Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Lugn dag idag
lördag 24 februari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

GÅR INTE ATT LADDA UPP BILDER IDAG!Tar det lugnt idag efter utflykten igår till Elfertherna. Det blev en skön promenad på stan, många stopp för att sitta och titta på folklivet och sedan middag på italienska restaurangen - sista besöket - för nu lämnar vi snart Rethymnon.

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Eleftherna
fredag 23 februari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

GÅR INTE ATT LADDA UPP BILDER IDAG!!!!!Vackert väder! Perfekt för en utflykt upp i bergen! Målet var den lilla byn Eleftherna några mil sydöst om Rethymnon. Bussresan via Arkadi går på små slingriga vägar, genom små byar där bussen nästan kör in i husväggar, längs djupa raviner så

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Arcos
söndag 25 februari 2018 - Arcos de la Frontera, Andalusien, Spanien

Vacker och vit bergsstad som hänger på klippkanten. Hisnande utsikt och smala gränder från morernas tid. Vi har lärt pss mycket tålamod genom väntan på tåg till Jerez och vidare med buss men väl värt besväret.

Ingegerd Skoog
cowboytanterna i cadiz
Senast aktiv - från Arcos de la Frontera, Andalusien, Spanien
Masai Mara - Safari!
söndag 25 februari 2018 - masai mara kenya

Hej där hemma :) Nu är vi komkomna från en helt fanastisk helg som vi spenderat i Masai Mara på safari! Detta bokade vi här nere genom en av Peos kontakter, Isack som körde oss dit och var vår chaufför under våra safari-dagar :) För resan dit, hem och i parken, boende inklusive frukost,

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Amanda i Kenya
Senast aktiv - från Nairobi, Kenya
Flodbåt
söndag 25 februari 2018 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Sovit en natt på lodge m enkel standard men rent.Befinner oss vid Karibiska sidan.Hit åkte vi m flodbåt ca 1 tim.Lungt,skönt inte mycket o göra efter middag igår,somna vid 21.30.Klockan ringde 5.30,dax för ännu en tur m flodbåt för se fågel o djurlivet i regnskogen.Senare idag ska vi på

Några dagar senare.
söndag 25 februari 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Så har det gått några dagar igen. Nu är vi 10 stycken i gruppen. 2 mer har stött till. Vi.bor i ett kedjehus, kan man väl kalla det. På en sidogata från huvudgatan genom Hua Hin. C:a150 meter till vår pool och havet.På första våningen är köket, stor entre och vardagsrum, samt en

Hans Axelsson
haax i THAILAND 2018
Senast aktiv - från Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand
Maritimt tema & vaxmuseum
söndag 25 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Ett regnigt Sydney gjorde att vi var inomhus stora delar av dagen.Vi började med frukost på Bourke Street Bakery och gick sedan över bron på Darling Harbour och till Sydneys Maritime Museum, sjöfartsmuseet. Vi kollade in gamla slagskepp och militärfartyg som man fick gå in i och som låg

Nusa Lembongan
fredag 16 februari 2018 - Lembongan, Indonesien

På Lembongan så hyrde vi moppe och då åkte vi till ett mangroveträsk och där åkte vi pinnbåt. Pinnbåt är en vanlig båt  utan motor som man tar sig fram med hjälp av pinne i istället. Vi bodde hos en trevlig familj. När vi bodde där så satt vi på tokiga klippor och tittade på

Nomi Nidesjö
Nomisen i Asien 2017/18
Senast aktiv - från East Lombok Regency, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
24 Feb: Storslagen fisketur!
lördag 24 februari 2018 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

På lördagmorgonen åkte Per och Ludvig ut med en ordnad fisketur från Bluff, som ligger ca 2 mil söder om Invercargill. Det var lite sjögång, men uppehållsväder. Sjökaptenerna tyckte inte det behövdes några flytvästar, så de låg kvar i lådan (det kändes ju tryggt...) Dagen innan

"Packad " och klar!
söndag 25 februari 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så har nästan det mesta packats.Läget är under kontroll.Ska väga för säkerhets skull.Har köpt en ny väskvåg.10.15 ska taxi beställas till , bäst vara ute i god tid när det är utrikes avgång.12.00 lyfter flyget mot Helsingfors, Vaanta airport.17.00 , finsk tid ( 1 timme före ), mot

Nytt i forumet

Dela på Facebook?