Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Inka kultur
torsdag 18 oktober 2018 - Umayo

Idag är sista heldan i Puno, och vi ska åka och titta på några historiska platser från Inka kulturen. Först åkte vi till Sillustani vid Umayo lake. Här var det många Chullpor, runda torn som dom byggde för att begrava lite mer värdefulla personer eller familjer. Det är riktiga

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Lycksele, tåg och marknad.
fredag 19 oktober 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Dags för Lycksele igen.Jeff åker dit tidigt vid 07.00.Titti buss 10.40.Mer passagerare än förra året.Sol ett tag men sedan mulet.Lycksele vid 12.30.Vilken tur, slipper regn.Tja marknaden är väl inte så intressant.För mycket "tingel-tangel" som munkar, godis och kläder från

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Lycksele, igen.
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Dag 1 - Resdag
torsdag 18 oktober 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi gick upp tidigare än en jobbedag för vi skulle ju äntligen ut o resa igen. Denna gången bär det av till Portugal. Vi åkte med Norvegian från Kastrup till Lissabon. Vi hämtade väskorna och tog tunnelbanan till stationen Oriente, där vi skulle ta ett tåg till Porto.Vi hade 2 timmar att

Matthias Svegbrant
Zveg i Portugalien vin-o-climb
Senast aktiv - från Carneiro, Porto, Porto, Portugal
Storstadsminus
fredag 19 oktober 2018 - London, England, Storbritannien

Jag är väl ingen ”storstadsmänniska” i egentlig mening, men man måste ju prova på. London är fortsatt en underbar stad att besöka, men ganska tuff att leva och bo i. Och det är när man bor här som fattigdom, kriminalitet, droger m.m blir tydligare. Man träffar mycket folk som kämpar

Per Björkman
Pellebeman i En enkel till London
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Torsdag 18 oktober
fredag 19 oktober 2018 - Phoenix, Arizona, USA

Sitter nu hemma hos Jenny och Brandon med 6 hundar som tycker att det är jätteroligt att vi är här. Vill helst bli klappade och ompysslade hela tiden.Onsdag morgon åkte vi från Gallup, New Mexico. Vi åkte igenom ett stort antal indianreservat denna dag. När vi kom in i Arizona fick vi

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Phoenix, Arizona, USA
18 oktober: Promenad, övning och touchrugby!
torsdag 18 oktober 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen vaknade vi till en klar blå himmel, vilket var härligt efter flera dagars regn och blåst... Efter att barnen börjat skolan mötte jag upp mina vänner Caroline och Toni för en promenad på Oreti Beach med deras hundar ”Holly” och ”Luna”. Det märktes tydligt att

Gåvor till munkar
fredag 19 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Ikväll har jag och Tan gjort iordning nio korgar med gåvor till de nio munkar som finns på ett sjukhus strax norr om där vi bormunkarna är sjuka om jag förstått rättmån till fredag är det 30-40 munkar att ge mat, tandkräm , kakor mm mm

Urban Lindholm
Ubbe11 i Thailand-18
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Tan äter durian......
fredag 19 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Kan bara äga att surströmming är rätt ok jämfört med denna ”frukt”inte undra på den är förbjuden ta in på de flesta hotell

Urban Lindholm
Ubbe11 i Thailand-18
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Relalalalacykla.....del 7 🚴‍♂️🚴‍♀️
fredag 19 oktober 2018 - Bali, Indonesien

Lite molnigt när vi vaknar och risk för en regnskur finns så vi beslutar oss för att hyra cyklar och åka runt för att utforska lite längre bort utefter stranden. Nu blev det kanonväder hela dagen med sol ändå....🌞🌞🌞Men först fruk... nåååå ialla fall...Efter frukost upptäcks

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
181018 Dag 12 Carmel
torsdag 18 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181018 Dag 12  Carmel  Idag har varit en lugn dag med omväxlande  promenerande och strosande runt på stan, på strandpromenaden och omgivningarna. Träffade några kanadensare på hotellaltanen som var på väg till Mexiko, En var arkitekt och väldigt sugen på att komma till Sverige och

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster