Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Halvtid!
fredag 19 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Så tiden rusar förbi...plötsligt har halvtid passerat. Känns å ena sidan som att vi just kommit hit, å andra sidan som att denna husbil har varit vårt hem i en evighet....Så vad har hänt sen sist? Vi har fortsatt vår planerade söderut tur med destination Brisbane.I skrivandets stund

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Vardagslunk
fredag 19 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Morris och jag har haft våra första vardagsdagar när resten av familjen är i skolan den här veckan.Melker åker lite tidigare några dagar då han har fotbollsträning innan skolan. Vi följde med Malte till skolbussen igår och såg en liten apa som promenerade på elledningarna. När vi

Whakapapa
onsdag 3 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Here we go, the second road trip down under is just about to start. This morning we picked up our companion for the coming 16 days on the road. His name is Whakapapa (more about the meaning of this word a little later. Whakapapa is a Toyota Estima ( in Europe sold as Previa) and is already fully

Matilda & Philipp
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
18 Jan
torsdag 18 januari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Vi var hemma på förmiddagen. Vi åkte sedan för att handla fiskespö till Ludvig, vilket han sett fram emot! Dagarna av handlande har han inte uppskattat lika mycket som oss andra ...Vi mötte sedan upp Per för att köpa ett par nya mobiler pga att våra gamla börjat strula... På e.m. åkte

Poots Point, Botanic Gardens, Operahouse, casino and Blue Mountains 15-19jan
fredag 19 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

15janMorgonflyg Christchurch-Sydney. Det gick snabbt i inresekontrollen, eftersom man scannar in sitt eget pass och går igenom. Tunnelbanan upp till King Cross, där jag bor nere i Potts Point på The Maisonette Hotel. Tyvärr var inte rummet klart så jag fick göra en runda på stan. Jag gick

Valar och delfiner 11-13jan
lördag 13 januari 2018 - Kaikoura

11janEn ny resdag Cristchurch-Kaikoura. Jag hade tur för vägen dit hade öppnats för bara 2 veckor sedan. Ändå är inte båda filerna öppna på vissa ställen så det blir bilköer. Järnvägen från Christchurch är fortfarande stängd efter den stora jordbävningen 2016!Här i Kaikoura

Kia Orana
fredag 19 januari 2018 - Cooköarna

Rarotonga, Cook IslandsTerveiset täältä toiselta puolen maailmaa, mä laulan tsup-ada-du-daa, tsup ada-dudu-daa do-daa. Haloo-Helsinkiä  mukailen.Det är en stor övärld, cirka 2 miljoner kvadratkilometer, (Finland ca. 340 000), bestående av 15 olika öar och atoller. Vi flög till den

Harry Holmberg
Bredviksborna i 4 reissu
Senast aktiv - från Cooköarna
Tram, bus, sky gondola, botanic gardens, Akaroa and Mt Cook 7-10jan
onsdag 10 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

7janEn ny resdag med buss Dunedin-Christchurch. Vi åkte via kusten Oamaru-Timaru-Ashburton-Lytteltown innan vi var framme. Från bussterminalen fick jag ta lokalbussen(29) ut mot flygplatsen där jag hade bokat en B&B, rent och trevligt men alldeles för avsidigt!Postivt att tvättmaskinen

Train, brewery, castle and wildlifecruise 4-6jan
lördag 6 januari 2018 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

4janEn halv redag från Queenstown till Dunedin. Bussresan gick via Kawaru Gorge med bungyjump-bron-Cromwell-Alexandra- Blue Mountainssamt Lake Waihola.Jag bor på Geeky Gecko Backpackers som har sett sina bästa dagar, men nu var under ny ägare.Det var gångavstånd via Victoria street direkt

From bottom to top and back
torsdag 18 januari 2018 - Conakry

Upgrade - Bottom to top and backSeated apart blev en upgrade vid gate. Verkar som åtskilliga timmar i luften ibland betalar av sig på mer än ett sätt... Mellanlandning i Dakar, Senegal. Efter att ha flugit över öken, öken, öken, öken och åter öken så landade vi i Dakar för att likt

Nytt i forumet

Kommentarer