Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Golf igen och en havsnära lunch😎
söndag 17 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Så var det dax för runda nr 2 på Hermanus GK. I dag utmanade jag Gert i poängtävling, som han vann med 2 p. Gert gick in på 29 p o jag på 27 p. Vi spelade med ett trevligt engelsk par. Egentligen har vi inte träffat på några otrevliga människor här utan tvärtom, alla är väldigt

Vecka 10
söndag 17 februari 2019 - Krabi, Thailand

Måndag 11 februariSedvanliga morgonrutiner lite kaffe och frukt efter detta en promenaden på stranden och sedan lunch på Halal food, lyssna bok på altanen, lite mera kaffe en promenad till, denna gång norrut på stranden och efter ca. 1 timma så hade vi plockat upp ca. 1 kilo glasskärvor som

Johan
Jonmar i Resa 2018-2019
Senast aktiv - från Krabi, Thailand
150 våningar

Efter att ha gått över 30 000 steg, ca 20 km idag och stegräknaren beräknar att vi har klättrat över 150 våningar är jag ganska slut i benen. Kristina tog mig på en klättrig tur i bergen, där vi tog trapporna ner och upp från utsiktsplatsen till Leura skogen. Eller trappor och trappor,

Nga Pali
söndag 17 februari 2019 - Thandwe, Rakhine, Myanmar (a)

Nu är vi inkvarterade på vårt hotel Nga Pali och här ska vi bli nu fram till den 26 februari. Det blir inte så mycket skrivit för nu ska vi mest bara relaxa efter 17 dagars intensivt program och många upplevelser rikare. Burmeserna är ett mycket vänligt och trevligt folk. Vi har blivit

Monica Håkansson
MonicaoJan i Burma och Kambodja
Senast aktiv - från Thandwe, Rakhine, Myanmar (a)
Lärorik resa
söndag 17 februari 2019 - Linköping

Då var det dags att summera denna resa. Thailand är alltid thailand.det går aldrig att undgå. Eftersom jag tidigare har varit i thailand ett åtaliga gånger så hade jag en visst vision om denna resa mestadels om hur det skulle var.Phuket har jag alltid försökt hålla mig undan från. Ön

hemresa
lördag 16 februari 2019 - Linköping

Dags för den långa hemresan...Blev upphämtad från hotellet redan vid 7.00 på morgonen.efter säkert 2000 stopp och konstigt nog bytt minibuss 2 miloner gånger så var vi äntligen framme vid flygplatsen. Det planet vi skulle med va så klart försenat några minuter, vilket skapade en

Träning
lördag 16 februari 2019 - Floda, Västra Götalands län, Sverige

Träningspass nr 2... med världens bästa flickvän 🙂. 1,3 mil kring Floda och Tollered, c:a 6 grader varmt och mestadels en blek men skön sol. Fantastisk natur och det bästa sällskap man kan tänka sig.

Dag 5: Ao Nang/ Dragon Crest
söndag 17 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Igår, lördag, var jag uppe redan innan kl 07. Planen var att ära frukost innan det var dags att hitta en förare som kunde köra oss till vandringsleden. Jag tror klockan var mellan 9-10 när vi var framme och kunde påbörja vandringen som skulle ta 2 timmar och gå genom djungeln. Vi såg

Franz josef glacier
söndag 17 februari 2019 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Efter en natt i delat rum tillsammans med ett trevligt par från Tyskland startade vi dagen med en rejäl frukostbuffé, med riktigt kaffe åt Annelie! Dagens stora plan var helikoptertur upp på glaciären Franz Josef. När vi kom till samlingsplatsen var det dock osäkert om det skulle bli några

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland
På väg!
lördag 16 februari 2019 - Miami, Florida, USA

Flög från Kastrup till Düsseldorf med ett jäkla propellerplan... Vi flyger med Lufthansa men operated by Eurowings. Vilket mög alltså...Planet från Düsseldorf till Miami är ju fint men vilken service. Förutom maten så är det bara vattnet som är gratis. Piggen fick betala för kaffet

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida/New York
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster