Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Startar Inka Trail
tisdag 13 november 2018 - Ollantaytambo, Peru

Efter en natt i Ollantaytambo (Urubamba provinsen Sacred valley) så var de dax för Inka trail. Vi åkte bus i ca 8 km för att möta upp vår Guide och Team. Nu  börjar resan.Efter ca 5 km vandring var vi framme i Tarayoc där vi servarades en härlig lunch. Greppade stavarna igen för nästa

Projektbesök
måndag 12 november 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Idag har vi besökt 2 Inkabyar som vårt resebolag stödjer. En by där kvinnorna arbetar med växtfärgning av alpackaull, som sen vävs till vackra sjalar, ponchos, filtar, löpare osv. Några stickade vantar och mössor. Männen jobbar uppe  i bergen med guidning. Därefter ett besök i en

Maten igår
söndag 18 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder från igår. Det blev lunch på ”Mr Klea” och jag åt glasnudlar med bakade räkor. Jag visste inte att glasnudlar kunde smaka så mycket. 😃Det måste ha varit mängder med vitlök och koriander i den rätten. Magnus käkade den goda, röda curryn.Vi åt finmiddag

Inka
söndag 11 november 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Vi flög från Arequipa till Cusco tidig morgon,. I Cusco besökte vi Jacks kafe för en enorm frukost, mums. På kvällen var det info inför Inka Trail

Kondorspaning
lördag 10 november 2018 - Chivay, Peru

Idag åkte vi till Kondorenas Colca Canyon, vi såg ett de flesta segla i skyn men några kom vi mycket nära.

Swords and sandals
lördag 17 november 2018 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Efter två veckors resande i flipflops och skön värme ska jag försöka sammanfatta lite av vad jag uppmärksammat på resan samtidigt som jag skriver om sista dagen. Så det blir ett långt sista inlägg. Vi hann inte med mycket mer i morse än att stoppa i oss lite frukost och gå till

Tomas Rydehed
Kakihara i This time for Africa
Sista dagen i Vietnam
lördag 17 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Varför är det alltid så att när man har chans att sova länge så vaknar man tidigt utan att kunna somna om?! Idag stod en fri dag i Ho Chi Minh på programmet. Vi beslutade oss för att ta det lugn, vakna när vi vaknar men se till att vi hinner med frukosten. Jag vaknade kl 06.02 och kunde

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Relalalalaxa.....del 17
lördag 17 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Brakfrukost......nä den vanliga......Nååååå i alla fall......Nere på stranden tidigt igen, 08:15, och idag verkar det som hela ryska charterturisteliten är på vår strand för det finns knappt en enda stol ledig för det ligger handdukar på stolarna och endast ett fåtal personer är

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Torsdag 15/fredag 16 november
lördag 17 november 2018 - Fairmont, West Virginia, USA

B: Vilken tur att vi hamnade på ett så bra motell med jättefint och fräscht rum i Charles Town. Även personalen får högsta poäng. Vi stannade där i två nätter för det blev  oväder som utlovats. Snö och hård vind torsdag morgon och hela dagen. Mot eftermiddagen blev det plusgrader

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Fairmont, West Virginia, West Virginia, USA
15 november: Nugget Point, sjölejon och rök i Sacramento!
torsdag 15 november 2018 - Catlins Forest Park, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen var Ellen och Ludvig lediga pga att lärarna strejkade. Vädret var strålande och våra planer var bla att åka till ”Nugget Point”, vilket Vilma hade drömt om att få åka till ytterligare en gång. Vi bestämde därför att vi även Vilma skulle få vara ledig...Efter

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster