Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Resan går till Chiang Mai
onsdag 19 december 2018 - Chiang Mai, Thailand

Så säger vi hejdå till Sukhothai och beger oss vidare till Chiang Mai, ”The Rose of the north”.Vi tog bussen dit, en modern dubbeldäckare. Jag och S satt längst fram där uppe med perfekt utsikt - bortsett från en tv som hängde där och blockerade delar av min sikt. Vägarna var kanon

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Ny resdagbok.
onsdag 19 december 2018 - Bangkok

Här kommer adressen till min nya "resdagbok".https://elisabetsresdagbok.blogspot.com/

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Fest av olika slag
söndag 16 december 2018 - Tunis, Tunisien

Måndag som sagt, och startar med ytterligare möte kring kursplaner. Denna gången med personal från skolan som ska använda materialet. De var mer konkreta i vad de var ute efter, och sa att de kunde ordna fram information jag efterfrågade. Får se om de levererar.Festligt alternativ för

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
St. Maarten
tisdag 18 december 2018 - Philipsburg, Sint-Maarten, Sint Maarten

Efter frukost gjorde vi oss iordning för dagens ö-stopp, St. Maarten. Vi tog en taxi genom Philipsburg's trånga och guppiga gator ut till Divi Little Bay Beach, en kot bit utanför stan.Det var en lång, fin sandstrand med väldigt lite folk, Viggo lekte i vågorna och dök från den långa

Det tog sin lilla tid!
tisdag 18 december 2018 - Lima, Peru

Då har det börjat, vårt äventyr i Sydamerika. Vi har just nu, 25 timmar efter att vi lämnade vår lägenhet, landat i Paraguay (tror jag iaf) ett land vi inte skulle besöka. Hur hamnade vi här egentligen?Morgon började bra i Uppsala, vi fick tömt sopor och vi har nog inte glömt något

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger i Äntligen Sydamerika
Senast aktiv - från Peru
14 december: Ellen och Ludvigs sista skoldag, jultillställning och familjen Lanki på besök!
fredag 14 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagen var det skönt väder och Ellen och Ludvigs sista dag i skolan. De hade bara en halvdag och de skulle mest städa, vilket gjorde att en del av eleverna hade valt att stanna hemma. Ellens kompisar Tilly och Siya var dock där och Ludvig fick bla träffa Mace och Marchel, vilket var kul!

Semester!
onsdag 19 december 2018 - Ko Mak, Trat, Thailand

Lite senare idag är vi inte bara på resa - vi har också semester! Det händer att vi får frågan hur vi kan ta ledigt och resa så mycket - men det gör vi ju inte; tar ledigt alltså. Vi jobbar, fast i ett behagligare klimat - och inte heltid.Jag gör ett nyhetsbrev om vård, Lennart ett om

Birgitta Ländin
Blaenda i Thailand 2018
Senast aktiv - från Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand
Klänning
tisdag 18 december 2018 - Sosúa, Puerto Plata, Dominikanska republiken

Idag åkte vi och handlade klänningar och skor till ett bröllop.Det var jobbigt att gå så länge i affären. Jag fick en rosa klänning och vita skor, dem var jätte fina.

Äntligen framme
onsdag 12 december 2018 - Dominikanska republiken

Äntligen är vi framme och det är jätte varmt.När vi kom ut från flygplatsen var min farfar (abuelo) och min kusin Bebo där och tog emot oss. Vi fick även en bil som vi ska ha under den tid som vi ska vara här i Dominikanska.Vi åkte till huset där farmor (abuela) bor och där fick vi

Nu åker vi
tisdag 11 december 2018 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Idag börjar vi vår resa till Dominikanska republiken. Men först måste vi sova över i Bryssel.Min mamma och stora syster åkte tidigare så jag och min lillasyster Esmeralda åkte med vår pappa till flygplatsen. Där fick vi ta ett flyg till Bryssel. Resan gick bra men när vi skulle landa

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster