Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Siljan runt
onsdag 5 augusti 2020 - Sollerön, Dalarnas län, Sverige

Vi velade en stund på morgonen kring vad vi skulle hitta på idag. Buss in till Mora eller riva tältet och istället ge oss ut på längre äventyr med Transiten?Det blev alternativ 2. Vi (läs Henrik) har efter dessa veckor blivit ganska snabba på att ta upp o ner tältet, och eftersom Henriks

Drabbning på Piteå GK
tisdag 4 augusti 2020 - Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vi vaknade till en mulen morgon här i Piteå. En god hotellfrukosten innan vi begav oss in till Piteå stad. En lite gullig stad med en gågata som vi flanerade på en stund. Några inköp innan avfärd mot Piteå GK. Parkeringen var full men det löste vi  med att flytta runt lite avspärrningar

I Vasas spår
tisdag 4 augusti 2020 - Sollerön, Dalarnas län, Sverige

Redan när vi började planera för vår Sverige-semester pratade Henrik o Theo om att det vore kul att testa att cykla Cykel-Vasa-sträckan. Henrik har deltagit i tävlingen 3 ggr tidigare, men för Theo skulle det förstås krävas lite extra.Vaknade till strålande solsken och efter frukost

Äntligen...20 år senare...
måndag 3 augusti 2020 - Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vaknade till en regnigt och dimmig morgon vid foten av Högakustenbron. Dagens mål är......(trumvirvel)Pite Havsbad det har undertecknad tjatat om i minst 20 år så jag är mycket glad över destinationen. Det finns en önskan av resesällskapet att stanna till i björkarnas stad, Umeå. Per

Sveriges högsta vattenfall
måndag 3 augusti 2020 - Särna, Dalarnas län, Sverige

Efter frukost o städning lämnade vi stugan. Henrik hade siktat in sig på Lofsdalen, där han o Theo skulle cykla lite downhill. När vi efter många om o men kom fram verkade hela byn ha tagit semester. Helt dött, inget öppet. Mer än en dålig restaurang på campingen, där vi slängde i oss

Bästa vattenfallet hittills
söndag 2 augusti 2020 - Vemdalen, Jämtlands län, Sverige

Nu närmar vi oss slutet på denna Sverige-resa och börjar förbereda oss för hemresa, dock med några trevliga övernattningar längs vägen.Idag åkte vi iväg för ytterligare en liten vandring till ett vattenfall. Detta låg utanför Klövsjö och hette Fettjeåfallet. Det inbegrep en

Högakustenbron
söndag 2 augusti 2020 -

Vi startade dagen i ett soligt och fint Hudiksvall. En morgonpromenad till stranden och sedan hittade vi en mysig stig genom skogen som ledde till en grotta som blivit till under inlandsisen då den slet med sig klippblock som numer blivit en grotta. Frukost med plasthandskar för allas säkerhet

Roadtrip med okänd destination
lördag 1 augusti 2020 - Hudiksvall, Gävleborgs län, Sverige

Dagen startades med att packa bussen för avfärd mot okänd destination. Frukostmöte på Stångbyvägen där dagens mål skulle avslöjas. Per var imponerand över att vår packning var större än när vi åkte med kidsen på semester när de var små. Alltså dagens slutdestination

Samevistet o Fallmoran
lördag 1 augusti 2020 -

Så skönt att sova i stuga i natt. Efter frukost packade vi ryggsäcken och åkte till Storhogna och parkerade. Planen var att vandra till Samevistet och Fallmoran. Samevistet, där det finns en våffelstuga, har vi besökt nån gång vintertid. Nu var stugan stängd, men det var ändå ett bra

Lillbabs, cykling o myggor
fredag 31 juli 2020 - Vemdalen, Jämtlands län, Sverige

När vi packat ihop våra pinaler på campingen åkte vi till en fin Skatepark/Cykelpark inne i Hudik där Theo körde runt en stund på kickbiken.En knapp timma senare var vi i Järvsö - Lillbabs-land. Vägen till Järvsö var fin med många sjöar och röda stugor.Vi åkte först till

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster