzyzx, lite nyfiken blir man allt😜Efter ett akut blöjbyte i Death Valley gjorde vi oss skyldiga till

Urus och Taquile
torsdag 18 oktober 2018 - Titicaca, Urubamba, Cusco, Peru

Blev upphämtade av en minibuss som körde oss ner till hamnen. Här blev vi ihopfösta till ett större gäng, till en båt med en guide. Idag ska vi ut på Titicaca sjön och se hur folk lever på en vassö. Verkade inte alls bra från början, så mycket folk flera hundra om inte tusen som

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
181017 Dag11 Cambria till Carmel
onsdag 17 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181017 Dag 11  Cambria  till CarmelIdag har vi avverkat den mest natursköna sträckan på Highway 1. Det är alltså sträckan mellan Cambria och Carmel. Vägen går stora delar på bergssidan mot Stilla havet. Vi har kikat på "Elephant seals" som ligger och sover i sanden vid havet. Besökt

Dag 2 HK, del 2!
onsdag 17 oktober 2018 - Hongkong

Är man i Hong Kong, så är ett besök på en roof top bar ett måste! Därför valde vi Rosedale som ligger runt hörnet från vårt hotell. Hissen upp till 30 våningen och vi fick välja om vi ville sitta ute eller inne! Härligt med glasräcke tyckte vissa andra tyckte det var hemskt!

Rickard Och Marie
Rickard50 i Down Under - Resan som äntligen blev av!
Senast aktiv - från Hongkong
Khaki and Fig country
fredag 19 oktober 2018 - Kurume, Fukuoka prefektur, Japan

Today an outing to the famous fruit growing area around Kurume to buy Figs and visit the traditional tea shop where we went the first day after arriving 10 years ago.Khaki is the Japanese name for Persimmon or Sharon fruit by the way.We also saw many fruit trees with unusual fruits  we had never

Resdag.
onsdag 17 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Så var det då dags att fortsätta äventyret, idag lämnar vi Cusco för att fortsätta upp lite högre i Anderna. Vi ska åka lokal- eller expressbuss, fast vi säger nog lyxbuss till Puno. Stora lyxiga säten som gick att fälla mycket och en fotpall att vila benen. Vi kom in först så vi

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster