Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tahititime
fredag 16 juli 2010 - Franska Polynesien

Hei alle sammen,En rask liten oppdatering fra tahitis vakre øygrupper. Her er det selvsagt laguner og palmer og vakkert vann I alle nyanser av blått. Tina, Matai og jeg koser oss sammen, og Kyber er her og.. Han er I og for seg så ålreight som en svigersøster kommer til å synes en som prøver

En resa till det fantasiska Monte Carlo
fredag 6 september 2019 - Monte Carlo, Monaco-Ville, Monaco

I den har artikeln tänkte jag berätta lite om min resa till Monte Carlo som jag gjorde ifjol. Just nu är det svårt att resa för oss alla, men jag hoppas att detta blir en bra ingång för alla som vill åka längre fram.En anledning till att många vill åka till Monte Carlo är att det har

Drömmen om en fotbollsresa till England
onsdag 21 oktober 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Det är många som drömmer om att göra en fotbollsresa. Efter att ha följt favoritlaget på TV under en massa år och sett hur det ser ut på läktarna blir det förstås mycket lockande att göra den där resan och se hur det ser ut i verkligheten. Om man dessutom gillar att spela på fotboll

Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Autumn Sonata
fredag 2 oktober 2020 -

Är kanske inte direkt snabbast på morgnarna och då vi prioriterar återhämtning så blev det också på fredagen en kombinerad frukost-lunch. Denna intog vi på Fiket vid Österport precis utanför ringmuren. Rökt lax för Emelie medan jag valde raggmunk med fläsk. Fredagen var vigd till

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Längtar efter att åka ut och resa igen!
onsdag 5 augusti 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

Fortfarande värt att resa till Camp Nou?
fredag 4 september 2020 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag är knappast själv om att älska en fotbollsresa, framförallt till ett varmt Spanien. Det kommer sent att lämna min minnesbank när jag såg Barcelona ta emot Osasuna på hemmaplan 2011 och pulverisera dem i en målkavalkad av David Villa, Cesc Fabregas och Lionel Messi. Nu, snart 10 år

Kan jag resa med olja?
tisdag 1 september 2020 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Nuförtiden finns det många produkter som innehåller CBD. Inom hälsoindustrin har CBD snabbt blivit ett välanvänt slagord, och allt mer människor börjar använda produkter innehållande CBD. Många känner sig dock förvirrade när det kommer till att resa internationellt med CBD, och

Maria Jörgensson
nomadiclife i hemsemester
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster