Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Firar barnen som fått igen synen..
fredag 15 mars 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Jag körde iväg till ögonkliniken och hade hela bilen full av sköterskor. En sköterska hade sina föräldrar med och det var speciellt att se Afrika ifrån deras frågor. Vi var påväg till en av mina favoritdagar ombord, till ögonkliniken där vi firar alla barn som har fått tillbaka sin

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Guinea 2019
Senast aktiv - från Conakry, Conakry, Guinea
Indier i poolen
lördag 23 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 16.45, vilket innebär att den i Sverige är 13.45. Och lugnet är över.För inte alltför länge sen är vi tillbaka från stranden där vi på nytt badat sådär 15-20 gånger och låtit skinnet bli aningen mindre vitt.Nu, efter att ha fikat, har vi lagt oss i varsin solstol

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Mauritius
Senast aktiv - från Trou-aux-Biches, Mauritius
Felkörning, utgrävningsbesök och Slovakiens gräns
tisdag 25 april 2017 - Mníšek nad Popradom, Prešov, Slovakien

Vaknar en tre kvart tidigare än programmerat och vädret är kallt men inget regn.Har en känning av en överansträngd höger vadmuskel så det jag får göra är att flytta tillbaka klick-pedalklacken på skon för att få mera kraft mot hälen och det fungerar.Efter någon mil ändrar

Ungern nästa och Couchsurfing i Miskolc
fredag 28 april 2017 - Miskolc, Borsod-Abaúj-Zemplén, Ungern

Trots motortrafikledens buller har jag sovit gott och kommer iväg cirka halv 8. Det är bara några km, 5–6 till den ungerska gränsen, Milhosť och ligger 21 km från Kosice. När jag kommer dit är den fylld av långtradare som stannat för en paus eller vila i ett av fiken, men jag bara

Turkiet och mötet med Berndt
söndag 21 maj 2017 - Lüleburgaz, Kırklareli, Turkiet

21/5Har nu lämnat de bulgariska vägarna en sak är då säker, vägarna i Turkiet är i mästarklass om man jämför. Breda, hela och vägrenar som är flera meter breda.Hinner dessutom inte långt förrän nästa igenkänningstecken av Turkiet märks, utropen från moskéerna. De hörs på flera

Sivilri och möte med Pablo
tisdag 23 maj 2017 - Silivri, Turkiet

Efter  Cirka 55 km och klockan visar 13:15 styr vi in våra Cyklar i Silivri som också är en kuststad med allt vad detta innebär.Letar upp en fiskrestaurang och beställer in musslor med ris och sallad, öl och RAKIVi sitter ganska länge och mår bara bra.En gäst beställer ett fat med

Lissabon och en helvetisk trafikerad väg
torsdag 25 maj 2017 - Istanbul, Turkiet

24/5 Vi vaknar vid sjutiden och gör oss snabbt klara att dra vidare de dryga 50 km som är kvar innan i når Lissabon om man nu får tro att Google Maps kalkylerat rätt. Pablo har bestämt att han följer med oss intill Istanbul.Vi turas om att vara lok för vi har lite motvind och nu märks det

– Visumansökans problem
fredag 26 maj 2017 - Istanbul, Turkiet

25–26/5 Istanbul är en stad som kokar på många sätt, det luktar rök och stekos överallt och affärer som säljer mobiltelefoner, kameror, kläder, skor finns det tusentals av.Ärligt talat gick jag vilse i ett av gallerierna och viste inte vart jag var när jag kom ut, det kanske jag

En skön camping i Giresun
söndag 11 juni 2017 - Giresun, Turkiet

9-11/6 Resterade tur mot Tirebolu är relativt enkel, ganska platt och mestadels vindstilla eller medvind.Inget ovanligt händer annat än att LEO blev lite sur och gav efter för en väldigt vass tagg från ett av många träd som vi hade på Campingen i Terme.Det blir bara att byta slang, fast

Nästa mål Erzurum och hämtning av Iranskt visum
måndag 12 juni 2017 - Özkürtün Belediyesi, Gümüşhane, Turkiet

12/6Ännu en gång så skiljs våra vägarVi kommer fram till en liten stad, 12 000 invånare strax före klockan 8 på morgonen. Inget Café är öppet så här tidigt så vi blir utan vårt kaffe men vi får varsin CAY.Någon km utanför stan så tar vi avsked. Jag drar mot Kurtun och Özkürtün

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster