Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Prolog
söndag 17 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är en fantastisk resa slut och det är så galet svårt att sammanfatta, och ännu svårare att förmedla vad vi varit med om. Nu känns tiden i USA som en helt annan tidsålder och hur ska vi någonsin kunna anpassa oss tillbaka till vardagen?Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta ut den här

Nytt år
söndag 20 januari 2019 - Tunis, Tunisien

Nytt år!Har varit full upp sen årsskiftet. Har ofta suttit ner och försökt fundera över vad jag varit med om, och samla tankarna, men inte kommit till skott att dela med mig. Här följer några axplock från de första tre veckorna på året.Det nya året började riktigt bra, med en

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
Golf igen och en havsnära lunch😎
söndag 17 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Så var det dax för runda nr 2 på Hermanus GK. I dag utmanade jag Gert i poängtävling, som han vann med 2 p. Gert gick in på 29 p o jag på 27 p. Vi spelade med ett trevligt engelsk par. Egentligen har vi inte träffat på några otrevliga människor här utan tvärtom, alla är väldigt

Vecka 10
söndag 17 februari 2019 - Krabi, Thailand

Måndag 11 februariSedvanliga morgonrutiner lite kaffe och frukt efter detta en promenaden på stranden och sedan lunch på Halal food, lyssna bok på altanen, lite mera kaffe en promenad till, denna gång norrut på stranden och efter ca. 1 timma så hade vi plockat upp ca. 1 kilo glasskärvor som

Johan
Jonmar i Resa 2018-2019
Senast aktiv - från Krabi, Thailand
150 våningar

Efter att ha gått över 30 000 steg, ca 20 km idag och stegräknaren beräknar att vi har klättrat över 150 våningar är jag ganska slut i benen. Kristina tog mig på en klättrig tur i bergen, där vi tog trapporna ner och upp från utsiktsplatsen till Leura skogen. Eller trappor och trappor,

Nga Pali
söndag 17 februari 2019 - Thandwe, Rakhine, Myanmar (a)

Nu är vi inkvarterade på vårt hotel Nga Pali och här ska vi bli nu fram till den 26 februari. Det blir inte så mycket skrivit för nu ska vi mest bara relaxa efter 17 dagars intensivt program och många upplevelser rikare. Burmeserna är ett mycket vänligt och trevligt folk. Vi har blivit

Monica Håkansson
MonicaoJan i Burma och Kambodja
Senast aktiv - från Thandwe, Rakhine, Myanmar (a)
Lärorik resa
söndag 17 februari 2019 - Linköping

Då var det dags att summera denna resa. Thailand är alltid thailand.det går aldrig att undgå. Eftersom jag tidigare har varit i thailand ett åtaliga gånger så hade jag en visst vision om denna resa mestadels om hur det skulle var.Phuket har jag alltid försökt hålla mig undan från. Ön

hemresa
lördag 16 februari 2019 - Linköping

Dags för den långa hemresan...Blev upphämtad från hotellet redan vid 7.00 på morgonen.efter säkert 2000 stopp och konstigt nog bytt minibuss 2 miloner gånger så var vi äntligen framme vid flygplatsen. Det planet vi skulle med va så klart försenat några minuter, vilket skapade en

Träning
lördag 16 februari 2019 - Floda, Västra Götalands län, Sverige

Träningspass nr 2... med världens bästa flickvän 🙂. 1,3 mil kring Floda och Tollered, c:a 6 grader varmt och mestadels en blek men skön sol. Fantastisk natur och det bästa sällskap man kan tänka sig.

Dag 5: Ao Nang/ Dragon Crest
söndag 17 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Igår, lördag, var jag uppe redan innan kl 07. Planen var att ära frukost innan det var dags att hitta en förare som kunde köra oss till vandringsleden. Jag tror klockan var mellan 9-10 när vi var framme och kunde påbörja vandringen som skulle ta 2 timmar och gå genom djungeln. Vi såg

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster