Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Himalaya
söndag 23 september 2018 - Gangtok

Idag lämnade jag Darjeeling och åkte till Gangtok. Man går till  klocktornet och det står på de olika jeepbilarna vart de ska. När jeepen är full så åker den och det kostar ca 20-40kr och tar 4 timmar. För att vara i Sikkimområdet där Gangtok ligger krävs inner line permission

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Darjeeling, Västbengalen, Indien
T minus 5 days and counting.....
söndag 23 september 2018 - Delfin 3, 03183 La Mata, Spanien

Efter snart en månads uppvärming i Spanin är det snart dax att dra öster ut. Resplanen har tagit form och nödvändiga visum och flyg är bokade. Några platser är fasta datum pga visum och bokade transporter som krävs vid inresa men det mesta är preliminära datum så vi får väl se hur

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Torrelamata, Spanien
Odessa
måndag 17 september 2018 - Odeska, Ukraina

Odessa är en stad jag kommer att återvända till !Lummiga boulevarder i ett rutmönster som i New York så det är lätt att hitta.Det finns en turistgata med hyddemög, växlingskontor, turistrestauranger och flådiga barer som leder ned till Potemkintrappan som är det mest kända landmärket

M Lowereneborg
LowerEneborg i Kiev/Odessa 2018
Senast aktiv - från Odessa, Odeska, Ukraina
Guld
söndag 23 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår lördag var jag på Perth Mint. Där det finns guld. Så jag tog en trevlig guidad tur, där de berättade om histora och visade hur man "gör" guld. Vill ha... haha. Där hade världens största guldmynt, som väger 1 ton. Vill ha, dock lite tungt att ta med sig hem. Efter det vart det att

Lars Eriksson
Lukas2 i Perth
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Manhattan Beach 😍🇺🇸😍
lördag 22 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Jaha nähä, San Diego går bort, Manhattan Beach går in! För fyra år sedan när vi var här, körde vi söder ut från LA sett. Vi körde rakt in på Manhattan Beach och Hermosa Beach. Jag sa då och är ännu mer övertygad nu, HÄR ska jag bo!! VILKET ställe 😄😍 Är så glad att vara

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Det fanns ingen plats i härbärget
lördag 22 september 2018 - Zumaia, Baskien, Spanien

Det blev klent med sömn i natt. Tyvärr lyckades vi bonga en Storsnarkare i vårt 6 personers rum redan första natten. Öronproppar hade ingen större effekt och Storsnarkaren från Sevilla var den enda som sov ordentligt i vårt rum. Några timmar sömn blev det i alla fall och klockan 8 på

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
20 september: Ellen och Ludvig utklädda!
torsdag 20 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen följde jag Ellen och Ludvig till skolan som vanligt, medan Vilma gick iväg själv... Strax innan lunch åkte jag in till stan’ för att inhandla kläder till kvällens disco på skolan. Temat var rymden och tjejerna önskade att ha kläder i grönt. Ludvig ville likna ett

19 september: Volleyboll och konsert med barnens skolkörer!
onsdag 19 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det var molnigt på onsdagsmorgonen, men började klarna upp när barnen gick till skolan.  Strax efter gick jag för att spela tennis. Det var härligt, soligt väder så det behövdes både keps, solglasögon och solkräm... Det var som vanligt roligt att prata med alla trevliga människorna som

Mycket historia i Split
lördag 22 september 2018 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Och vi vandrar på samma gator som legat på samma plats i ca 2000 år. De är riktigt slittåliga och varar säkert i 2000 år till. Hus och byggnader är gjorda av samma typ av sten. Världens äldsta katedral finns här. The Cathedral of St Dominus. Vi bor centralt utan havsutsikt.Vi hörs

Jonny Persson
Malte i Ö-luffning i Kroatien