Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

A dream come true 😍
tisdag 25 september 2018 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Sovit som en prinsessa inatt. Riktigt nice att dela säng med Ella igen. Hon har frusit och vi har sovit tätt. Myspys 😍 Stora tjejerna har också sovit gott i varsin jättesaäng. Så rullade vi då iväg mot först Hoover Dam och sedan Grand Canyon. Hoover Dam var jättehäftigt. Min

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Bussigt 😊
onsdag 26 september 2018 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Min nyfunna svenska vän som jag träffade i Darjeeling kom till Gangtok och jag hade ett rum där så vi delade igen. Jag hade en dubbelsäng där så vi tog varsin sida och satt och pratade om lite allt möjligt. När man gör så i Indien får man garanterat publik från gatan ! 🤣🥇 På

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Calcutta, Västbengalen, Indien
Väntan
onsdag 26 september 2018 - Hongkong, Hongkong

Japp då har man kommit till Hong Kong flygplats igen. Sitter här och väntar på mitt flyg till London, dock går det inte förän om några timmar. Men man får softa och ta det lugnt. Rätt skönt att man har tillgång till lounge och slappa i. Flyget upp hit gick bra, utan några större

Lars Eriksson
Lukas2 i Perth
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Hälsningar från Anette och Peter
måndag 24 september 2018 - Still Bay West, Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Brev nr  2 2018  SeptemberKära vänner! Ja,  det har gått en tid sedan det förra brevet. Vi har bott provisoriskt i Stilbaai under 5 veckor april/maj  innan vi reste till Sverige.  Vi har hunnit med att vara i Sverige under 2.5 månad. Sedan har vi  flyttat in vårt nya hus i Stilbaai den

24 september: Ellen vidare i dikttävling och redovisning om utrotningshotade djur!
måndag 24 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagsmorgonen hade Ellen och Ludvig generalrepetition på morgonen inför dagens presentation inför klassen om ett utrotningshotat djur i Nya Zeeland. Ellen hade valt fågeln ”rock wren” och Ludvig the ”yellow-eyed penguin”. Efter att barnen börjat skolan tränade jag lite. Efter

Vänner på vägen
tisdag 25 september 2018 - Gernika-Lumo, Baskien, Spanien

Idag är det femte dagen på vägen. Det är också femte natten på härbärgen. Nu känner vi igen många andra pilgrimer och vi hälsar på varandra när vi ses utmed vägen. Ofta när man träffas och börjar prata frågar man varifrån den andra kommer och hur mångte caminon man är ute på.

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Gernika-Lumo, Baskien, Spanien
Bussresan Split-Dubrovnik
tisdag 25 september 2018 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej. Igår åkte vi med buss rån Split - Dubrovnik  Resan tog ca 4,5 tim och kostade ca175skr/person. Vi passerade gränsen till Bosnien och genom en ca 20km lång kuststräcka som tillhör Bosnien. Vi fick visa pass. Mycket vacker natur. Vi följde kustlinjen nästan hela sträckan.

Jonny Persson
Malte i Ö-luffning i Kroatien
Senast aktiv - från Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Neon
måndag 24 september 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Barnen kom som sagt igår. Jetlaggade till max 😴 Dom vaknade supertidigt i morse såklart, så blir det ju. Stina hängde med Göran ut på morgonprommis och Ella flyttade upp i en säng en stund innan det var dax att dra iväg mot Las Vegas. Vi körde en bit igår vilket var smart. Vi hamnande

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Uppdatering av första tiden
söndag 23 september 2018 - London, England, Storbritannien

Hej Det var inte meningen jag skulle skriva här på sidan angående denna tur, men jag kommer ändå informera om läget, dock inte så ofta.jo som sagt jag har nu bott och jobbat i London i snart 4 månaders tid. Den totala tiden är tänkt att bli ca 12 månader.En enkel till London Staden

Per Björkman
Pellebeman i En enkel till London
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Uppförsbackar och nerförsbackar
måndag 24 september 2018 - Markina-Xemein, Baskien, Spanien

Regnet smattrade mot plåttaket ovanför oss i högsängarna hela natten. Mot morgonen saktade det i något, så vi beslöt att starta lite senare än vanligt ifall det skulle sluta regna. Vi kom oss iväg kvart före nio, fullt rustade för regn. Det kom dock inget desto mera regn än det som

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte