Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Peter rörd till tårar!
onsdag 19 juni 2019 - Stelvio, Trentino-Alto Adige, Italien

Peters dröm har slagit in en heldag i bil på höga höjder med den vackraste vy han kan tänka sig! Jag håller med om att det är vackert men också mycket tid i bilen tack och lov ingen trafik någonstans! Det var värt timmarna för att få se Peters glädjetårar och få ta massa fina bilder!

Riktigt läskig väg!
onsdag 19 juni 2019 - Gavia, Emilia-Romagna, Italien

Phu! Det var för mig lite nära döden upplevelse att köra denna väg. För Peter var det en lycko kick! Riktigt smal och skrovlig väg fullt av möte med motorcyklar och cyklister i full fart. Stup på ena sidan utan räcke! Men visst, fantastiskt vacker vy väl där uppe. Och snö!

Bilkö i Kaukasus!
onsdag 19 juni 2019 - Stepantsminda, Georgia, USA

Idag tog vi språnget upp i Kaukasus igen. 42 mils körning från Ganja i Azerbaijan via Tblisi upp till Stepantsminda i Georgien nära ryska gränsen. Ganska tråkig körning, förutom den caféägare vi kom i samspråk med under en paus. Han ritade ut vägen upp i bergen på en papperslapp åt

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Stepantsminda, Georgia, USA
Kroatiska kusten, Rammstein i Taxin!!! och roaming på!
tisdag 18 juni 2019 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Efter frukost i Mostar mötte Mili upp oss med sin van.  Vi har bokat shuffle till kusten på 2h.Vilken start, sätter sig i bilen å då går låten Puppe igång från senaste Rammsteinplattan. Mili å Gandalf grå fann varandra genom musikens språk och resan gick blixtsnabbt genom passkontroll

Madonna di Campiglio= Guld till Ingmar Stenmark!

Första utsiktsplatsen på dagens resa som går mot Österrike! Vart vi ska bo vet vi inte ännu!

En dag på stan
onsdag 19 juni 2019 - Nairobi, Kenya

Myllrande stad full med massiv trafik och smog. Människorna är oerhört vänliga här, även de som vill sälja, tigga eller pracka på saker o ting. De bara ler och säger ”hakuna matata”....lite overkligt😊 har bara hört de orden i lejonkungen tidigare.De flesta som tigger är

Lisbeth
Plagman i Drömsemestern
Senast aktiv - från Kenya
Vackra Portofino!
tisdag 18 juni 2019 - Portofino, Ligurien, Italien

Det var stekande hett idag 35C varmt men trots det kämpade barnen så duktigt med vandring upp till Borgen och utsiktsplatsen och de var väl värda en super god glass när vi kom ner!Fina butiker på vackra små gator med både kläder och ätbara ting men super dyrt. Efter 3 timmar i staden

Gol! (Mål!)
onsdag 19 juni 2019 - Arequipa, Mollendo, Peru

Senaste dagarna har vi frusit efter solnedgång (ca kl 18). Utflykten upp i höglandet mot Colca canyon och dess kondorer innebar tunnare luft, fina vidder och mycket lägre temperaturer. Vi körde förbi en del is och snö. Hotellet vi övernattade på hade som tur var en mysig hund vilket

Parkering är svindyrt i Portofino!
tisdag 18 juni 2019 - Santa Margherita Ligure, Ligurien, Italien

Vi packade bilen och styrde kosan mot Santa margherita för att parkera då det är enormt mycket billigare är att parkera i Portofino som är vårt mål för dagen. I Portofino kostar parkeringen 500kr i timmen och bara 85kr för 4timmat i SM så det är värt att åka den lilla bussen för 225kr

Semester
tisdag 18 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Idag bestämde vi oss för att inte göra någonting.  Och varför inte, vi har ju ändå semester. Vi kände alla att vi behövde pausa och smälta alla intryck. Vilket visade sig vara ett klokt beslut då temperaturen steg till 32 grader.På eftermiddagen gick vi till en plantshop i närheten.

Malin Andersson
Malande i Italien

Nytt i forumet

Undersökning

kimjina svarade

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster