Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Brev 9
tisdag 18 september 2018 - Rüdesheim am Rhein, Hessen, Tyskland

Brev 9.Staden Beaune, By day var lika trevlig som på kvällen. Dagen börjande med en stadsvandring genom innerstaden. Hertigen som grundlade sjukhuset ”Hospices de Beaune” på 1400 talet bodde även i Bryssel, (han var inblandad i det 100 åriga kriget mot engelsmännen). Därför influenser

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Rüdesheim am Rhein, Hessen, Tyskland
Flyger
tisdag 18 september 2018 - London, England, Storbritannien

Här kommer en hälsning från flyget. Just nu har vi precis flugit in över Ryssland och om ca 8:40 timmar kommer vi landa in i Hong Kong.  Kvällen i Oslo var lugn och Stabil. Resan ner till London var väldigt lugn, inga konstigheter.  Väntan gjorde jag i loungen och nu är man ombord.

Lars Eriksson
Lukas2 i Perth
Om Du vill betala ca 1,3 milj för en vecka.
tisdag 18 september 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi är i jetsetparadiset Hvar. Vi har sett flera stiliga båtar, ca 48m långa. De tar 10 gäster och har 9 mans besättning. Riktigt lyxigt. Man kan åka omkring med dessa båtar en vecka till olika jetsetplatser i Medelhavet, men det kostar. I dag har i vandrat till Borgen Spanjola. Möjligen är

Jonny Persson
Malte i Ö-luffning i Kroatien
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Ankomstdagen/fredag.
tisdag 18 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Oj väckarklockan ringer redan 03.15, fast jag var vaken innan!Ville inte stressa, klara i god tid innan taxin kom strax före 05.15.Avgång med SAS 06.30. Taxade ut lite före.Väntan på Arlanda i 2 timmar, blir lite "segt".Faktiskt nickade jag till några gånger där vi satt vid gaten!Såg

Västra Frölunda.
söndag 16 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Åter i Umeå efter en trevlig helg på bästkusten.Idag besökte vi Västra Frölunda på f.m.Mer om det och övriga vistelsen kommer.....På bilden, spårvagn till Västra Frölunda.

Super8
tisdag 18 september 2018 - Long Beach, Kalifornien, USA

Idag har vi fortsatt resan söder ut! Vi har kört genom Malibu och Santa Monica! På em stannade vi till vid ett Super8 hotell i Long Beach. Super8 är en hotellkedja som finns nästan i varje stad här! Prisvärt, samt att dom serverar frukost, vilket inte är vanligt här! Ofta finns det pool

Wildhogs
WildHogs i Californien 2018
Senast aktiv - från San Simon, Centrala Luzon, Filippinerna
Tvätt bl.a.
måndag 17 september 2018 - El Paso, Texas, USA

Tog 2 nätter i El Paso helt enkelt för att vi ville 😂 Eller jo, men vi var i stooort behov av att tvätta kläder. Reseförpackningar/engångs, med tvättmedel gick inte att uppbringa, så 2 liter senare körde vi två maskiner. Ljuvligt med väldoftande kläder igen 👍 (inte slla två

Christina Svärd
Chris68 i The American Dream - Coast to Coast
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
16 september: Fiske och grillfest hos vänner!
söndag 16 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen när jag vaknade hittade jag både Ellen och Ludvig som satt och myste tillsammans i Vilmas stora säng, tittande på en varsin skärm. De brukar vilja ha sällskap av varandra på mornarna... Jag gjorde sedan amerikanska pannkakor med vispad grädde och sylt till frukost,

Staden Beaune
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 8.Nu har vi åkt från Bordeaux till Beaune nätt liten resa på över 600 km, med en paus i Vichy. Vad är då Vichy känt för.Det är en gammal kurort med undergörande vatten, som” botar” de flesta kända och okända sjukdomar. Man blev remitrad hit av läkare, för att bada i källor

Balans
måndag 17 september 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Vaknade av en ko ☺️💖 Sen promenerade jag till tågstationen, köpte en biljett till Agra för typ 100 kr 2 klass och hade gratis ac genom fönstret, ChaiTe, mackor och vatten såldes hela tiden till en billig peng så när barn stack in sina små händer genom gallret till tåget fick de

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018