Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Cowboys i Cody
tisdag 19 juni 2018 - Cody, Wyoming, USA

Howdy!!!Nu har vi hunnit ta oss till Cody som ligger ca 1 timma från Yellowstone national park. Resan började hemma i torsdags med att min goa lillebror var så söt och skjutsade oss till Malmö för en övernattning på hotel innnan vi tidigt nästa morgon skulle ta oss till Kastrup.  På

Tina Och Magnus Norrby
Halmstad Globetrotters i Roadtrip USA 2018
Senast aktiv - från Cody, Wyoming, USA
Promenad genom halva Paris
tisdag 19 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Anlände till Gare de nord strax före tre. Noa var hungrig så vi köpte fiskburgare på Burger king och sen började vi gå mot hotellet i andra änden av Paris nära Gare de Lyon. Vi satte oss i trappan nedanför en kyrka och åt. Sen gick vi och gick och gick och gick. När vi hade ett par

Första dagen i Porto
tisdag 19 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi har hunnit med en längre promenad runt om i Porto. En väldigt vacker gammal och charmfull stad. Portugal levererar so far. Vädret är inte eller nåt att gnälla över närmare 30 grader

På väg!
tisdag 19 juni 2018 - Schiphol, Noord-Holland, Nederländerna

Så var första flygresan avklaradNär man är van att resan tar ett dygn känns det rätt bekvämt att redan efter knappt två timmar vara halvvägs

Framme i Myrtle Beach
tisdag 19 juni 2018 - Myrtle Beach, South Carolina, USA

Efter 2 dagar i ett varmt Washington där har vi nu landat i Myrtle Myrtle Beach

Nu är vi på väg hemåt!

Tre härliga och avslappnade dagar i Christchurch med Malin och Russell, tusen tack för att ni har stått ut med oss alla 4 gånger vi varit hos er!!!! Vi kommer verkligen att sakna Nya Zeeland, sååå trevliga människor, härlig natur och gott vin!!!Mycket bilåkande har det blivit under våra

Nikki och Camille
tisdag 19 juni 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej igen! Här händer det grejer så bäst att skriva redan idag igen.Jodå, det blev ett nytt matställe att besöka. Det kändes lite ovant men ibland måste man våga språnget ut i det okända. Vi gick till Chez Camille, ett namn som bär antydningar om höga priser, vita dukar och

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Ack Palma du vackra
Senast aktiv - från Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
Fisksoppa 2.0 vid Donau
tisdag 19 juni 2018 - Vidin, Bulgarien

Fint väder hela dagen, 20-27 grader inget regn. Vår tur har gått norrut genom den Bulgariska landsbygden, på lappade, gropiga vägar och genom mer eller mindre förfallna byar. Men också genom fina odlingslandskap där bland annat solrosorna står med sina "ansikten" vända mot solen.I byn

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018
Senast aktiv - från Vidin, Bulgarien
Lite pool och lite regn och åska
tisdag 19 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Dagen börjar med strålande sol och värme och ett missat samtal, från någon jag inte väntat mig. Ever. Ida har fått sig en fanclub av två svenska barn. De pratar med Ida och mig men vågar inte prata med Pontus eller Linnea... gäller dem också förstås..Efter frukosten skulle Linnea ner

Emma Skoog
emmamartin i Sicilien
Senast aktiv - från Giardini Naxos, Sicilien, Italien
Mat och bad
tisdag 19 juni 2018 - Montalbino, Toscana, Italien

De senaste två dagarna har vi legat vi poolen och varit inne i Montespertoli. Även levt gårdslivet och fått plantera grönsaker. Vi fick lära oss om hur växter samspelar; tomater, tagetes och basilika trivs ihop och ger skugga samt håller borta skadedjur. Halm ska strös runt plantorna för

Therese Anckar
Lennartsson i Toscana & Ligurien