Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tid att packa upp och städa
fredag 23 augusti 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Att packa upp och att städa är det vi jobbar med just nu här på skeppet.. det känns som vi gör den mest noggranna flyttstädning du kan tänka dig. Allt som vi har på operationsavdelningen gås igenom och allt såpas en gång, och allt desinficeras även med Teistel två gånger innan

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Senegal 2019/2020
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
Dag 1 transportsträcka
fredag 23 augusti 2019 - Wildeshausen, Niedersachsen, Tyskland

Vi startade dage med vår vanliga runda först för att Flikka skulle vara rastad. Kom iväg vid åtta som var enligt plan. Första 40 milen över broarna och ner genom Danmark flöt på jättebra. Enligt vår GPS skulle vi vara framme redan vid tre. Men sedan närmade vi oss Hamburg och mötte

Dag 6
fredag 23 augusti 2019 - Logroño, La Rioja, Spanien

Åter en härlig dag på Caminon. Vi startade vid sju, bättre att vandra då det är ljust än med hjälp av pannlampor. Efter 7 km kom vi till två små byar som var otroligt mysiga. Där stannade vi för frukost. Sen var det 10 km till staden Viana där vi tog ett stopp. Vi skulle äta något

Santiago de compostela dag 3
måndag 12 september 2016 - Nájera, La Rioja, Spanien

Upp strax före sju för att starta vandringen. Fantastiskt vackert att se solen gå upp i detta fina landskap. Efter 4 km kom vi fram till ett fik där alla stannade för att äta frukost. Sen bar det av i ödemarken. Ganska lätt vandring och mycket att titta på. På ett ställe satt ett par och

Guntan i Santiago de compostela
Imorgon åker vi
torsdag 22 augusti 2019 -

Imorgon åker vi skall bli spännande att tillbringa nästan två veckor i Frankrike. Vi sticker imorgon bitti via Bältbroarna ner till Wildeshausen i Tyskland en bilresa på runt 70 mil. Första gången vi väljer att köra över broarna istället för att ta färjan. Tidigt på lördag morgon

Dag 5
torsdag 22 augusti 2019 - Los Arcos, Navarra, Spanien

Natten var inte så bra. Dels delade jag rum med tio snarkande karlar, dels ringde kyrkklockorna varje kvart hela natten. Vi gick upp tidigt och startade redan klockan sex. Vi kom så tidigt till Lorca så inget var öppet, det var bara att traska fem km till innan vi fick frukost. Vi var i Estella

Dag 4
onsdag 21 augusti 2019 - Cirauqui, Navarra, Spanien

Vilken underbar värd vi hade på härbärget. Han levde helt för detta. På kvällen gick han och bjöd på korv och andra tilltugg. Sen var det han som hade ceremonin i kyrkan. Klockan 5 vaknade jag av att det doftade kaffe och nyrostat bröd, då var han i farten och bjöd alla på frukost.

Citta Alta
torsdag 22 augusti 2019 - Bergamo, Lombardiet, Italien

Nu har vi varit i Bergamo i ett dygn och har redan hunnit med att kolla in den fina utsiktsplatsen, gamla staden ” citta Alta” och gjort bort oss två gånger. Oturligt nog, när vi skulle inta vår mat på en av alla restauranger, kommer en hund välvilligt och vill hälsa men råkar välta

Vanessa Öhrström
nessaliten i Babymoon
Senast aktiv - från Bergamo, Lombardiet, Italien
Äta kräftor
onsdag 21 augusti 2019 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Man vet ju hur det är, man ser i menyn att restaurangen har en fisk- och skaldjursbricka och så säger man till sin man...- Gunther, vad säger du? Ska vi testa fisken men framför allt, ska vi testa de små hårda djuren?- Helga, vi har aldrig ätit de där djuren tidigare. Vågar vi?- Någon

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Kroatien...
Senast aktiv - från Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Dag 3
tisdag 20 augusti 2019 -

Gårdagens middag var en speciell upplevelse. Till förrätt fick vi in ett stort fat med tonfisksallad, såg ut som om det skulle vara för fyra personer. Vi tänkte att det kanske är allt men då salladen var uppäten kom det in en hel, ugnstekt kyckling men ingenting till. Mätta blev vi. Vi

Nytt i forumet

Stor tröghet i resdagboken????

haax svarade

Undersökning

Av banan_anna,

Mc till Holland

Av Henkeslivsresor,

Besöka vaniljfälten i Peru

staffanolsson svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster