Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

22 september: Kalas och tjejdag med shopping etc i Dunedin!
lördag 22 september 2018 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen var Per tvungen att gå upp vid 6.30 eftersom han skulle till jobbet... Jag drog mig en halvtimme till och började sedan bla packa in all vår skidutrustning, som vi hyrt, i bilen, eftersom vi idag planerade att åka till Dunedin för att lämna tillbaka allt igen. Efter att

21 september: Konst, indiskt besök och övernattning!
fredag 21 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen fick Vilma, för omväxlings skull, klä sig i valfria kläder i skolan eftersom det var ”mufti day”. Trots lite svalt på morgonen valde Vilma shorts, som en riktig infödd ”kiwi” skulle göra. Idag var det Ellen och Ludvigs klasskompis AJ’s sista dag, vilket de

Som jag längtat efter Omsk
söndag 23 september 2018 - Omsk, oblast, Ryssland

Omsk började lite dåligt med att jag begick rookiemisstaget att inte insistera på ett satt pris utan körde på taxameter. Väldigt mkt dyrare än det borde. Tack för den taxigubbejävel och grattis till typ 250 kr. Aah vi överlever.Stora gatan såg extremt lovande ut i mörkret. Fantastiska

Vandring genom hagar
söndag 23 september 2018 - Ermita del Calvario

Idag har vi vandrat i landsbygd nästan hela dagen. Vi har gått genom många ko-och fårhagar. Ovanligt mycket fågelsång också i skogarna med tanke på årstiden. Mina tankar har gått till liknelsen om det förlorade fåret. Om Herden som söker det hundrade fåret när det saknas fast han har

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Odessa
måndag 17 september 2018 - Odeska, Ukraina

Odessa är en stad jag kommer att återvända till !Lummiga boulevarder i ett rutmönster som i New York så det är lätt att hitta.Det finns en turistgata med hyddemög, växlingskontor, turistrestauranger och flådiga barer som leder ned till Potemkintrappan som är det mest kända landmärket

M Lowereneborg
LowerEneborg i Kiev/Odessa 2018
Senast aktiv - från Odessa, Odeska, Ukraina
Bilder
söndag 23 september 2018 - Mönsterås, Kalmar län, Sverige

Tyvärr tar det tid med bilderJag återkommer

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Mönsterås, Kalmar län, Sverige
Himalaya
söndag 23 september 2018 - Gangtok

Idag lämnade jag Darjeeling och åkte till Gangtok. Man går till  klocktornet och det står på de olika jeepbilarna vart de ska. När jeepen är full så åker den och det kostar ca 20-40kr och tar 4 timmar. För att vara i Sikkimområdet där Gangtok ligger krävs inner line permission

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Darjeeling, Västbengalen, Indien
T minus 5 days and counting.....
söndag 23 september 2018 - Delfin 3, 03183 La Mata, Spanien

Efter snart en månads uppvärming i Spanin är det snart dax att dra öster ut. Resplanen har tagit form och nödvändiga visum och flyg är bokade. Några platser är fasta datum pga visum och bokade transporter som krävs vid inresa men det mesta är preliminära datum så vi får väl se hur

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Torrelamata, Spanien
Guld
söndag 23 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår lördag var jag på Perth Mint. Där det finns guld. Så jag tog en trevlig guidad tur, där de berättade om histora och visade hur man "gör" guld. Vill ha... haha. Där hade världens största guldmynt, som väger 1 ton. Vill ha, dock lite tungt att ta med sig hem. Efter det vart det att

Lars Eriksson
Lukas2 i Perth