Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Snorkling
fredag 19 juli 2019 -

Sov som en gudinna inatt. Mjuk säng, skönt täcke och 2 mycket fina kuddar. Jo man tackar. Ingen semester utan tuppar, även här verkar dom finnas och galer från klockan 5 på morgonen. Vi har även en moske någonstans i skogen, där skriker dom klockan 18:00. Alltid ska det vara något. Inga

Solen skiner i Kista
fredag 19 juli 2019 - Kista, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vädret i Stockholm har inte varit på topp, men i dag har solen äntligen hittat tillbaka. Jag befinner mig i Kista i dag och ska snart möta upp en väninna för att fika på Kista Galleria. Därefter ska jag besöka Kista Science Tower för att ta lite foton från taket till ett nyhetsinslag som

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Stockholm
Senast aktiv - från USA
Experience-stacked days in Singapore
fredag 19 juli 2019 - Singapore

Though our living accomodation is a huge disappointment, our days in Singapore has been great. Our second day, we put 16 km into our shoes! Walking around the Merlion park, Marina Bays area and Gardens by the bay provides some of the most stunningly beautiful sceneries I know. We had a really good

Ciccie Jisborg
Jisborg i Halfway around the world
Senast aktiv - från Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Åsnefärd
torsdag 18 juli 2019 -

Tid är någon som är olika viktigt på olika platser på vår jord. Vår avgång med färjan är 11:00 vi startar ca 1120 Pga lite dåligt havsväder blir vi totalt 1 timme sen. En timme av viktig soltid. Vår matklockan hamnar också fel, för vissa i sällskapet.I 3 timmar satt vi instängda i

Dag 2 Auschwitz och Warszawa
onsdag 17 juli 2019 - Oświęcim, Lillpolen, Polen

Idag har det varit en kontrasternas dag. Från fint hotell med fantastisk frukostbuffé i Krakow till luftmadrass i Warzawa. Från tidig morgon till sen kväll. Från ohyggliga övergrepp och ondska i Auschwitz till vänskap och välkomnande i Warzawa. Annelies tyngsta ögonblick för dagen var

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Dag 3 Heldag i Warszawa
Senast aktiv - från Warszawa, Masovien, Polen
Dag 3 Warszawa
torsdag 18 juli 2019 - Warszawa, Masovien, Polen

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Dag 3 Heldag i Warszawa
Senast aktiv - från Warszawa, Masovien, Polen
Sol och bad dag☀️😁
torsdag 18 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

En riktig slappardag idag. Lugn skön förmiddag med frukost och noll stress. Tog allt i lagom takt. Men kom ner till stranden till slut! 😎⛱ idag var det riktigt klibbigt och varmt ute! Ida tyckte inte alls det var kul på stranden under parasollet, troligtvis för varmt. Men med lite lunch i

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
En bro för mycket - nästan...
torsdag 18 juli 2019 -

Torsdag 18 juli (Inge)Efter en sömnfylld natt vaknade vi och intog en rejäl frukost hos Margaretha. Hans-Örjan som blivit lite småländsk av att färdas genom granskogarna i Kalmar och Kronobergs län halade fram resterna från Brösarp. Lite äggakaka och fläsk är vad magen behöver på

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Staffanstorp, Skåne län, Sverige
Into the wild
onsdag 17 juli 2019 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Martin och jag hade tur och fick en egen kupé på tåget till Mongoliets huvudstad Ulaan Bataar. Visst, det är trevligt att dela kupé med andra, men det var väldigt skönt att kunna sprida ut sig. Hela dagen åkte vi förbi dels skog, dels små slitna, ganska öde samhällen. Det var stundtals

Marie Gunér
Marrre i Transmongoliska järnvägen
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Dag 2
onsdag 17 juli 2019 -

Även idag skönt gåväder, men sol och lite mer värme kom på eftermiddagen. Börje & Agneta Persson och Leif-Inge Nordström besökte en rastplats idag. De ska komma till campen imorgon också.Facit av dagen är att det känns bra, bara en liten blåsa på sidan av en stortå.Alla har

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2019
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Nytt i forumet

Stor tröghet i resdagboken????

Malte svarade

Undersökning

kimjina svarade

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Besöka vaniljfälten i Peru

Inactive User svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster