Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Stadspromenad
lördag 20 juli 2019 - Gili Trawangan

Mycket snack och lite verkstad. Alltså ang snorkeltur till slutet av korallerna. Otroligt varmt idag, 34 grader maxade vi på. Stora vågor. Jag menar så stora vågor att det bubblade när dom åkte över mitt huvud. Vi hade stora problem att simma och mer eller mindre bara go with the flow.

Mot bali
söndag 21 juli 2019 - Sanur

Vaknar till en dunk i dörren. Peder var visst pigg idag. Vi brukar stiga upp kl 8:45 och gå till frukost 9:05. Peder kom 9:03 och jag låg fortfarande på min kudde. Fick visa mitt rätta jag.Efter frukost tog vi vårt pick och pack och stod ute på lilla gatan och väntade på en åsnetransport

Lugn dag i Berlin
lördag 20 juli 2019 - Berlin, Tyskland

En något långsammare dag idag. Efter en strålande frukost så passade Annelie på att vila ut ordentligt medans Tomas tog en promenad i värmen. Ramen stod på kvällens middagsmeny, riktigt mumsigt! Efter middagen blev det först utomhusfest på en bro innan först polisen och sedan en

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Dag 3 Heldag i Warszawa
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Bad med besvikelse
lördag 20 juli 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Detta var en dag som inte finns så mycket att berätta om. Och så måste ju också semestern vara ibland!Eftersom vi har ett fint kök till vår bungalow började Henrik o jag dagen med en promenad till en stor supermarket där vi handlade in lite frukost. Efter frukost tillbringade vi en stund

Sista dagen.. i Rimini
lördag 20 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Då var vår Italien tripp över.Blev en dag på stranden. Värmen ökar på så mycket tid i vattnet var skönt. Men det är ju också ljummet.. vilka problem vi har..🤣😂⛱Vi började tyvärr dagen med att se en man medvetslös på gatan cykeln låg bredvid..😱😨 en polis och massa folk

Emma Skoog
emmamartin i Tågluff med barn i Europa
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
Danmark är ett annat land...
lördag 20 juli 2019 - Ålbæk, Danmark

Lördag 20 juli  (Hans-Örjan)Qui desiderat pacem, praeparet bellum *)Lördag... på lördagar sätter vi inte väckarklockan på ringning... precis som de flesta andra dagar. Och precis som de flesta andra morgnar fixade Inge S Gustafsson en schangdobel frukost. Efter den var det dags att packa

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Ålbæk, Danmark
Hemåt det bär för varje minut
lördag 20 juli 2019 -

Ja, så sitter man här igen på campen och väntar på hemfärden. Logementskamraterna började bege sig redan igår. En blandad kompott av hotell, flyg och tåg. Det är uppbrottets tid och svårt att hinna ta farväl av alla. Det här är en av mina familjer, fast den bästa är därhemma !

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2019
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Kontraster
fredag 19 juli 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

19 juliTill att börja med några ord om gårdagens show, Buena vista social club. Det var mycket riktigt en massa glad, lokal musik, delvis framförd av ganska "vuxna" artister, troligen 80+. Vi förstod att flera varit med i den dokumentär som för ca 20 år sen vann en massa priser. Tog en

Dag 4
fredag 19 juli 2019 - Camp Heumensoord, Nederländerna

Så var årets marsch äntligen över. Roligt, men ansträngande. Många trevliga människor på logementet och en marschkamrat ( yrkesmilitär ) från Småland som jobbar och bor i Stockholm. Blir det en marsch även nästa år ? Ja, det tror jag.

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2019
Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Lång tågresa med slutdestination Berlin
lördag 20 juli 2019 - Berlin, Tyskland

En dag av tågresande i olidlig värme på grund av trasig luftkonditionering följdes efter ett mindre tågkaos sista biten av ett glatt välkomnande hos Sophia i Berlin. Efter en stärkande kopp kaffe och en uppfräschande dusch blev det sedan asiatisk middag med Nathalie, Emma och Sophia.

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Dag 3 Heldag i Warszawa
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland

Nytt i forumet

Stor tröghet i resdagboken????

Malte svarade

Undersökning

kimjina svarade

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Besöka vaniljfälten i Peru

Inactive User svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster