Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Shoppingdagen m.m.
tisdag 22 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Fredag 11 maj.Jeff frukost före mig som han ska till sin pappa och sedan filma lite.Jag ska ha en shoppingdag.Mycket folk vid frukosten, sitter i baren vid receptionen i stället.Går ner till Östermalmstorg.Kikar in på Drömhuset.Sedan till Odd Molly på Humlegårdsgatan.Köper klänningen jag

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Vårresa till Stockholm
Ungersk fisksoppa vid Donau
tisdag 22 maj 2018 - Dunaföldvár, Ungern

Vädret håller i sig, liksom strulet med våra navigatorer. Många tror att robotarna en dag tar över efter människan, men jag tror att det blir navigatorerna som en gång kommer att härska på jorden genom att söndra!Nåväl, än så länge klarar vi av det och det blir liksom en krydda åt

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018
Senast aktiv - från Senica, Trnava, Slovakien
Denna stad......❤️
tisdag 22 maj 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sitter o äter mat på hotellet med ingång från La ramblan. Bor såå bra. Är på mitten på nåt vis. Placa de katalonia ligger 200 m härifrån och den är ju ett av naven i denna stad. Ramblan nedanför mig på kortet där jag sitter o äter frukost.Har varit i kvarteren runt picassomuseet

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Alfon Åbergs kulturhus
tisdag 22 maj 2018 - Sverige

Vi var testfamilj i Göteborg och besökte Alfons Åbergs kulturhus. Vi var 2 vuxna och 2 barn(2&4år)Vår upplevelse av dagen var:Ett mysigt hus med många saker att upptäcka. Önskar dock att det skulle vara lite större om man tänker på vad det kostar att besöka. Både vuxna och barn var

Rekommenderade destinationer för cyklister – från Sydamerika till Irland
tisdag 1 maj 2018 - Mexiko

Medan terrängcykling är en äventyrssport av sin egen typ, innebär cykeltrafik ibland längre sträckor. Ofta måste man även bära med sig egna redskap för att bygga läger. Men trots det så är finns det några otroligt vackra platser på jorden som faktiskt ses bäst på två hjul. Oavsett

Twin Peaks, Apple, Santa Cruz, Carmel by the sea och Monterey...
måndag 21 maj 2018 - 1058 Munras Ave, Monterey, Kalifornien, USA

En kort resdag men med en hel del innehåll...Vi startade ganska tidigt med frukost och utcheckning från hotellet. GPS’en var inställd på utsiktsplatsen Twin Peaks bredvid det stora sändartornet Sutro Tower. Det var aningen disigt i luften, men ändå en fantastisk utsikt över bukten, Golden

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från San Francisco, Kalifornien, USA
21 Maj: Hagel bjudna på fika!
måndag 21 maj 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagsmorgonen hade det precis haglat när Per skulle cykla till jobbet. Han valde dock att cykla och haglet verkade ha kommit väldigt lokalt hos oss så han klarade sig utan halka...Jag tog en liten löparrunda efter att jag lämnat barnen och inte ens i parken verkade det ha haglat...

Turn around
tisdag 22 maj 2018 - Hendersonville, North Carolina, USA

Tjenixen!Då har dessvärre åkturen vänt och resan "hemåt" har börjat. Nu kör vi nordöst ut mot Washington igen. Igår kväll bodde vi i delstaten Georgia, där vi inte varit förut. Hamnade i "tyskbygder" i en ort som heter Helen. Massa "tyrolerhus" och bayerska flaggor. Vi hamnade på en

Sylvia Carlsson
Route66mm i Leta nya MC-vägar mm.
Senast aktiv - från Hendersonville, North Carolina, USA
Airboat-tur i träskmarken
fredag 18 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

Idag gjorde vi ett nytt försök och åkte till alligator stället redan klockan 7 på morgonen. Idag blev vädret bra och vi såg hundratals alligatorer. På eftermiddagen var vädret fortsatt bra och vi var på stranden heeeela eftermiddagen. Senare kom också Barbra och Seth dit och var med

Jill Camper
JLCR i Tre trotters i Florida
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Båten
tisdag 22 maj 2018 - Monroe, USA

Idag har Tony fixat lite med båten så vi åkte till Everett och kollade lite. Den här gången utanför flottbasen så vi behövde inget tillstånd för att komma in. Vi åt lunch på Scuttlebutt Brewing och sen svängde vi förbi en grocerystore för att inhandla ingredienser till pannkaka. Lite

Marlene Bergqvist
Sweetie64 i Keeping Up With the Bratts