Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Kaffe, kaffe, kaffe o en del annat
torsdag 13 december 2018 - Salamina, Caldas, Colombia

Sippandes på mitt te sitter jag nu här och lyssnar på syrsornas kakafoni. Har precis sett solen gå ner på kaffeplantagen o gårdarna runt omkring mig. Hunden Negro gör mig sällskap. Han är större än Fabbe o har strävare päls, men är fin ändå.Kaffe, kaffe, kaffe. Den svarta dryck som

Äventyret har börjat
torsdag 13 december 2018 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Så har äventyret börjat. Och det började lite dramatiskt, tisdag kväll käkade jag middag med Agneta vid Centralen och vi vart lite senare än jag tänkt mig, så efter att ha tagit pendeln till Märsta och buss till hotellet var jag framme vid 01.00. Satte klockan på 04.00 men snoozade lite

Dag 26 - Sydney
torsdag 13 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu är jag extremt irriterad o sur. På dagen när halva resan gått. Konstigt att det är första gången det händer u denna resa och att det råkar sammanfalla med min första kontakt med Sverige. Tror jag ska hålla mig långt ifrån alla svenskar även framledes. För några dagar sedan

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
9 december: Gudstjänst, farmers market och konsert!
söndag 9 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen regnade det lite. Jag satte klockan pga att jag trodde att vi skulle träffas kl 9 med kören, men fick under frukosten reda på att de ändrat det till kl 10... Efter frukost kunde vi därför åka till kyrkan tillsammans. Vilma och Ellen var dock fortfarande kvar hos sina

Nu är det snart dags att komma i väg igen.
torsdag 13 december 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu sitter vi i loungen på Arlanda flygplats och väntar på att planet ska gå. Vi åker kl 13.30 så det är ett tag kvar. Incheakningen gick snabbt och var smidig, eftersom vi åker bussnies Class så slapp vi alla långa köer som man annars fastnar i. Vi landar tidigt i Bangkok ungefär 5 på

Hicka vid incheck
torsdag 13 december 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

nu sitter vi på Arlanda, både vi och väskor incheckadehela vägen till Cairns. Dock tog incheckningen lite tid och till slut säger killen att systemet sa att han inte fick släppa in oss i Australien 😄 Men efter en stund kunde supervisor släppa spärren och vi kom in. Möttes vid loungen

condan
Condan i The "Strawberries" down under
Ayers rock!!

Nu är målet nått ,,Alice springs ,150 mil från havet åt alla håll , Australiens mittpunkt .Skönt att lämna tillbaks hyrbilen , Arne har själv suttit vid ratten ca700 mil under resan , höger o vänster trafik , inte en skråma! De’e’ bra chaufför de’!Har besökt Royal Flying doctors

Nära sommar - en dag före Lucia
onsdag 12 december 2018 - Cascais, Portugal

Vi korsade Douro och vips stod det ”Espanha”på skylten. Så jo, det blev en liten extra tur över gränsen. Zamora och Ciudad Rodrigo förärades kortare stopp och Salamanca fick ett par dagar. Om vi inte redan hade sett mer än vi klarar att hantera - och jo, det hade vi - av kyrkor,

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
Senast aktiv - från Cascais, Sintra, Lissabon, Portugal
Dag 23-25 - Sydney
måndag 10 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Väckning kl 6, yoga, dusch, frukost och packning o sen iväg till scenic world för att där åka två olika Doppelmeyer kabinbanor över Wentworth falls och three sisters (Meehni, Wimlah and Gunnedoo). Vid en av dem kunde man göra en dinosauriepromenad. Säkert kul om man haft barn med sig.. men

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster