Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Los Angeles dag 2
lördag 7 juli 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Dagen startade med att vi såg fotbollen som tyvärr inte gick som vi ville. Därefter åt vi frukost, bagels som Gail hade fixat. Då dagen såg ut att bli lika varm som igår så bestämde vi oss att ta bilen ner till Santa Monica beach och sola och bada vilket visade sig vara ett klokt beslut.

Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Grand Canyon-Mäktigt vilka vyer!
lördag 14 juli 2018 - Tusayan, Arizona, USA

Redan vid halv 9 var det över 40 grader varmt när vi lämnade hotellet. GPS:en stod på Grand Canyon. Vi fasade lite för att det skulle vara ännu varmare när vi kom dit men vi hade fel. Ju längre vi körde desto mer sjönk temperaturen. Med en bit kvar körde vi in i världens åskoväder och

Kontrasternas dag
söndag 15 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Tidig väckning imorse för att vara på helikopterplattan redan 07.15. Efter invägning och säkerhetsgenomgång så bar det iväg mot Grand Canyon klockan 08.00. Blev en fin färd över stora delar av dalen men en liten besvikelse då vi inte flög ner nära Coloradofloden. Efter flygturen åkte

Sista kvällen i Pula
söndag 15 juli 2018 - Pula, Istrien, Kroatien

Middag i solnedgång och skrålet av Kroater som tutar efter silvret i fotbolls-VM. Kan tänka mig att det festas ännu mer i centrala Pula, vid ”Colloseum” där matchen visades på stor bild. Vi såg när de höll på att sätta upp det när vi var där i förrgår. Amfiteatern i Pula eller

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Pula, Istrien, Kroatien
Sulan Sands
måndag 16 juli 2018 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Har nu tillbringat 2 dagar på hotellet, solat, badat och tagit det lugnt.Här är det väldigt fint och otroligt god mat. Idag skall vi till västra sidan. Dagen skall tillbringas på en båt med stopp på små öar där man kan snorkla och bada.

Maria Malmström
RiiaMalm i Safari i Tanzania och Zanzibar 2018
Senast aktiv - från Kilimanjaro, Tanzania
15 juli: Hemresa utan visum och plånbok!
söndag 15 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På söndagsmorgonen hade vi ställt klockan på 03.30 för att komma i tid till flyget... Jag kände mig konstigt nog ganska pigg just då... Vi packade ihop våra prylar och gav oss av mot flygplatsen i Cairns. Där lämnade vi in nycklarna till hyrbilen och checkade in. Vi hade på vägen till

14 juli: Rodeon med tjurar!
lördag 14 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På lördagen hade vi lite sovmorgon, men åt sedan frukost och packade matsäck till dagens rodeon utanför staden Mareeba. Kristi följde också med, vilket var roligt, medan Dan fick jobba. Jag och Ellen gjorde sällskap i Kristis bil. På vägen varnade man för kängurur på vägen och vi såg

Uppehåll i Crotone.

Båten är uppe på varv i Crotone och vi åker hem. Vi är tillbaka på IDA för fortsatt färd i mitten av september.Crotone är en trevlig gammal stad där vi verkar vara de enda utländska turisterna förutom några andra båtmänniskor. Pythagoras förföljer oss på vår resa. När vi kom hit

Slutet är nära!!!
lördag 14 juli 2018 - Westmont, Illinois, USA

Hej hallå!! Sitter nu på ett hotellrum i en förort till Chicago efter en späckad vecka med att förbereda ett bröllop, fixa festen, städa upp efter festen och sen hitta på en massa kul!4:e juli spenderades som sig bör med fantastiska fyverkerier, varm korv och dans i Thorp Wisconsin dage

Tina Och Magnus Norrby
Halmstad Globetrotters i Roadtrip USA 2018
Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
Ur askan i elden
söndag 15 juli 2018 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Så var man framme på campen då, efter att ha skakat på en buss hela natten. Det är torrt och varmt här nere också. Campen är extremt dammig och det är eldningsförbud.

Lennart Jönsson
LennartJ i Nijmegenmarschen 2018