Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

APBAJS!!!!
tisdag 19 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Sitter och hyperventilerar nu. Jag har sovit rätt bra när jag väl somnade. Somnat och vaknat till och från. Tagit en väldigt lugn morgon. Bara landat i detta. Igår var jag och köpte linsvätska för jag missade ta med det och linserna verkligen torkade ihop eller har gjort mer eller mindre

Ute på landet
tisdag 19 mars 2019 - Neijiang

Vi åkte ut på landet med buss, för att titta på fina blommor och andra växter, rapsen står i full blom här, husen man ser är hus som står tomma för att lantbrukarna inte vill bo i dem efter att myndigheterna flyttade bort dem tillfälligt, det tycker de är för dyra hyran är på 800 i

Geir Jöraas
tellas i Kina semestern 2019
Senast aktiv - från Neijiang, Sichuan, Kina
Resebetraktelser om Asiens motsvarighet till Monte Carlo
måndag 18 mars 2019 - Macao, Macao

Många av oss kan inte ens peka ut vart Monte Carlo ligger på världskartan, och lika få har en susning om vart det nya provinsen Macao ligger. Jag kan vara helt ärlig och berätta att jag själv inte ens visste vad området hade för status. Först trodde jag att det tillhörde Kina, sedan

Franskt återseende
söndag 3 februari 2019 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Första februari, begav mig på min andra visum-resa, denna gången till Nice, sydfrankrike. Tog mig till flygplatsen utan problem, och kunde checka in smidigt. Resan gick bra, och väl i Nice utforskade jag transporten med tram till närheten av där jag skulle bo, varifrån jag vandrade sista

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
There's no place like home 🏡
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Då har jag landat i Kolkata.  Jag löste ju hela flygresan och sen fixade jag taxi till hotellet. Trodde dock det skulle vara lite fräschare.Alla 3 våningarna under är bara byggkaos deluxe. Jaja, nu är det bara en natt sen kommer Mashkoor och hämtar mig. Vi ska bo i en annan del av

Senast aktiv - från Calcutta, Västbengalen, Indien
Indisk trolovning på traditionellt vis
måndag 18 mars 2019 - Gurgaon, Haryana, Indien

I ett tidigare inlägg skrev jag att examensproven är en central del av en Indiers liv och kan vara väldigt avgörande för deras framtid. När väl examen är genomförd så är det bröllop som är nästa stora händelse, men det ligger inte alltid i deras egna händer. Indien är ett

Svensk indier förvirrar
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Framme i Calcutta och på hotellet. Ja eller rummet iallafall. Det är ett komplex som ligger längst upp i ett hus. Jag trodde jag gått fel. Man går in på nån bakgata där det satt några män och stirrade och sen upp för massa trappor i vad som ser ut som en byggnadsplats och sen till en

Rocky Mountains
måndag 14 augusti 2006 - Denver, Colorado, USA

I bergen såg vi hjortar, Big Horn sheep och annat: i Rocky Mount national park.

Smoky Mountains
tisdag 22 augusti 2006 - Charlotte, North Carolina, USA

Smoky Mountains i North Carolina I nationalparken bredvid fanns fullt med djurliv.Vi såg bl.a. dessa svartbjörnar.Det var en mamma med tre ungar.Sedan var det en ung ensam björn vid sidan av vägen som man kunde komma mycket nära.

Inlandsisen smälter
tisdag 7 mars 2006 - Godthåb, Sermersooq, Grönland

Idag talar många forskare om jordens uppvärmning. Ja, här är det i alla fall inte normal. Det var 15 grader varmt i solen i söndags vid mitt köksfönster, som man kan se på termometern på bilden. Och idag skulle det visst bli 12 grader kallt i Skåne. På svensk radio sa de idag att

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster